Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان از تعیین تکلیف موضوع ساماندهی خورهای درون شهری با دستورالعمل ابلاغی از سوی معاون حقوقی رئیس جمهور خبر داد و گفت: دفع و ساماندهی آب‌های سطحی به عهده آب منطقه‌ای هرمزگان است. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، جلسه ستاد استانی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران به ریاست رضا مدرس جانشین رئیس ستاد بحران استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملیات اجرایی طرح انتقال آب سطحی به شهرستان قدس آغاز شدیک میلیارد و 67 میلیون مترمکعب تخصیص آب سطحی به استان لرستان ابلاغ شدوقوع سیلاب شدید در سیریک به روایت تصویر

مدرس با اشاره به ورود سامانه بارشی اخیر به استان و صدور اخطار در زمینه وقوع احتمالی سیلاب در برخی از مناطق استان، با تأکید بر هماهنگی و هم افزایی در زمینه پیشگیری و مقابله با بحران، اظهار داشت: برنامه ریزی‌ها باید هم‌تراز بحران پیش برود که بتوان در زمان وقوع یک حادثه و بحران، آن را درست مدیریت کرد.

وی افزود: با توجه به پیش بینی وقوع سیلاب و ورود سامانه‌های بارشی فعال به استان از اواسط دی ماه سال جاری تا 15 فروردین ماه، به منظور هماهنگی بیشتر اجزای پیشگیری  مدیریت بحران، در مقطع فعلی جلسات این ستاد هر دو هفته یک بار و در زمان وقوع بارش‌ها باید جلسات ستاد به صورت هفتگی برگزار شود.

جانشین رییس ستاد مدیریت بحران استان، با اشاره به لزوم هماهنگی مضاعف آب منطقه ای هرمزگان و هلال احمر در راستای مدیریت سیلاب و انجام عملیات امداد و نجات، عنوان کرد: رفع نقاط حادثه خیز و آسیب پذیر قبلی و شناسایی مخاطرات جدید باید به‌ صورت ویژه در دستور کار ستاد قرار بگیرد و کاهش میزان خسارت به مردم در زمان وقوع سیلاب از هم اکنون به عنوان یک تکلیف اداری و وظیفه انسانی باید مدنظر قرار بگیرد.

مدرس افزود: در سیل سال گذشته، همه دستگاه‌ها تمام توان خود را پای کار آوردند و خسارت‌ها را به حداقل رساندند اما زمانی می‌توانیم بگوییم مدیریت درستی داشته‌ایم که خسارات ناشی از یک بحران پیش بینی شده را به صفر برسانیم.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری هرمزگان، گفت: شهرداری‌های سراسر استان مکلف هستند تمهیدات لازم را به منظور تسریع در فرآیند اجرای پروژه‌های عمرانی تا قبل از شروع فصل بارندگی پیش بینی کنند.

مدرس تأکید کرد: ظرف 48 ساعت آینده باید پیش بینی لازم در زمینه آسیب‌های موجود صورت بگیرد که بتوان به منظور تأمین اعتبار مالی، از ظرفیت ماده 10 قانون تنظیم استفاده کرد.

وی اضافه کرد: مدیریت سیلاب در سدها و رودخانه‌ها موضوع مهمی است که دهیاران و فرمانداران باید از فرصت باقی مانده تا شروع فصل بارندگی بدرستی استفاده و به آن توجه ویژه داشته باشند.

مدرس همچنین ضمن قدردانی از صدا و سیما و رسانه‌ها به منظور هدایت درست افکار عمومی در مدیریت بحران، گفت: بخش بزرگی از مدیریت بحران وابسته به آگاه سازی مردم از مخاطرات و آسیب‌های پیش رو است که این تکلیف به خوبی از سوی رسانه‌ها انجام شده است.

وی با تاکید بر توجه به هشدارهای صادره از سوی اداره‌کل هواشناسی و ستاد مدیریت بحران استان، گفت: متاسفانه دیروز و در اثر عدم توجه به هشدارهای اعلام شده، پنج نفر از هم استانی‌هایمان را در پارسیان از دست دادیم.

جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران هرمزگان، احصاء پهنه‌های آسیب پذیر و جمع‌آوری اطلاعات متقن را اصل ضرروی برای مدیریت بحران برشمرد و گفت: اطلاعات جمع آوری شده باید قابل اعتنا و مستند باشد که بتوان بر مبنای آن، دستور العمل‌های ستاد مدیریت بحران کشور را اجرایی کرد.

مدرس، همچنین از تعیین تکلیف موضوع ساماندهی خورها و مسیل‌های درون شهری با دستورالعمل ابلاغی از سوی معاون حقوقی رئیس جمهور خبر داد و افزود: دفع و ساماندهی آب‌های سطحی بر اساس این دستورالعمل به عهده آب منطقه‌ای هرمزگان است.

وی اضافه کرد: تحقق این موضوع در وهله اول وابسته به تخصیص منابع اعتباری لازم است که باید در این خصوص همه دستگاه‌های مرتبط، در راستای تامین اعتبار طرح ساماندهی خورها و مسیل‌ها توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تلاش کنند.

جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران هرمزگان با تأکید بر اینکه نمایندگان مدیریت بحران سازمان و ادارات و به‌ویژه صنایع مستقر در غرب بندرعباس باید از اختیارات کافی برخوردار باشند، گفت: در صورت عدم معرفی نماینده فاقد اختیارات تام از سوی دستگاه‌های اجرایی و به‌ویژه شرکت‌های مستقر در غرب بندرعباس، بر اساس دستورالعمل مدیریت بحران با مدیران دستگاه‌های خاطی برخورد قانونی و قاطع صورت خواهد گرفت.

در نشست امروز معاون اداره‌کل هواشناسی هرمزگان گزارشی را در خصوص وضعیت جوی و پیش بینی فصلی این اداره‌کل در زمینه وقوع سیلاب در فصل زمستان تا اواسط فروردین ماه ارائه کرد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی نیز گزارشی از روند مبارزه با آفت ملخ صحرایی ارائه و مقرر شد پیشنهادات لازم به منظور بهره‌مندی از اعتبارات بودجه پیشگیری به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شود.

انتهای پیام/864/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آب منطقه ای هرمزگان ستاد مدیریت بحران وقوع سیلاب دستگاه ها پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۵۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هشدار هواشناسی در هرمزگان صادر شد

ایسنا/هرمزگان مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور یک هشدار سطح نارنجی و یک هشدار سطح زرد هواشناسی در سطح استان خبرداد.

مهرداد حسن‌زاده شامگاه ۱۰ اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به هشدارهای هواشناسی گفت: در روزهای آینده شرایط ناپایدار جوی و دریایی استان ناپایدار است و شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی در روزهای چهارشنبه تا پنج‌شنبه این هفته خواهیم بود.

وی عنوان کرد: این سامانه با رگبار شدید باران، رعد و برق، تگرگ و تندباد لحظه‌ای همراه خواهد بود و چهارشنبه در شهرستان‌های بستک، پارسیان، جزیره کیش، جزیره لاوان، جزیره سیری، ابوموسی، بندرلنگه، حاجی آباد و تنب بزرگ بیشترین فعالیت را خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: روز پنج‌شنبه نیز این سامانه بارشی در بندرعباس، بستک، خمیر، سیریک، بندرلنگه، پارسیان، تنب بزرگ، جاسک، ابوموسی، جزیره سیری حاجی آباد، رودان، بشاگرد، قشم، کیش، جزیره لاوان، میناب و هشتبندی فعالیت دارد.

وی تصریح کرد: این سامانه سبب سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، احتمال خسارت در اثر تندباد لحظه‌ای و خسارت به محصولات کشاورزی می‌شود.

این مسئول گفت: همچنین بر این اساس هشدار سطح زرد هواشناسی شاهد فعالیت سامانه بارشی در پاره‌ای از نقاط استان از صبح چهارشنبه تا آخر وقت جمعه هفته جاری خواهیم بود.

وی گفت: بر اساس این سامانه رگبار باران و رعدوبرق گاهی تندباد لحظه‌ای با احتمال تگرگ با تاکید بر سراسر استان از جمله در شهرستان‌های بندرعباس، خمیر، سیریک، جاسک، میناب، رودان، قشم، بشاگرد، حاجی‌آباد، بندرلنگه، ابوموسی، جزیره سیری، جزیره کیش، جزیره لاوان، بستک، پارسیان، تنب‌بزرگ، هشتبندی سواحل و ارتفاعات را شاهد خواهیم بود.

حسن‌زاده تصریح کرد: در نتیجه فعالیت این سامانه، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال طغیان رودخانه‎‌های فصلی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و احتمال آسیب به محصولات کشاورزی وجود دارد.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع خود داری شود و از استحکام سازه‌های سبک، احتیاط در ترددهای جاده‌ای، محافظت از محصولات کشاورزی اطمینان حاصل شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌های تابعه ضمن آمادگی کامل، هماهنگی لازم را به‌منظور فراهم‌ کردن تمهیدات لازم از جمله اطلاع‌رسانی و هشدار به‌موقع از طریق رسانه‌های محلی و رعایت نکات ایمنی به‌عمل آورند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • ۲ هشدار هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود