Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب با اشاره به انقلابهای کشورهای عربی مدعی شد: آنچه بهار عربی نامیده شد منجر به تضعیف بسیاری از کشورهای منطقه شده است؛ مسئله‌ای که به ایران این امکان را داد که در راستای بازپس گیری «هژمونی دیرینه» خود حرکت کند و از طرفی دیگر، «بهار عربی» تصور بازگشت به دوران امپراتوری عثمانی را برای ترکیه فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل اتحادیه عرب در ارتباط با برجام ادعا کرد که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا با تلاش برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران، این پرونده را «به‌شکلی متفاوت» مدیریت خواهد کرد.

احمد ابوالغیط در ادامه مدعی شد که بازگرداندن توافق هسته‌ای، بدون «تغییر رفتار منطقه‌ای ایران» کشورهای منطقه را تهدید می‌کند.

دبیرکل اتحادیه عرب گفت: دولت جدید آمریکا برای از سرگیری مذاکره میان فلسطینیان و «اسرائیلی‌ها» در اسرع وقت تلاش خود را به کار خواهد بست. هر اقدامی که به هدف برپایی کشور فلسطین کمک کند، اقدامی «مثبت» است که باید از آن حمایت شود.

کد خبر 5090394

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد ابوالغیط ایران ترکیه ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق عربستان سعودی فلسطین جو بایدن ایران دونالد ترامپ ترکیه افغانستان سوریه ونزوئلا محسن فخری زاده ویروس کرونا اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۴۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: اتحادیه اقتصادی اوراسیا در برابر تحریم‌های جدید کارآمد است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز چهارشنبه در اجلاس سران «اتحادیه اقتصادی اوراسیا» (EAEU) تأکید کرد که این اتحادیه به تضمین توسعه اقتصادی پایدار در کل منطقه اوراسیا کمک می کند و منافع واقعی را برای هر کشور عضو به ارمغان خواهد آورد.

رئیس جمهور روسیه در این خصوص ادامه داد: اتحادیه اقتصادی اوراسیا در مواجهه با چالش ها و تحریم های جدید از خود کارآمدی نشان داده است. کشورهای اتحادیه اوراسیا در ایجاد سیستم حمل و نقل تعامل خوبی داشته اند.

ولادیمیر پوتین در ادامه افزود: کارهای زیادی برای تقویت حاکمیت فناوری کشورهای اوراسیا و توسعه همکاری های صنعتی انجام شده و در حال انجام است. بسیاری از کشورها و ساختارهای بزرگ بین المللی به توسعه روابط با اتحادیه اوراسیا علاقه مندی نشان می دهند.

وی در ادامه اضافه کرد: کشورهای اتحادیه اروپا با ادامه همکاری و هماهنگی به نتایج قابل توجهی دست خواهند یافت. برداشتن موانع درجه بالایی از آزادی جابجایی کالاهای اتحادیه اوراسیا را تضمین کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سران کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه امروز در ۱۰ سالگی امضای معاهده تأسیس اتحادیه اقتصادی اوراسیا گردهم آمدند. این اولین تعامل بین المللی پوتین پس از ادای سوگند دیروز سه شنبه برای یک دوره ۶ ساله جدید به شمار می آید.

کد خبر 6100874

دیگر خبرها

  • پوتین: اتحادیه اقتصادی اوراسیا در برابر تحریم‌های جدید کارآمد است
  • رغبت کشورهای عربی نسبت به تشکیل گروه صلح‌بانان بین‌المللی برای غزه پساجنگ
  • ویژگی‌های ژئوپلیتیکی کشورهای شیخ‌نشین؛ از اختلافات پیچیده سرزمینی تا همگرایی در ساختارهای اجتماعی ـ تاریخی
  • اتخاذ موضع بی‌طرفانه و حرفه‌ای در همکاری‌ ایران و آژانس موثر است
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • اقدامات رژیم صهیونیستی امنیت کل منطقه را به خطر انداخته است
  • موسوی: اگر منطقه ناامن شود همه کشورهای آن آسیب می‌بینند
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم