Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال؛ محمد (فرهاد) شاهمیری ضمن تشکر از داورزنی رئیس فدراسیون و ابراهیم فیروزی رئیس کمیته داوران برای پیگیری جدی و عالی در رابطه با انتخابات کنفدراسیون والیبال آسیا و عضویتش در کمیته داوران آسیا، افزود: جایگاه والیبال ایران در آسیا و جهان، بسیار خوب است و تیم ملی کشورمان قهرمان آسیاست، اما متاسفانه داوران ایران از چرخه داوری آسیا و جهان عقب ماندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که کشورهای حاشیه خلیج فارس که در آسیا سطح بالایی در والیبال ندارند، در زمینه داوری از ایران پیش هستند و نمایندگان آنان در مسابقات مختلف جهان قضاوت می کنند، تصریح کرد: نبود نماینده‌ای از ایران در کمیته داوری کنفدراسیون آسیا برای دفاع از حق و حقوق داوران ایرانی، یکی از دایل مهم این اتفاقات است.

عضو کمیته داوران کنفدراسیون والیبال آسیا تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های من، معرفی توان واقعی داوران والیبال ایران و دفاع از حق آنان است تا در آینده، داوران با درجه بالا داشته باشیم که در رویدادهای مختلف جهانی قضاوت کنند.

فدراسیون جهانی والیبال، داوران را بر اساس عملکرد آنان در رقابت‌های مختلف، به درجات مختلف تقسیم‌بندی کرده است.
تا کنون ۲۰۵ داور جهان از ۲۱۰ کشور عضو فدراسیون جهانی والیبال، دارای درجه شده‌اند که فرهاد شاهمیری از ایران دارای درجه A است. ابراهیم فیروزی درجه B، علیرضا قریب درجه B۲، نرگس افشین و مسعود یزدان‌پناه با درجه C، دیگر داوران ایرانی دارای درجه‌بندی هستند.

شاهمیری در پاسخ به این پرسش که قبلا امیدوار حاتمی در کمیته داوران کنفدراسیون والیبال آسیا عضو بود، چرا در آن زمان موفق به دفاع مناسب از داوران ایرانی نشدیم، گفت: در آن زمان، موضوع درجه‌بندی داوران (کتگوری) مطرح نبود و اواخر همکاری ایشان با کمیته داوری آسیا این موضوع مطرح شد و زمان کافی برای حمایت نبود. در چند سال اخیر نیز نماینده‌ای از ایران در کمیته عضو نبوده و خلأ چند ساله، این مشکلات را تشدید کرده است.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنم همان‌گونه که والیبال ایران جایگاه خود را در جهان به دست آورده است، داوران والیبال هم بتواند به جایگاه واقعی خود برسند؛ البته نکته مهم‌تر، خود داوران هستند که باید شرایط لازم را داشته باشند. داوران باید از نظر آمادگی جسمانی، زبان انگلیسی، آشنایی کامل با قوانین و مقررات داوری و … در  سطح خوب باشند و در رویدادهای مختلف نیز خوب قضاوت کنند تا امکان ارتقای درجه آنان فراهم شود. شاید با پیگیری بتوان یک یا دو داور ایرانی را برای ارتقای رتبه معرفی کرد.

عضو کمیته داوران کنفدراسیون والیبال آسیا، درباره برنامه‌های این کمیته گفت: تا کنون جلسه‌ای برگزار نشده و تنها چند مکاتبه داشتیم. البته با توجه به دوره کرونا، این مشکلات به دور از ذهن نیست. سونگساک از تایلند کماکان رئیس کمیته داوران آسیا است و شیمویاما از ژاپن نیز دبیر کمیته داوران آسیا است که قبلا هم حضور داشتند.

شاهمیری ادامه داد: کمیته در حال حاضر ۹ عضو دارد و از نکات جالب این دوره کمیته داوران آسیا، این است که کشورهای کره‌جنوبی و بحرین که از ابتدای فعالیت کنفدراسیون، عضو کمیته داوران بودند، در این دوره دیگر عضو نیستند. این موضوع نشان‌دهنده اهمیت جایگاه ایران در کمیته داوران آسیاست.

وی تصریح کرد: پیش از برگزاری انتخابات، از کشورهایی مانند کره، بحرین، کویت و… به من توصیه می‌شد که چون هنوز امکان قضاوت در مسابقات را دارم، از عضویت در کمیته داوران آسیا انصراف دهم، یعنی من را تشویق به انصراف می‌کردند و حالا متوجه شدم که انصراف من، شانس عضویت آنان را بالاتر می‌برده و این توصیه‌ها به همین دلیل بوده است.

عضو کمیته داوران کنفدراسیون والیبال آسیا با یادآوری ۲۰ سال تجربه قضاوتش در رویدادهای مختلف، تاکید کرد: حق والیبال ایران این است که ریاست کرسی‌ها را در آسیا داشته باشد. امیدوارم این رشته ورزشی ایران، در آینده جایگاه‌ بهتری نیز داشته باشد تا داورانش نیز رشد و توسعه مناسبی را تجربه کنند.

انتهای پیام/

هومن جعفری کد خبر: 1083243 برچسب‌ها فرهاد شاهمیری داور والیبال کنفدراسیون والیبال آسیا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا فرهاد شاهمیری داور والیبال کنفدراسیون والیبال آسیا کمیته داوران کنفدراسیون والیبال آسیا کمیته داوران آسیا عضو کمیته داوران کمیته داوران والیبال ایران داوران ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۷۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی

   به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا با حضور ۳۲ تیم از روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت آغاز می‌شود و به مدت چهار روز (۱۶ اردیبهشت) در روی‌اِت کشور تایلند پیگیری خواهد شد.   تیم‌های والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران امروز (شنبه هشتم اردیبهشت) و قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا با سیدمیلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال دیدار و گفتگو کردند. در این نشست وحید مرادی نایب رئیس، نادر انصاری نایب رئیس کمیته ساحلی و سرپرست داوران مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا در تایلند و کامران ذوقی دبیر کمیته ساحلی نیز حضور داشتند.   در ابتدای این نشست عبدالروئوف بستگانی سرمربی و غلامرضا بحریه رئیس کمیته ساحلی گزارشی از تمرینات و کار‌های انجام شده برای حضور شایسته تیم‌های ملی نوجوانان ایران در قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا ارائه کردند.   رئیس فدراسیون والیبال نیز در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه رشد و توسعه والیبال ساحلی یکی از اهداف جدی فدراسیون است، گفت: بازیکنان ملی‌پوش رده سنی آینده‌سازان این رشته هستند و توقع دارم ساحلی با حضور شما‌ها عزیزان خودش را از سایه سالنی بیرون بیاورد، زیرا هدف تعیین شده برای ساحلی نیازمند تلاش آینده‌سازان این رشته است.   سیدمیلاد تقوی تصریح کرد: می‌دانم شرایط اقتصادی والیبال ساحلی متفاوت از سالنی است، اما عقب‌تر نیستیم و در سال‌های اخیر اتفاقات خیلی خوبی برای ساحلی افتاده است و قبل از شما، خیلی‌ها سختی زیادی کشیدند. دلسرد نشوید و برای پیروزی بجنگید. بدانید که فدراسیون والیبال برای شما زحمت کشیده و از یک شکست پشیمان نشید و از اهداف ساحلی کوتاه نیایید.   رئیس فدراسیون والیبال هدف ساحلی ایران را حضور در المپیک دانست و گفت: انشاالله در ۲۰۲۴ به این هدف دست یابیم، اما اگر نشد، قول می‌دهم والیبال ساحلی ایران در سال ۲۰۲۸ حتما المپیکی خواهد شد.   تقوی خطاب به ملی‌پوشان ساحلی زیر ۱۹ سال گفت: هر افتخاری پاداش خودش را خواهد داشت و قول میدهم هر مقامی در مسابقات قهرمانی آسیا به دست آورید، توجه ویژه‌ای خواهیم کرد و حمایت کنیم. یادآوری می‌کنم که تنها چیزی که در ورزش ثبت می‌شود مدال ورزشکاران است و اجازه بدهید این روز‌ها با مدال شما ثبت شود.   وی برای تیم‌های اعزامی آرزوی موفقیت کرد و گفت: خیلی خوشحالم که بازیکنان از استان‌های مختلفی دعوت و انتخاب شده‌اند. تمرکزتون برای بهترین بهره‌وری را افزایش دهید تا انشالله امضای این تلاش‌هایتان طلایی باشد.   حبیب اکبرزاده کاشانی و امیرعلی قلعه‌نوی (تیم یک ایران)، محمدرسول بستگانی و کیارش باقری (تیم دو ایران) بازیکنان اعزامی به مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا هستند که ساعت ۲۲:۴۵ دقیقه امشب (شنبه شب) از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) راهی تایلند می‌شوند.   عبدالرئوف بستگانی به عنوان سرمربی، مرتضی احمدی پوربندری (مربی)، محمد رمضانی (سرپرست) و اکبر مسیبی به عنوان داور همراه، ملی پوشان را در این رقابت‌ها همراهی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا
  • جلسه کمیته فوتسال آسیا به رهبری تاج
  • برگزاری دومین نشست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC به ریاست تاج
  • تصمیم مهم کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا با ریاست تاج
  • جلسه فوتسال و فوتبال ساحلی AFC با ریاست مهدی تاج
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • کارخانه مشاور عالی رئیس و دبیر کمیته فنی فدراسیون والیبال شد