Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@14:12:31 GMT

تغییر موضع ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۴۷۱۳۱

تغییر موضع ترامپ

من، پمپئو و منوچین در مذاکره‌ای سه جانبه به اتفاق تأکید کردیم که بدون موافقت دادستان‌های وزارت دادگستری در بخش جنوبی نیویورک، جایی که پرونده هالک بانک در آنجا مفتوح بود، هیچ اقدامی نمی‌توان انجام داد.

دادستان‌های وزارت دادگستری در نیویورک در حال رسیدگی به اتهام نقض 20 میلیارد دلاری تحریم‌های ایران توسط این بانک ترکیه‌ای بودند (زمانی که من در وزارت دادگستری خدمت می‌کردم حوزه قضایی بخش جنوبی نیویورک را یک حوزه مستقل و خودمختار توصیف می‌کردیم چرا که اغلب حتی در مقابل مداخلات تشکیلات قضایی فدرال نیز مقاومت می‌کرد، چه برسد به مداخلات سیاسی کاخ سفید).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منوچین چند بار با هیجان اعلام کرد که با وزیر دارایی ترکیه به توافق رسیده است. البته این اتفاقی تکراری بود؛ چون هر وقت که منوچین مذاکره می‌کرد چه با کلاهبرداران ترک و چه با مقامات عالی رتبه بخش بازرگانی چین، همیشه رسیدن به یک توافق و معامله محتمل بود ولی وقتی پای وزارت دادگستری به پرونده این گونه معاملات باز می‌شد، همه آنها ابتر می‌ماندند.

به‌همین دلیل من معتقد بودم که امتحان کردن چنین شیوه‌هایی برای رهایی کشیش برانسون از بازداشت خانگی در ترکیه، نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت. پمپئو گفت که «ترک‌ها نمی‌توانند از مسیری که خودشان آن را شروع کرده‌اند، خارج شوند» اما در واقع این دادستان‌های امریکا بودند که به درستی معامله‌های اینچنینی را که تقریباً هیچ نفعی برای دولت ما نداشت، رد کردند. همزمان ارزش پول ملی ترکیه به سرعت رو به کاهش نهاد و بازار سهام آن کشور هم عملکرد بهتری از لیر نداشت.
یکی از مشکلاتی که در مذاکره با ترک‌ها داشتیم، تعدد مذاکره کنندگان در هر دو طرف بود. نیکی هیلی نماینده امریکا در سازمان ملل گفت‌و‌گوهایی را با همتای ترک خود آغاز کرده بود که خود ترک‌ها هم می‌گفتند معنی این کارها را نمی‌فهمند که البته خود ما هم نفهمیدیم چرا هیلی این کار را کرده است.
پمپئو که از دست هیلی عصبانی شده بود، تأکید کرد این مشکل را با ممنوع کردن هرگونه تماس بدون مجوز و سرخود با ترک‌ها از جمله از سوی خانم هیلی، حل می‌کند. این گونه تماس‌ها شرایط را که از قبل به اندازه کافی آشفته و گیج کننده بود، پیچیده‌تر می‌کرد. خوشبختانه این تصمیم پمپئو این بار کار کرد هرچند تلاش‌های دیپلماتیک منجر به آزادی برانسون نشد. ترامپ اجازه داد مذاکره با ترک‌ها ادامه یابد اما گذشت زمان ثابت کرد که حس و غریزه ترامپ نسبت به اردوغان درست بوده است، آنجا که می‌گفت؛ «فقط اعمال فشارهای سیاسی و اقتصادی علیه ترکیه باعث آزادی برانسون خواهد شد.»
با ‌وجود صحبت‌های سرخوشانه منوچین، ترامپ حداقل در این مورد خاص مشکلی برای اعمال فشار و تحریم نداشت. نکته جالب توجه اینکه اردوغان که یکی از بهترین رفقای بین‌المللی ترامپ محسوب می‌شد، تقریباً به یکباره به دشمنی غدار تبدیل شد.
من همچنان این امید را در دل خودم زنده نگه داشته بودم که ولادیمیر پوتین، شی‌جین پینگ، کیم‌جونگ اون یا برخی رهبران دیگر نیز لاجرم در زمان مقتضی چهره واقعی خود را به ترامپ نشان خواهند داد و در آن لحظه ما می‌توانیم سیاست‌های سرگردان خود را بار دیگر با واقعیت منطبق کنیم.
البته این احتمال نیز می‌رفت که شرایط روحی ترامپ مجدداً تغییر کند و به حالت «بهترین رفیق» بازگشت نماید که اتفاقاً پس‌ از گذشت چند ماه (در مورد ترکیه و اردوغان) همین تغییر حالت روی داد. / ایران

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزارت دادگستری ترک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۷۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم


به گزارش تابناک؛ رویترز نوشت: جو بایدن در یک مناظره تلویزیونی گفت: من هستم، نمی دانم چه زمانی اما خوشحال می‌شوم که با او مناظره کنم.

این اظهارات واضح ترین اظهارات بایدن در مورد چشم انداز مناظره ریاست جمهوری بود. بایدن قبلاً متعهد به مناظره با ترامپ نبود و ماه گذشته گفته بود که این موضوع به رفتار رئیس جمهور سابق بستگی دارد. ترامپ که پیش از پیروزی در رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان در ماه گذشته از مناظره با رقبای خود امتناع کرد، در هفته‌های اخیر بایدن را به چالش می‌کشد تا با او درگیر شود و به او پیشنهاد داده است که «در هر زمان و در هر مکان» با او مناظره کند.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس در اوایل ماه جاری، بایدن در میان رای دهندگان ثبت نام شده ۴۱ به ۳۷ درصد نسبت به ترامپ برتری دارد.

گفتنی است بایدن و ترامپ در دو مناظره تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری در طول مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰ با یکدیگر روبرو شدند.

 

شفقنا

دیگر خبرها

  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • موضع‌گیری جدید وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • تغییر در پیشنهاد آتش‌ بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت
  • (ویدئو) ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده «حق السکوت»
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت به بازیگر جنجالی
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت برای فیلم‌های مستهجن !
  • ببینید | ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت