Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@09:55:27 GMT

تخصیص اعتبار برای مرمت آسیاب آبی ریگان

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۴۷۲۷۴

تخصیص اعتبار برای مرمت آسیاب آبی ریگان

امین باقری امروز در گفت‌وگو باخبرنگار فارس در ریگان با اشاره به اینکه برای احیا، مرمت و بازسازی آسیاب آبی این شهرستان از منابع شهرستان اعتباراتی تخصیص یافت، اظهار کرد: آسیاب آبی روستای سلطان‌آباد ریگان با قدمت ۲هزار ساله آرد مقبره شاه ‌خورشید و روستاهای اطراف را تامین می‌کرد.

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه  این بنای تاریخی به‌دلیل فراموشی تخریب شده است، خواستار احیاء این اثر تاریخی در شرق استان کرمان و ثبت ملی آن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری بیان کرد: در شهرستان ریگان ۲۰۰ اثر تاریخی وجود دارد که قدمت این شهرستان فراتر از بم را نشان می‌دهد و  از ۲۰۰ اثر تاریخی تاکنون ۴ اثر تاریخی ثبت ملی شده است که شاخص‌ترین آنها مقبره شاه‌خورشید است. 

فرماندار ریگان عنوان کرد: ۱۰اثر تاریخی دیگر جهت مراحل ثبت ملی تشکیل پرونده شده است که آسیاب آبی سلطان‌آباد ریگان جزو این آثار است.

باقری متذکر شد: ریگان منطقه‌ای غنی و تمدنی باستانی دارد که نیازمند توجه مسئولان است.

انتهای پیام/80014/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: آسیاب آبی اعتبار امین باقری فرماندار ریگان اثر تاریخی آسیاب آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۷۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای مازندران

افراسیاب میرزایی در گفتگو با مهر اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ برای طرح‌های مرتبط با سدهای هراز، گلورد، زارم‌رود، سجادرود و البرز در مجموع ۳ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته بود که این رقم در سال مالی ۱۴۰۲ به ۵ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار افزایش یافت.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم برای سد هراز با تعریف طرح بسته هراز که شامل سد و شبکه می‌شود در قالب فاینانس چین اعتبارات مورد نیاز را تأمین مالی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های متعدد مرتبط با آب در استان مازندران با سرعت قابل ملاحظه‌ای در حال اجراست و تلاش می‌شود که از منابع اعتباری مختلف و همچنین تعامل با پیمانکاران روند اجرایی هیچ کدام از طرح‌ها متوقف نشود.

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • تخصیص ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای مازندران
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان