Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی در جلسه وبینار با حضور مدیران جهادکشاورزی و دامپزشکی شهرستانها، با بیان اینکه مرغدارانی که نهاده های دامی را با یارانه ارز دولتی 4200 تومانی خریداری کرده اند موظف هستند مرغ زنده را با قیمت 14 هزار 400 تومان به کشتارگاه تحویل دهند، اظهار داشت: مدیران شهرستان باید کارکرد مرغداری های شهرستان های خود را رصد کرده و در توصیه های خود به مرغداران باید آنها را از عواقب گرانفروشی و عدم ارسال مرغ به کشتارگاه ها آگاه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از مرغداران خواست از تمام ظرفیت خود برای تولید و فروش مرغ و ارسال به کشتارگاه استفاده کرده و در این روزهای حساس برای حفظ امنیت غذایی جامعه با جهادکشاورزی و دامپزشکی استان همکاری کنند.

فتحی با اشاره به سیاست جهاد کشاورزی در بخش طیور گفت: مدیریت متمرکز بخش  طیور یکی از مهم ترین برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است و باید با جدیت دنبال شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: در راستای تنظیم بازار مرغ زنده و بعد از تصویب قیمت مرغ در ستاد تنظیم بازار کشور، قیمت مرغ زنده درب مرغداری  14 هزار 400 تومان تعیین شده است و مرغدار موظف است با این قیمت مرغ را به کشتارگاه تحویل بدهد.

وی تاکید کرد: این قیمت به گونه ای محاسبه شده است که همه هزینه ها برآورد شده و مرغدار با حاشیه سود مناسب اقدام به تولید مرغ می کند بنابراین با گرانفروشان برخورد خواهد شد چرا که قیمت های بالاتر ، حق الناس را زیر سوال می برد و مردم حق اعتراض خواهند داشت.

فتحی افزود: دستگاه قضایی و بازرسی وزارت صمت با مرغدارانی که تخلف انجام دهند برخورد خواهد کرد و معرفی این مرغداران وظیفه جهادکشاورزی شهرستان ها و سازمان جهادکشاورزی استان است.

وی تاکید کرد: از آنجایی که جهادکشاورزی به عنوان متولی بخش همواره در راستای حمایت از تولید کننده قدم برداشته است از این رو در وهله اول هیچ علاقه ای به برخورد با تولید کننده ندارد اما اگر حقوق مردم پایمال شود مجبور خواهیم شد کسانی که قوانین مربوطه را زیر پا می گذارند تحت عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور به دستگاه قضایی معرفی کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه وظیفه تنظیم بازار مرغ تا سطح عمده فروشی بر عهده جهادکشاورزی است، گفت: در گذشته این امر بر عهده وزارت صمت بود اما بعد از عهده دار شدن این وظیفه  جهاد کشاورزی با جدیت و برنامه ریزی درصدد حل این موضوع و تعیین قیمت مناسب این محصول در بازار است.

انتهای پیام/60002

منبع: فارس

کلیدواژه: تنظیم بازار آذربایجان شرقی دستگاه قضایی مرغداران رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تبریز خبرگزاری فارس فارس تبریز مرغ زنده دستگاه قضایی وزارت صمت تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۴۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم

 علی ابراهیمی گفت: مرغداران کشور در راستای سیاست وزارت جهاد، جوجه ریزی را افزایش دادند که در نتیجه افزایش تولید موجب شد تا ماه های پرمصرف را بدون تنش پشت سر بگذرانیم.

به گفته او، علی رغم سرمایه گذاری بالا، مرغداران هیچ نفعی نبردند و همچنان در حال زیان هستند که با استمرار این روند تولید دچار مشکل خواهد شد.

ابراهیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان ادامه داد: با توجه به آنکه جریان تولید با هدف نمی توان عوض کرد، لذا برنامه ریزی باید به سمت صادرات باشد. کمااینکه اکنون مجوز صادرات ۵ هزارتن مرغ گرفته شده است که امیدواریم روند صادرات تسریع شود تا بازار به تعادل برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه امکان جمع آوری کل مرغ مازاد توسط پشتیبانی وجود ندارد، افزود: با وجود آنکه مرغ های جمع آوری شده از سوی پشتیبانی امور دام در مقطعی باید به بازار عرضه شود، از این رو صادرات مستمر موثرترین راهکار برای پایداری تولید مرغ محسوب می شود و از طرفی گام برداشتن به سمت کشورهای منطقه و خارج از منطقه علاوه بر فعال کردن ظرفیت تولید، ارزآوری هم در بردارد.

او با بیان اینکه پتانسیل صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ وجود دارد، افزود: بنابر سیاست وزارت جهاد سالانه حداقل ۲۰۰ هزارتن مرغ می توان به بازارهای هدف صادر کرد.

ابراهیمی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی ها گفت: بنابر آمار در فروردین ماه حدود ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت و تا ۱۰ اردیبهشت هم که تخم مرغ ها خوابانده می شود، نمی توان پیش بینی دقیقی داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است که براین اساس تولیدکنندگان بیش از ۱۰ هزارتومان در فروش متضرر هستند، درحالیکه قیمت مرغ آماده به طبخ کاهش چندانی نداشته است که در این میان سودی هم عاید مصرف کننده نمی شود.

دیگر خبرها

  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد
  • برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران