Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@04:19:30 GMT

افتتاح مجدد در خط یک، این‌بار به دست روحانی

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۴۵۶۴۰

افتتاح مجدد در خط یک، این‌بار به دست روحانی

اعضای شورای شهر تبریز، شهردار و رئیس سازمان قطار شهری، قرار است پروژه‌ای که سال قبل به دست مسئول دفتر رئیس جمهور افتتاح شده را مجددا در سال جاری و به دست رئیس جمهور افتتاح کنند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج وقتی خبر افتتاح پروژه‌های کاربردی در شهر یا استان مخابره میشود، کلی حال خوب به اقشار مختلف مردم دست میدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثلا وقتی با گذشت ۲۰ سال از وعده‌های مکرر درباره افتتاح اتوبان تبریز-سهند، گفته میشود که قرار است ۲۶ آذرماه افتتاح شود، جای شکر دارد.

در ماجرای اتوبان تبریز-اهر، راه آهن تبریز-تهران و چندین طرح مشابه، خبر پیشرفت فیزیکی و یا تکمیل شدن پروژه‌ها برای مردم مسرت‌آفرین است. اگرچه این پروژه‌ها ۱۵ یا ۲۰ سال پیش باید تکمیل میشد، اما به هرحال مابه خوشحالی است.

متروی تبریز هم جزوی از این پروژه‌هاست. بیش از ۲۰ سال است که مردم تبریز منتظرند تا در خیابان های اصلی، با مترو رفت و آمد کنند. بالاخره، با گذشت چندین سال، درصد بسیار کوچکی از مردم، هم اکنون میتوانند سوار قطار شهری شده و به سمت ائل‌گلی حرکت کنند.

این روزها خبرهای جالبی از مترو تبریز به گوش میرسد. امضای تفاهم نامه برای ایجاد ترموا در تبریز و یا افتتاح فاز سوم خط یک مترو توسط رئیس جمهور در ۲۷ آذرماه. خبرهایی که مدام، سعی دارند حال مردم را خوب کنند. این خبرها، جالب و امیدوارانه است، اما موشکافی برخی از آنها، نتیجه‌ی برعکسی حاصل می‌کند.

چندی قبل به ماجرای تراموای تبریز اشاره شد. جو رسانه‌ای _ تبلیغی تراموا که مدتی پیش به راه افتاد، در آناج بررسی شد. آخرالامر معلوم شد که تراموای قونقا-راه‌آهن نه تنها اولویت امروز تبریز نیست، بلکه مجوزهای قانونی آن تاکنون اخذ نشده است. (متن گزارش)

امروز سراغ شاهکاری دیگر از سازمان متروی تبریز میرویم. در خبرها آمده است که اکثریت اعضای شورای شهر تبریز به همراه شهردار، در سازمان قطار شهری حضور یافته و از نزدیک با روند پیشرفت پروژه‌ها آشنا شدند. سپس همین اعضا به صورت میدانی از ایستگاه‌های خط یک بازدید کرده و هرکدام در پایان بازدید در مصاحبه با رسانه‌ها گفته‌اند، ۴ ایستگاه خط یک به زودی افتتاح خواهند شد!

شاید این سوال مطرح شده باشد که چرا این خبر و سخنان، شاهکاری دیگر از متروی تبریز و اعضای شورای شهر است؟ این خبر که درباره پیشرفت، تکمیل و آبادانی سخن می‌گوید!

غافل از آنکه ایستگاه‌های مورد اشاره‌ی اعضای شورای شهر البته به جز ایستگاه میدان قطب؛ یک بار، آنهم ده ماه پیش، با تبلیغ و اطلاع رسانی گسترده افتتاح شده‌اند! بله؛ اشتباه نکنید. ایستگاه های مذکور سال قبل توسط واعظی مسئول دفتر رئیس جمهور، به صورت رسمی به افتتاح رسیده است.

اعضای شورای شهر تبریز، شهردار و رئیس سازمان قطار شهری، قرار است پروژه‌ای که سال قبل به دست مسئول دفتر رئیس جمهور افتتاح شده را مجددا در سال جاری و به دست رئیس جمهور افتتاح کنند!

جزئیات طرح چیست؟ مولوی، رئیس سازمان قطار شهری تبریز گفته است: در حال حاضر عملیات عمرانی به ترتیب در ایستگاه‌های ۹ میدان قطب، ۱۶ میدان امام حسین، ۱۷ میدان شهید باکری و ۱۸ ایستگاه نور رو به اتمام است و امیدواریم طی روزهای آتی شاهد افتتاح این ایستگاه ها باشیم. این ایستگاه ها بیش از ۹۶ درصد پیشرفت دارند.

اما معنای افتتاح چیست؟ افتتاح یک پروژه یعنی بهره‌برداری کامل از طرح. برای مثال سدی که افتتاح شده اما آبگیری نمیشود، معنای افتتاح ندارد.

طبق اخبار منتشر شده، خط یک مترو تبریز فاقد هرگونه تجهیزات ایمنی است. تهویه هوا ندارد و اگر آتش سوزی در تونل‌ها رخ دهد، آتش نشانی، وجود خارجی نخواهد داشت. از طرفی خط یک زمانی به بهره برداری میرسد که مسافران از شروع ساعت کاری مترو تا پایانش، بتوانند از ایستگاه ۱ سوار شده و در ایستگاه ۱۸ یا بالعکس پیاده شوند. درحالی که در صورت بهره برداری، بازهم وضعیت تردد مانند اکنون خواهد بود. یعنی چند ساعت در روز، از ایستگاه میدان کهن تا ایستگاه پایانی!

اما سوال بسیار مهمتر این است. افتتاح برای افتتاح؟! متولیان مترو معنای افتتاح مجدد را چگونه در حافظه تاریخی مردم تبریز حلاجی خواهد کرد؟!

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس جمهور افتتاح سازمان قطار شهری اعضای شورای شهر افتتاح شده ایستگاه ها پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۵۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی روحانی‌نژاد معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری گفت: این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های کلیدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال اجرا است و همه مجوز‌های لازم با توجه به سند‌های بالا دستی گرفته شده و مجلس شورای اسلامی هم چند مصوبه در این زمینه داشته است.

روحانی‌نژاد افزود: از ابتدای دولت سیزدهم انجام کار‌های مقدماتی در این زمینه آغاز شده و اپراتور‌هایی که علاقه‌مند به مشارکت در اجرای این طرح بودند، آمادگی خود را اعلام کرده و مجوز اجرای پروژه در شهر‌های مختلف را دریافت کردند.

به گفته وی براساس قانون بودجه امسال شهرداری‌ها پس از دریافت درخواست اپراتور مورد نظر بایستی ظرف ۱۵ روز برای صدور مجوز حفاری در معابر شهری اقدام کنند.

روحانی نژاد همچنین تصریح کرد: در هر شهری که مجوز برای حفاری صادر شود، اپراتور متعهد باید پوشش فیبر نوری را برای تمامی جمعیت شهر فراهم نماید و نمی‌تواند فقط به نقاط برخوردار شهر تمرکز کند.

معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این زمینه عقب ماندگی در مقایسه با کشور‌های منطقه داریم، باید با همکاری همه دستگاه‌های مربوط زمینه تسریع در انجام آن در شهر‌های کشور فراهم شود.

روحانی نژاد افزود علیرغم شروع با تاخیر این پروژه ملی در استان خراسان جنوبی ولیکن در صورت همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری‌ها و باتوجه به توان اپراتور‌های منتخب برای استان، این امکان وجود دارد که مراسم اتمام پوشش برای کل استان خیلی زودتر از استان‌های دیگر برگزار شود.

محمد جواد قتاعت، استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۳۵۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شدند.

وی افزود: سعی ما در استان این است تا علاوه بر مرکز استان در سایر شهرستان‌ها هم این طرح سریع‌تر اجرایی شود و مردم از آن بهره‌مند شوند.

مصطفی بهی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی نیز گفت: براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا و بستر اتصال ۶۵ هزار پورت برای استفاده مشترکین خانگی و تجاری در بیرجند فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است، گفت: این طرح امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین، ارتقای کیفیت عملکرد و کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند و ارزش سرمایه گذاری این طرح در بیرجند، حدود هزار میلیارد ریال است.

مهدی بهترین، شهردار بیرجند نیز در این مراسم تاکید کرد: تمام توان خود را در راستای ارایه خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران
  • افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند
  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • شکست رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج ایستگاه شهید سلطانی افتتاح می شود
  • تفاهم‌نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • ایستگاه شهید سلطانی متروی کرج خرداد افتتاح می‌شود
  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • اتوبان تهران-تبریز در کمپ استقلال افتتاح شد!