Web Analytics Made Easy - Statcounter

مالکی گفت: به منظور جلوگیری از شیوع کرونا و امنیت مسافران برون‌شهری تمامی مسافران با استفاده از سامانه «سروا» استعلام و پس از اطمینان از سلامتی آنها پذیرش می‌شوند.

«حسین مالکی» در گفت ‌و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: با اعمال محدودیت ‌های ناشی از کرونا در استان و کشور ناوگان حمل‌ و ‌نقل عمومی برون شهری ملزم شدند تا ۵۰ درصد ظرفیت خود مسافر سوار کنند که این موضوع با شروع محدودیت ‌های اول آذر ماه با نظارت و حساسیت بیشتری پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: علاوه ‌بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی نظیر استفاده راننده از ماسک، باز گذاشتن شیشه‌های وسیله نقلیه و تهویه مناسب هوا، ضدعفونی کردن ناوگان و تعویض روکش صندلی‌ها و پاکیزگی وسیله نقلیه از دیگر اموری است که رعایت آن از سوی رانندگان و شرکت ‌های مسافربری یک ضرورت است.

 

مالکی با اشاره به راه‌اندازی سامانه «سروا» و اتصال این سامانه به مرکز بهداشت استان، تصریح کرد: با استفاده از این سامانه رانندگانی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند شناسایی و برای قرنطینه ۱۴ روز در محل کار خود حضور پیدا نمی‌کنند.

 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با اتصال سامانه سروا «سامانه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای» به سامانه سلامت مرکز بهداشت استان با استعلام شماره ملی مسافران، افرادی که بیماری آنها در مرکز بهداشت ثبت شده باشد و دوران قرنطینه خود را سپری نکرده باشند در ناوگان استان پذیرش نمی‌شوند.

 

مالکی اظهار داشت: با استفاده از این روش تعدادی مسافر از روز دوشنبه ۳ آذر که این سامانه راه‌اندازی شده است به خانه برگشت داده شده‌اند و تنها مسافرانی که از سلامتی آن اطمینان حاصل می‌شود می‌توانند از وسایل حمل و نقل برون شهری استفاده کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: رانندگانی که نسبت به دستورالعمل‌های مرتبط با کرونا تخلف داشته باشند علاوه ‌بر معرفی به کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ تا ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

 

مالکی با تاکید بر سوار نکردن مسافرانی که ماسک ندارند، افزود: مسئولیت این تخلف با راننده است و به ازای هر مسافری که ماسک نزده باشد راننده بین ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

 

پایان پیام/361

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۴۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری

قطره کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از فردا سه شنبه هوای استان بارانی می‌شود، گفت: بیشترین فعالیت سامانه بارشی برای اواخر هفته جاری پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید

شهرکرد خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری

وی افزود: آسمان استان امروز صاف تا کمی ابری است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • اضافه شدن ۳۷ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل بندرعباس
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • چهارمحال و بختیاری از سه‌شنبه تحث تاثیر سامانه بارشی است
  • اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری