Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ یوسفی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کنگاور با اشاره به جایگاه خاک و درخت در آموزه‌های دینی، گفت : در قرآن کریم، بار‌ها واژگان تراب و شجر و مشتقات آن تکرار شده است که نشان از توصیه موکد بر حفظ و نگهداری از خاک و درختان است.

او با بیان اینکه که مسئله قطع درختان با سنت و آداب اسلامی مغایرت دارد، گفت : در متون دینی کاشتن درخت در ردیف بهترین و مقدس‌ترین کار‌های خیر قرار داده شده است به‌طوری که در بیانی از نبی مکرم اسلام، شکستن شاخه درختان به سان شکستن بال و پر فرشتگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او امنیت پایدار امروز جامعه را مدیون خون مطهر شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های شهدا دانست.

او افزود: شهیده بهرام پور به عنوان اولین شهید مدافع سلامت شهرستان کنگاور در راه خدمت در عرصه بهداشت و درمان برای بهبود وضعیت سلامت جامعه و درمان بیماران کرونایی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

رئیس اداره منابع طبیعی کنگاور با اشاره به اهمیت خاک و لزوم حفظ آن به عنوان یک عنصر تجدید ناپذیر و پارامتر اصلی در توسعه پایدار و منابع طبیعی، ادامه داد: اقدامات بیولوژیکی خوبی در این راستا در سطح شهرستان انجام شده است.

علی سوری افزود: حدود ۹۰ هکتار از اراضی ملی برای جنگل‌کاری اقتصادی شناسایی و آماده سازی شده است.

او ادامه داد: ۴۰ هکتار نیز از اراضی شهرستان برای کاشت نهال صنوبر آماده سازی شده و ۲۳۰ هکتار از اراضی ملی نیز تقویت و اصلاح خواهد شد.

او بر لزوم استفاده از ظرفیت رسانه و انجام فعالیت‌های اجتماعی برای افزایش آگاهی، شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی در ارتباط با انسان و طبیعت تأکید کرد و گفت: با توجه به روز جهانی خاک و در راستای تکریم مقام شهدا، طرح درختکاری و کاشت نهال به یاد شهید محسن فخری‌زاده، از دانشمندان هسته‌ای ایران، امروز، ۱۷ آذرماه هم‌زمان با روز جهانی خاک در گردنه بیدسرخ کنگاور برگزار شد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه محیط زیست منابع طبیعی فرسایش خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۴۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) ناطق نوری و محسن هاشمی در مراسم سالگرد شهید مطهری

(تصاویر) ناطق نوری و محسن هاشمی در مراسم سالگرد شهید مطهری

دیگر خبرها

  • (تصاویر) ناطق نوری و محسن هاشمی در مراسم سالگرد شهید مطهری
  • توسعه نهالکاری در ۵۰ هکتار از تفرجگاه عینالی تبریز
  • دیدار با خانواده شهید عباسعلی الماس زاده در نقده
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور
  • تأمین آب 7500 هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور