Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، قصه هرساله شهرستان نهبندان این است که باران می بارد روان اب جاری می شود و ۸۰ تا ۸۵میلیون مترمکعب آب باران هرسال هدر می‌رود.

چندسالی است که منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان دست به کار شده و ۳۰۰ سازه آبخیزداری در نهبندان ساخته است.

کدخدا زاده رئیس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری نهبندان گفت : افزایش نفود آب و آبدهی قنوات روان آب‌ها و کنترل سیلاب از مهمترین هدف‌های سازه‌های ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در بارندگی ۷۰روز اخیر تاکنون ۴۰ درصد سازه‌ها آبگیری شده است.

کدخدازاده بابیان اینکه سال گذشته هیچگونه آبگیری در سال گذشته نداشتیم گفت : از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بالغ بر ۱میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب در ۲ مرحله آبگیری در سازه‌های شهرستان داشتیم.

بیشتر بخوانید

اتمام عملیات اجرایی دو سازه آبخیزداری در شهرستان زیرکوه

کشاورزان و روستاییان خوشحال اند و قدر مایه حیات را خوب می‌دانند .

 آبادی زمین و پر آبی امسال باعث شده که کشاورزان محصولات زیادی بکارند.

کشاورزان گفتند در سال های گذشته زمین کشاورزی بوده، ولی آب نبوده که کشت و کار کنند و از سالی که سد بستند کشت و کار انجام می شود.

در نهبندان کویری سازه‌های آبخیزداری انقدر حائز اهمیت است که دولت در حال ساخت ۶سازه ابخیزداری دیگر با  آبگیری ۳۰۰ هزار مترمکعب است.

روان آب‌ها با هر رحمت الهی می‌آیند و به راحتی از دسترس ما خارج می‌شود کشاورزان معتقدند با مهار همین روان آب ها می توان با خشکسالی مقابله کرد.

 

بیشتر بخوانید

 ذخیره سازی ۷۰۰هزار مترمکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری نهبندان

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری آبدهی قنوات سازه ها روان آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۷۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در بارندگی‌های ۴۸ ساعت گذشته، بیش از پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی استان مهار و ذخیره‌سازی شد.

عباس سارانی امروز (شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه) درپی بارندگی‌های اخیر در استان، بیان کرد: سد مخزنی رزه درمیان با دو میلیون و ۹۸۰ هزار مترمکعب، سد سیاهو سربیشه با یک میلیون و ۸۰ هزار مترمکعب و سد نهرین طبس با ۶۰۰ هزار مترمکعب بیشترین ورودی روان‌آب‌ها را داشتند.

وی ادامه داد: از پنجشنبه تا کنون، یک میلیون مترمکعب رواناب در سدهای تغذیه مصنوعی شوسف، چهارفرسخ و سید علی شهرستان نهبندان مهار و جمع‌آوری شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: هشت سد مخزنی با ظرفیت ذخیره‌سازی ۷۵ میلیون مترمکعب روان‌آب در استان وجود دارد که از ابتدای این سال آبی تا کنون ۱۸ میلیون و ۷۳۰ هزار مترمکعب روان‌آب در این سدها ذخیره شده است.

وی افزود: اکنون از ظرفیت ۷۵ میلیون مترمکعب سدهای مخزنی استان ۳۰ درصد معادل ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب آبگیری شده است و برای ذخیره‌سازی سیلاب و روان‌آب در سدها مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • ۸۲ درصد میانگین بارندگی استان بوشهر تحقق یافت
  • آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان
  • مهار ۷۰ میلیون متر مکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد
  • آبگیری ۸۱ درصد کل مخازن سدهای خوزستان
  • پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • آبگیری در بندهای طرح های آبخیزداری دردامغان