Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از بالاگرفتن اعتراضات به معامله فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات در آمریکا، سفارت امارات عربی متحده در واشنگتن در این خصوص گفت که این معامله برای منافع مشترک ابوظبی و واشنگتن حیاتی است.

به گزارش گروه سیاسیخبرگزاری دانشجو، سفارت امارات عربی متحده، شامگاه امروز (دوشنبه)، به اظهارات «کریس مورفی» سناتور آمریکایی در اعتراض به معامله فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفارت امارات در واشنگتن در حساب توئیتری خود به نقل از سفیر امارات، «یوسف العتیبه» نوشت: «امیدوار بودیم که به پهپادها و جنگنده‌های اف-۳۵ نیاز پیدا نکنیم؛ اما خاورمیانه منطقه اسکاندیناوی نیست! ترجیح می‌دهیم در برنامه‌های فضایی، انرژی پاک، کمک‌های بشردوستانه،  حمایت از مدارا و ایجاد فرصت برای جوانان سرمایه‌گذاری کنیم؛ اما همانند آمریکا مهم‌ترین اولین ما محافظت از چیزهایی است که ساخته‌ایم و آنچه به آن اعتقاد داریم.».

 

سفیر امارات در واشنگتن در ادامه گفته است: «این بسته دفاعی ما را ایمن‌تر می‌کند، آمریکا را هم همین‌طور. این معامله برای محافظت از منافع مشترک ما در برابر دشمنان مشترک اهمیت حیاتی دارد.»

 العتبیه این ادعاها را در واکنش به اعتراض «کریس مورفی»، سناتور آمریکایی مطرح کرده است. مورفی پیشتر در حساب کاربری خود در توئیتر درباره علت مخالفتش با فروش اف-۳۵ به ابوظبی نوشته بود که امارات با چین و روسیه شراکت دفاعی بسیار مستحکمی دارد.

این دومین واکنش سفارت امارات به معامله فروش جنگنده‌های اف-۳۵ است. روز جمعه هفته گذشته نیز «یوسف العتیبه» سفیر امارات در واشنگتن در واکنش به اظهارات کریس مورفی گفته بود که امارات نیازمند جنگنده‌های نسل پنجم است تا منافع امنیتی مشترک با آمریکا و هم‌پیمانان آن را توسعه دهد.

العتیبه در ادامه همچنین گفته بود که «معامله جنگنده‌ها بیش از مسئله فروش تجهیزات نظامی به یک شریک است زیرا این مسئله به خاورمیانه‌ای امن‌تر و با ثبات‌تر مربوط می‌شود و به آمریکا کمک می‌کند که با چالش‌های جهانی مقابله کند».

از طرفی دیگر، خبرگزاری «رویترز» نیز اخیرا گزارش داده است که ۲۹ سازمان کنترل تسلیحاتی و حقوق بشری در مخالفت با فروش ۲۳ میلیارد دلار موشک، جنگنده و پهپاد به امارات متحده عربی نامه‌ای امضا کرده و از کنگره ایالات متحده خواستار توقف آن شده‌اند.

پس از امضای توافق عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و ابوظبی بود که برخی رسانه‌های صهیونیستی فاش کردند، یکی از بندهای سری توافق صلح با امارات فروش جنگنده اف-۳۵ به طرف اماراتی است؛ مسئله‌ای که در ابتدا، انکار مقام‌های رژیم صهیونستی را در پی داشت بطوریکه مقام‌های این رژیم می‌گفتند که در صورت صحت این موضوع، این معامله «برتری نظامی» تل‌‌آویو را در منطقه در معرض خطر قرار خواهد داد.

اما پس از گذشت چند روز از انتشار این اخبار و سفر «بنی گانتز»‌ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به واشنگتن، مقام‌های این رژیم رسما اعلام کردند که با فروش جنگنده اف-۳۵ به امارات مشکلی ندارند.

پس از این اعلام، «مایک پامپئو» وزیرخارجه آمریکا رسما اعلام کرد که واشنگتن معامله فروش پنجاه جنگنده اف-۳۵ به امارات را تأیید کرده است.

پامپئو در این خصوص گفته بود که وزارت خارجه این کشور با فروش ابرازهای دفاعی پیشرفته به ارزش ۲۳ میلیارد دلار به ابوظبی موافقت کرده است.

طبق گزارش‌ها، این معامله تنها محدود به فروش جنگنده‌ اف-۳۵ به امارات نمی‌شود بلکه فروش ۱۸ پهپاد MQ-9B موشک‌های  هوا به هوا و هوا به زمین را نیز در بر می‌گیرد.

این در حالی است که وبگاه «دیفنس وان» که یک رسانه آمریکایی فعال در زمینه اخبار نظامی و دفاعی است، گزارشی درباره احتمال نهایی شدن فروش جنگنده های اف-۳۵ به امارات در زمان باقی مانده از دولت کنونی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا منتشر کرده بود.

در این گزارش به نقل از یک مقام ارشد دفاعی آمریکا آمده بود که احتمال نهایی شدن موافقت و

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کریس مورفی جنگنده اف 35 آمریکا امارات فروش جنگنده های اف ۳۵ اف ۳۵ به امارات سفارت امارات معامله فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۵۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری‌های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی،مهرداد بذرپاش که به منظور شرکت در نشست این کمیسیون عازم ابوظبی شده است، افزود: مراودات تجاری ایران و امارات در سال گذشته ۲۵درصد افزایش یافت و در این سفر هدفگذاری‌های جدیدی با همتای اماراتی مورد توافق قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تعداد قابل توجه پرواز‌ها میان دو کشور، گفت: توافقات متعددی در زمینه حمل و نقل هوایی در این سفر مد نظر قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: بررسی مراودات مالی نیز در دستور کار این سفر قرار دارد. همچنین همکاری‌ها و فعالیت‌های بندری فی ما بین نیز جزو موارد مورد مذاکره است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود
  • توسعه همکاری‌های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • هجوم برای خرید طلا/ چقدر طلا فروش رفت؟
  • فروش ۳ تن طلا در ۲۲ حراج/امروز چقدر شمش فروش رفت؟+قیمت
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها