Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@02:12:12 GMT

زنان کارآفرین به تغذیه و سلامت خود اهمیت دهند

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۴۵۸۷۷

زنان کارآفرین به تغذیه و سلامت خود اهمیت دهند

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: زنان کارآفرین ایرانی بسیار خلاق و مدیر هستند و باید از آنها بخواهیم سلامت خود را از دست ندهند و به تغذیه و سلامتی اهمیت دهند زیرا حضور این کارآفرینان برای آینده کشور مؤثر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ ناهید خدا کرمی در یک گفت‌وگوی برخط با موضوع "زنان، شهر و سلامت" اظهار کرد: در بسیاری از فعالیت‌ها جنسیت باید کمترین اهمیت را داشته باشد و بیشتر مسئولان و مردم بر روی هدفشان تمرکز کنند، امروزه سلامتی را رفاه روانی، جسمی، اجتماعی و سیاسی تعریف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون تنها از لحاظ ظاهری به سالم بودن شخص توجه نمی‌شود.

وی ادامه داد: انسان موجودی است که رفتارهایی فراتر از بیولوژیک دارد، سلامتی، رابطه‌ای بین دو پدیده است و از لحاظ علمی تعریفی ندارد، سلامتی بین سلامت فیزیکی و چهار بعد بیولوژیکی ارتباط برقرار می‌کند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران افزود: اگر تغییر اجتماعی، روانی و سیاسی را در جامعه داشته باشیم سلامتی فیزیکی ما نیز دچار مشکل می‌شود بنابراین باید با تدابیر عاقلانه بتوانیم جلوی این مشکلات ایستادگی کنیم تا شرایط مردم شهر و کشور مساعد شود. اعتماد به نفس و عشق جز مواردی است که نشان می‌دهد هر فرد چه مقدار سالم است و نشان می‌دهد که شخص به چه میزان از خود راضی است.

خدا کرمی اضافه کرد: اگر برای تمامی مردم امنیت برپا شود و تهدیدی برای آنها وجود نداشته باشد شاهد یک کشور خوشبخت خواهیم بود، اگر برای امنیت ما اتفاقی رخ دهد و وارد بحران شود سلامتی تمام افراد جامعه به خطر می‌افتد. سلامتی و خوشبختی همیشه در کنار هم هستند و اگر یک فرد همیشه شاداب و خوشبخت باشد از سلامت کامل‌تری نیز برخوردار است.

وی با بیان اینکه احساس غم در مردم کشورمان زیاد است، گفت: این موضوع باعث شده است که رتبه خوشبختی ایران در بین دیگر کشورها پایین‌تر باشد که این یک موضوع مهم است و باید از ریشه به آن نگاه کرد. مشارکت اجتماعی و آموزش‌های مثبت باعث می‌شود احساس خوشبختی در مردم زیاد شود، باید به تربیت‌ها و مشکلات به شکل ویژه‌تری نگاه کنیم و آنها را حل کنیم تا احساس رضایت مردم کشورمان بیشتر شود.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: وظیفه رسانه‌های ما درس دادن به شکل صحیح است و باید کمک کنند تا همه دست در دست هم بتوانیم رتبه کشور را در این بخش بهبود ببخشیم. کشور ما در آینده دچار پیری جمعیت می‌شود زیرا اکنون شاهد کاهش نرخ باروری هستیم و در حال حاضر زوج‌ها کمتر فرزند به دنیا می‌آورند. مواردی وجود دارد که دختران و زنان کشورمان را دچار ترس و اضطراب می‌کند، باید کم کم تمام این مشکلات حل شود تا حقوق بین زنان نیز رعایت شود. باید سختگیری‌های موجود در اجتماع کاهش یابد زیرا با شرایط کنونی شاهد خارج شدن ارز از کشور هستیم.

خدا کرمی تصریح کرد: اگر همیشه جریان سازی را در مجلس و کشور داشته باشیم و قوانین منعطف باشد بیشتر مشکلات اجتماعی حل خواهد شد. بسیاری از سختگیری‌ها برای زنان و دختران بی مورد است و باید برای این موضوعات تجدید نظر شود؛ باید قوانین بازنگری شود و با توجه به شرایط کنونی برخی قانون‌ها تغییر کنند.

وی ادامه داد: باید زنان بین شغل و کارهای خانه تعادل را رعایت کنند تا آسیبی به آن‌ها وارد نشود، تمامی این موارد باعث می‌شود که مردم کشور از جمله زنان احساس خوشبختی بیشتری داشته باشند. زنان کار آفرین ایرانی بسیار خلاق و مدیر هستند و باید از آنها بخواهیم سلامت خود را از دست ندهند و به تغذیه و سلامتی اهمیت دهند زیرا حضور این کار آفرینان برای آینده کشور مؤثر است.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران افزود: شیوع کرونا باعث شده که مردم به فکر فرو بروند و آنها یاد گرفته‌اند که چگونه کسب و کار خود را حفظ کنند، ما باید زندگی با کرونا و پس از کرونا را در نظر بگیریم و سعی کنیم آنها را به بهترین شکل مدیریت کنیم؛ در حوزه پزشکی و سلامت خلاقیت‌هایی از جمله ویزیت‌ها و کلاس‌های آموزشی برخط ترویج یافت که از نظر من این محدودیت تبدیل به یک فرصت شده است.

خدا کرمی در پایان گفت: شهرداری باید به کار آفرینان کمک کند تا با توجه به این شرایط به کسب کارها ضرری وارد نشود. باید به فردای بدون کرونا فکر کنیم و ضرر و زیان‌ها را در یابیم.

وی تصریح کرد: مهمانی‌های خانوادگی باعث شده است که انتشار ویروس بیشتر شود و ۴۸.۵ از مبتلایان در مهمانی‌ها به این ویروس مبتلا شده‌اند. برخی افراد از خود علائمی بروز نمی‌دهند که همین باعث شده در چنین جمع‌هایی این ویروس خیلی راحت تر انتقال یابد.

کد خبر 460125

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شوراي شهر تهران کارآفرینی استارتاپ زنان کارآفرینان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران خدا کرمی باعث شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۵۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود

«محمد ناظمی اردکانی» فعال سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس اظهار کرد: اهمیت دور دوم انتخابات نباید کمتر از دور اول تلقی شود؛ در دور دوم چون فضای کشور چندان انتخاباتی نیست، باید تلاش ویژه‌ای برای مشارکت بیشتر مردم صورت بگیرد. بنابراین رسانه ملی در این‌باره باید با برنامه‌ریزی جامع‌تر نقش بیشتری ایفا کند.

وزیر تعاون در دولت نهم ادامه داد: راهبرد تعیین‌شده رهبر انقلاب برای انتخابات با چهار واژه کلیدی رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت مطرح شده است که مسؤولین ذی‌ربط برای آن باید برنامه‌ریزی داشته باشند.

ناظمی اردکانی با اشاره به اولویت مجلس دوازدهم گفت: اولین اولویت مجلس آینده، مباحث معیشتی است. امروز مردم به شدت از گرانی ناراحت هستند، لذا باید اقداماتی صورت بگیرد که معیشت مردم به ویژه برای قشر حقوق‌بگیر و بازنشسته آسان‌تر شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران اظهار کرد: مجلس دوازدهم باید در راستای تحقق شعار سال که رهبر انقلاب آن را «افزایش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند، گام بردارد. مجلس دوازدهم باید تلاش کند تا تاثیر دلار روی اقتصاد ملی را ریشه‌کن کند. اینکه اقتصاد ایران دلاریزه باشد باعث عدم ثبات در اقتصاد کشور شده است.

ناظمی اردکانی با بیان اینکه نظام مالیاتی، نظام پولی و بانکی کشور و قواعد و مقررات بازرگانی باید به نفع تولید و صادرات اصلاح شوند تصریح کرد: تولید در کشور باید به سمت وضعیت انبوه هدایت شود چراکه تولید انبوه است که تکنولوژی به همراه دارد و این موضوع برای کشور مفید خواهد بود.

وزیر تعاون در دولت نهم با بیان اینکه مشارکت مردم برای افزایش تولید زمانی حاصل می‌شود که دولت در اقتصاد، تصدی‌گری نکند گفت: مأموریت تولید ثروت و فضای کسب و کار باید با مردم باشد و دولت صرفاً سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت را عهده‌دار شود. بنابراین اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی که در این زمینه کمک حال است، باید با جدیت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه وحدت در مجلس دوازدهم برای رفع مشکلات کشور بسیار پُر اهمیت است، گفت: همگرایی میان مجلس و دولت باید جهت مرتفع‌شدن مشکلات و معیشت مردم ایجاد شود.

ناظمی اردکانی با اشاره به لزوم اراده کافی برای اجرای برنامه هفتم توسعه گفت: اجرای برنامه‌های سالیانه کشور حتماً باید مبتنی بر برنامه هفتم باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران تاکید کرد: طبق نظر سنجی‌ها مردم از عملکرد مجلس یازدهم رضایت نداشتند؛ لذا مجلس دوازدهم با انجام اقدامات مؤثر باید برای افزایش محبوبیت خود در میان مردم تلاش کند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد. قرار است دور دوم انتخابات مجلس روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود.

کد خبر 6086347 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • روز جهانی سلامتی زنان + تاریخچه و پوستر World Women’s Wellness Day
  • بهداشت و سلامت جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟