Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی فولیان روز سه شنبه در نشست پیشگیری از سرقت طلا و جواهرفروشی‌ها افزود: جرم سرقت در تقسیم بندی دکترین حقوقی در رده اول جرایم علیه اموال قرار دارد و اگر سرقت مقرون به آزار یا دارای شرایط محاربه باشد، در رده جرایم امنیتی نیز قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: آثار تخریبی و روانی این نوع سرقت‌ها هرچند تعداد آنها کم باشد موجب ایجاد ناامنی میان شهروندان می‌شود و باید برای کاهش آن به علل افزایش سرقت از طلافروشی‌ها توجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فولیان با اشاره به این عوامل، افزود: افزایش فقر، کاهش چتر حمایتی از اقشار آسیب پذیر، پایش نشدن مجرمان حرفه‌ای، انجام نشدن نظارت هوشمند بر امکان عمومی، افزایش بیکاری، حاشیه نشینی، بیکاری، اعتیاد و معتادان متجاهر از جمله عواملی هستند که دست به دست هم داده و موجب افزایش سرقت از طلافروشی‌ها شده‌اند.

وی اضافه کرد: سرقت در قانون مجازات اسلامی جزو مجازات‌های حدودی و کیفری است و باید در کنار اقدامات واکنشی و برخوردی، اقدامات کنشی هم برای پیشگیری از آن مدنظر  قرار گیرد تا کاهش این نوع جرایم را شاهد باشیم.

این مسوول ادامه داد: آگاه سازی شهروندان در مراقبت بهینه از اموال خود از جمله طلافروشی‌ها و باغ ویلاهای نیمه کاره نیز باید در دستور کار قرار گیرد و خود صنف طلافروشی‌ها نیز باید در زمینه ایمنی سازی مغازه‌های خود اقدامات لازم را  داشته باشند.

در استان قزوین حدود ۳۴۹ واحد صنفی طلافروشی فعالیت دارند.

برچسب‌ها دادگستری سرقت استان قزوین اصناف قوه قضاییه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری سرقت استان قزوین اصناف قوه قضاییه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سرقت استان قزوین اصناف قوه قضاییه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اخبار کنکور طلافروشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۷۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمد قنبری، در اولین جلسه شور عملیاتی که معاونان و رؤسای این پلیس حضور داشتند، اظهار داشت: توجه به اولویت‌های سال ۱۴۰۳ و همچنین افق و چشم‌انداز معین برای اجرا در پلیس آگاهی فراجا بر مبنای این اولویت‌ها ترسیم شود.

وی، دقت در موضوع معماری فراجا آینده را یکی از اولویت‌های اساسی در سال جدید عنوان کرد و افزود: توجه به معیشت کارکنان به خصوص در حوزه مسکن شخصی باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: پیگیری بصیرت افزایی از طریق قرآن و نهج‌البلاغه و همچنین ارتقا توان عملیاتی در کشف جرایم باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اقدامات پلیس آگاهی در حوزه فضای مجازی و انتشار اخبار و اطلاع رسانی باید با جدیت انجام شود، گفت: ارتقا کشف جرایم و برخورد قاطع و مؤثر با سرقت از جمله اولویت‌های مهم فراجا در سال جدید است که باید مدنظر قرار گیرد.

سردار قنبری موضوع طرح نور را که در سطح فراجا در حال اجرا است را بسیار با اهمیت و مثمرثمر عنوان کرد و گفت: از همه همکارانی که با تلاش شبانه روزی و اقدامات مؤثر در سراسر کشور در ایام گذشته و به ویژه نوروز تعامل و همکاری مطلوبی داشتند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: شاخص‌های حوزه کشف به وقوع باید به صورت کاملاً علمی و حرفه‌ای ترسیم و برنامه ریزی‌های منظم در این زمینه انجام شود و برنامه‌ها و اهداف قابل دسترسی و منطقی باشند.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه موضوع هوشمند سازی باید به صورت فوق العاده در دستور کار پلیس آگاهی قرار گیرد، بیان داشت: انضباط باید در دستور کار قرار گیرد به طوری که همه فعالیت‌ها بر مبنای انضباط مادی و معنوی به صورت کاملاً دقیق پیگیری و اجرا شود.

وی با اشاره به تسریع و زمانبندی مشخص در جهت انجام کارها و اجرای مصوبات و کیفی سازی آنها خاطرنشان کرد: موضوع آمار و اطلاعات در حوزه‌های عملیاتی بسیار مهم است و باید به صورت دقیق به آن توجه شود.

رئیس پلیس آگاهی فراجا در پایان با اشاره به اهمیت احساس امنیت در سطح جامعه گفت: سرقت نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است به طوری که مجموع کشفیات ۳۴ درصد افزایش و کشف به وقوع به ۵۲ درصد رسیده است.

کد خبر 6095051

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس
  • تجهیز خودرو‌ها به ردیاب برای جلوگیری از سرقت خودرو
  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • دستگیری سارقان زورگیر خیابان فرشته+ فیلم
  • تیراندازی در الهیه تهران | تعقیب و گریز پلیس با ۲ قمه‌ به‌ دست
  • دستگیری سارقان زورگیر باهوشیاری پلیس +فیلم
  • تیراندازی در الهیه برای دستگیری ۲ زورگیر قمه‌به‌دست
  • توصیه پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام
  • دستگیری زورگیر موتورسوار با شلیک تیر + فیلم