Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@03:42:01 GMT

استخراج مواد معدنی از کُره ماه ممکن می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۴۴۸۶۵

استخراج مواد معدنی از کُره ماه ممکن می‌شود

در ماه دسامبر در سایت رسمی ناسا خبری دال بر پیروزی ۴ شرکت برای استخراج مواد معدنی در قمر زمین منتشر شد.

این ۴ شرکت عبارتند از شرکت ژاپنی Ispace (توکیو) و شعبه آن در لوکزامبورگ و شرکت‌های آمریکایی Lunar Outpost و Masten Space System. به غیر از شرکت ژاپنی که قرار است مأموریت فضایی خود را در قمر زمین در سال ۲۰۲۲ آغاز کند، شرکت‌های دیگر یکسال بعد برای استخراج مواد معدنی ماه مأموریت خود را آغاز خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت کل قرارداد‌ها بین ناسا و ۴ شرکت فقط ۲۵۰۰ دلار خواهد بود. ناسا باید ۵۰۰۰ دلار به هریک از کمپانی‌های توکیو و شعبه لوکزامبورگی شرکت ژاپنی بپردازد. ۱۵۰۰۰ دلار به Masten Space Systems و شرکت «لونار آوت پست» فقط یک دلار دریافت خواهد کرد. این ارزان‌ترین قرارداد در تاریخ قرارداد‌های استخراج سطح قمر زمین است.

چندی پیش، فضاپیمای ۸.۲ تنی چانگ ای-۵ از ونچانگ در جنوب چین پرتاب شد. چانگ-۵ در محوطه مرتفع آتشفشانی «مُنز رومکر» در «اقیانوس توفان ها» روی نزدیک ماه فرود آمد.

تا کنون در مجموع نزدیک ۴۰۰ کیلوگرم سنگ و خاک توسط ماموریت‌های انسانی آپولو ناسا و برنامه لونا اتحاد جماهیر شوروی از ماه به زمین برگردانده شده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ناسا ناسا سبک زندگی پارسی خبر کره ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج الماس از گل صدتومانی

دانشمندان چینی با استفاده از کربن استخراج‌شده از گل‌های صدتومانی قرمز، الماس ۳ قیراطی تولید کردند.

به گزارش خبرآنلاین، بنابه گفته وانگ جینگ، مدیر عامل شرکت تایم پرامیس لوئویانگ، الماس مصنوعی ساخت شرکت‌شان با استفاده از فناوری استخراج کربن ماده زیست‌زا (گل صدتومانی)، تحت دما و فشار بالا کشت می‌شود.

اگرچه تولید الماس مصنوعی با استفاده از فناوری استخراج عنصر کربن خالص از گل صدتومانی نسبتا پیچیده است، شرکت تایم پرامیس چینی قصد دارد از منابع دیگر مانند مو، استخوان و حتی گل‌های دیگر، کربن استخراج کند. آن‌ها این کار را با استفاده از ابزار‌هایی که برای شکستن پیوند‌های شیمیایی بین اتم‌های کربن استخراج‌شده طراحی کرده‌اند انجام دهند. درواقع این دانشمندان اتم‌های کربن حاصل را مانند ساختار الماس کنار هم قرار داده و ترکیب می‌کنند تا به الماس واقعی دست بیابند.

دیگر خبرها

  • انتقال پیام لیزری توسط ناسا به زمین
  • چه نوع آبی برای سلامتی مفید است؟
  • ناسا پس از نیم‌قرن نقشه آبی زمین را دوباره ترسیم کرد/ عکس
  • استخراج الماس از گل صدتومانی + عکس
  • استخراج الماس از گل صدتومانی
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • انعقاد قرارداد ساخت ۳ هزار مسکن در شهر امیرکبیر
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • ناسا یک پیام از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین دریافت کرد
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن