Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عدم نظارت بر رعایت محدودیت‌های کرونایی در کنار بی‌تفاوتی برخی شهروندان و واحدهای صنفی، برگزاری انواع حراجی‌ها و افزایش دستفروشی سبب شد تا به رغم اعمال محدودیت‌های مختلف، اوضاع کرونا در گلستان به ویژه گرگان همچنان قرمز باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرده که شیوع کرونا در استان‌های شمالی همچنان افزایشی است؛ این در حالی است که محدودیت‌های کرونایی برای یک هفته دیگر در این استان‌ها از جمله گلستان تمدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش تعداد مبتلایان، بستری‌شدگان و جان باختگان کرونایی در استان گلستان، این استان را در وضعیت قرمز قرار داده است. 9 شهرستان از جمله گرگان و گنبدکاووس در وضعیت قرمز هستند و اوضاع در 5 شهرستان دیگر نارنجی و در مرز هشدار قرار دارد که هر لحظه ممکن است اوضاع در این شهرستان‌ها نیز قرمز شود.

وضعیت در گرگان به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر استان هم هفته‌های متوالی است که قرمز شده و تعطیلی دو هفته‌ای اصناف و گروه‌های شغلی 2، 3  و 4 هم شرایط را بهتر نکرده است. از روز شنبه با تصمیم استاندار و مصوبه ستاد ملی کرونا محدودیت‌ها یک هفته دیگر در شهرهای قرمز از جمله گرگان تمدید شد.

با اینکه محدودیت‌های کرونایی دو هفته اول آذر، سبب شد تا وضعیت در بسیاری از شهرهای قرمز کمی بهبود پیدا کند اما در گلستان اوضاع به نحو دیگری است. به نظر می‌رسد برخلاف ادعای مسئولان برای نظارت بر رعایت محدودیت‌های کرونایی، بازهم پای نظارت است که می‌لنگد.

شلوغی بازار و عدم کنترل وضعیت از سوی دستگاه‌های متولی، دستفروشانی که هر روز بر تعدادشان افزوده می‌شود و پیاده‌روهایی که به طور کامل با اجناس مختلف اشغال شده در کنار خریدهای خانوادگی برخی شهروندان، گواه عدم توانایی مسئولان شهرستان گرگان در مدیریت این شرایط هستند.

8500 خودروی متخلف کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد جریمه شدندضعف در اطلاع رسانی علوم پزشکی خراسان شمالی؛ وضعیت شیوع کرونا در شهرهای استان چگونه است؟+نقشهوضعیت کرونایی بندرترکمن فوق قرمز شد/ مسئولان پاسخگو نیستند؟

بسیاری از فروشگاه‌ها و مغازه‌هایی که در این هفته‌ها باید تعطیل می‌کردند، باز بودند و اکنون هم اجناس خود را در خیابان‌ها بساط کردند و انواع حراجی‌ها را راه انداخته‌اند؛ این در حالی است که در ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام شده بود هیچ واحد صنفی در این ایام اجازه برگزاری حراجی را ندارد.

البته کسبه و واحدهای صنفی از زمان شیوع کرونا تا کنون با ضرر و زیان بسیاری مواجه شدند اما کنترل کرونا و قطع زنجیره آن نیازمند همکاری همه بخش‌ها و مردم است.

علاوه براین متأسفانه برخی از شهروندان هم هستند که همکاری لازم را با سایر بخش‌ها برای کنترل بیماری کرونا ندارند، با اینکه گرگان در وضعیت بسیار نامطلوبی قرار دارد و تعداد موارد ابتلا و بستری در این شهرستان همچنان رو به افزایش است، برخی از شهروندان با نادیده گرفتن محدودیت‌ها در تفرجگاه‌ها از جمله النگدره و ناهارخوران حضور پیدا می‌کنند.

عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان درباره آخرین وضعیت کرونا در استان گفته روند صعودی ابتلا و بستری در استان تثبیت شده و همچنان 9 شهرستان شامل گرگان، بندرگز، بندرترکمن، گمیشان، آق قلا، علی آباد، گنبدکاووس، کلاله و مراوه تپه در وضعیت قرمز و شهرستان‌های کردکوی، رامیان، آزادشهر، مینودشت و گالیکش نیز در وضعیت نارنجی هستند.

وی گفت: متأسفانه تعداد جان باختگان در اثر بیماری کرونا همچنان صعودی بوده و دو رقمی است. علاوه براین نیمی از کسانی که در بخش مراقبت‌های ویژه هستند نیز کاملا بدحال بوده و به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

فاضل همچنین اعلام کرده 52.8 درصد بستری شدگان در استان بالای 55 سال بوده و 40.5 درصد بین 15 تا 55 سال و 6.7 درصد دیگر هم کمتر از 15 سال سن دارند.

وی برگزاری دورهمی‌ها، تجمعات و حضور در مکان‌های شلوغ را علت اصلی شیوع گسترده کرونا در استان دانست و هشدار داد اگر در این ایام نتوانیم بیماری را کنترل کنیم در روزهای آینده با شرایط بحرانی مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/581/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۷۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی وضعیت جوی در این استان‌ها برای روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه

به گزارش خبرآنلاین، حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای روز چهارشنبه و پنجشنبه برای برخی از استان‌های کشور بیان کرد: برای روز چهارشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل، تحت تأثیر سامانه جوی و هشدارهای سطح نارنجی خواهند بود.

مهر نوشت: معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور گفت: برای روز پنجشنبه نیز برای استان‌های خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، شمال خراسان جنوبی، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات و دامنه استان‌های مازندران و گلستان هشدار سطح نارنجی اعلام شد.

در ادامه این عضو شورای عالی مدیریت بحران کشور اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال سقوط سنگ در نواحی کوهستانی و خسارت به صنعت کشاورزی را برای استان‌های ذکر شده پیش‌بینی کرد.

ظفری در پایان پرهیز از سفرهای غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و استفاده از محلول‌های ضد تنش در گیاهان باغی را توصیه کرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904070

دیگر خبرها

  • هفت پله قرمز بورس
  • هشدار نارنجی وضعیت جوی در این استان‌ها برای روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه
  • تصاویر مزاحمان نوامیس نازی‌آباد؛ درگیری خونین با مغازه‌داران معترض!
  • اعلام وضعیت قرمز در این دو شهر
  • هوای کرمان بر مدار قرمز ثبت شد / شاخص کیفی ۱۹ شهر سالم و پاک است
  • هوای اصفهان ناسالم است/ کاشان در وضعیت قرمز آلودگی
  • اعمال محدودیت ترافیکی در قائم‌شهر
  • وضعیت عجیب ستاره بارسا: ژاوی با او صحبت هم نمی‌کند!
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی حمایت از طرح «نور» در اهواز
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکیِ اجتماع طرح عفاف و حجاب