Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@11:36:04 GMT

آغاز عرضه ارز دیجیتالی چین

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۴۶۱۳۶

آغاز عرضه ارز دیجیتالی چین

بانک مرکزی چین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نتایج اولیه آزمایش ارز دیجیتالی این کشور رضایت بخش بوده است و به زودی عرضه ارز دیجیتالی این کشور به مردم عادی آغاز خواهد شد. آخرین مرحله از پایلوت ارز دیجیتالی چینی در شهر سوژو در ۶۵ مایلی شانگهای انجام شد.  

قرار است ۲۰ میلیون یوان (سه میلیون دلار) ارز دیجیتالی این کشور به صورت قرعه کشی در اختیار افراد مختلف قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هر فرد برنده نیز معادل ۲۰۰ یوان دیجیتالی تخصیص داده خواهد شد و آن ها می توانند این ارز دیجیتالی را برای خرید در برخی سایت های اینترنتی استفاده کنند.  

یوان دیجیتالی که توسط بانک مرکزی چین توسعه پیدا کرده است، نخستین ارز دیجیتالی در جهان محسوب می شود که توسط بانک مرکزی یک کشور توسعه داده می شود و بانک مرکزی چین نیز در نظر دارد تا از آن به عنوان ابزار پرداخت نوین در این کشور استفاده کند.  

سایر ارزهای دیجیتالی نظیر بیتکوین دارای پشتوانه رسمی نیستند اما یوان دیجیتال به دلیل پشتوانه قدرتمند خود می تواند ارز معتبرتری برای خریداران باشد.  

بانک های مرکزی به شدت دنبال استفاده از ظرفیت ارزهای دیجیتالی هستند اما تاکنون نتوانسته اند یک ارز معتبر را توسعه دهند. پیش بینی می شود تا پایان سال آینده به جز بانک مرکزی چین، شمار دیگری از بانک های مرکزی در جهان نیز ارز دیجیتالی خود را توسعه دهند.  

پیشتر بانک مرکزی چین با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که از زمان آغاز عملیات پایلوت آزمایشات فنی ارز دیجیتالی این کشور، حدود ۳.۱۳ میلیون تراکنش با استفاده از آن بین شهرهای مختلف این کشور نظیر شنژن و ژیون گان صورت گرفته است. این برنامه های پایلوت پیشرفت مثبتی داشته اند و از اواخر ماه آگوست تاکنون حدود ۶۷۰۰ کاربر دولتی چینی از این ارز دیجیتالی برای انجام امور مربوط به تراکنش ها استفاده کرده اند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ارز دیجیتالی یوان دیجیتالی بیتکوین ارز چین یوان بیتکوین ارز دیجیتالی یوان دیجیتالی ارز دیجیتالی چینی بانک مرکزی چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۶۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی قمری‌وفا در شبکه اجتماعی خود نوشت: رئیس کل بانک مرکزی ایران به منطور شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

دیدار و گفتگو با روسای بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف از جمله عربستان در راستای توسعه مناسبات پولی و بانکی از جمله برنامه‌های رییس کل بانک مرکزی در عربستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور
  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات/ ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شد
  • اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده