Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@02:35:16 GMT

کاهش ۲۳ درصد ارزش کالاهای وارداتی به گمرک زنجان

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۴۷۳۸۷

کاهش ۲۳ درصد ارزش کالاهای وارداتی به گمرک زنجان

به گزارش خبرنگار مهر، میرهاشم شامگاه دوشنبه سیداحمدی در جلسه توسعه صادرات استان که در محل استانداری زنجان برگزار شد، ارزش کالاهای وارداتی استان در هشت ماهه امسال را ۱۸۸ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۶۸۴ دلار عنوان کرد و گفت: این میزان کالای وارد شده به گمرک استان در مقایسه با هشت ماهه پارسال ۲۳ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه کالاهای وارد شده به گمرک زنجان به لحاظ وزنی نیز در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد کاهش داشته است، افزود: آمار در حوزه صادرات از گمرک استان طی هشت ماهه امسال نیز حاکی از آن است که ارزش کالای صادر شده بیش از ۱۶۱ میلیون و ۸۳۹ هزار دلار بوده است.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به اینکه ترکیه و عراق بیشترین مقصد کالاهای صادراتی استان بوده است، ادامه داد: شمش روی، ترانسفورماتور، پروفیل، پلیمر پروپیلن، کشمش و خرما، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، محصولات لبنی، مخلوط آب میوه و سبزیجات و پارچه‌های نبافته، از جمله کالاهای صادراتی از استان بوده است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش میزان صادرات استان در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بسته بودن مرزها به دلیل شیوع بیماری کرونا بوده است، اظهار کرد: بی‌تردید این دغدغه برای کل کشور صادق بوده است.

ناصر فغفوری با تاکید بر اینکه خوشبختانه حل مشکل صادرات ورود موقت باعث شد تا شاهد ایجاد جهش در حوزه صادرات استان زنجان باشیم، بیان کرد: هدف‌گذاری سازمان صمت برای صادرات امسال استان ۲۱۸ میلیون دلار بود که از این میزان در هشت ماهه امسال ۱۴۹ میلیون دلار محقق شده است.

وی با یادآوری اینکه میزان تحقق صادرات استان در هشت ماهه امسال بیش از هدف‌گذاری بوده و ۱۰۵ درصد محقق شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، روند صادرات استان تا پایان امسال مطلوب خواهد  بود.

کد خبر 5090514

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت و معدن و تجارت زنجان گمرک زنجان ویروس کرونا شیراز محدودیت های کرونایی آمار کرونا بارش باران بوشهر شیوع کرونا بارش برف شهرستان کرج روز دانشجو سیلاب شهرکرد محسن فخری زاده گرگان هشت ماهه امسال صادرات استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۷۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران

به گزارش خبرنگار هر، امیر جمشیدی عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی فروردین ماه سال‌جاری، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن انواع کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۷۰ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیای چوبی و…گفت: فروردین امسال ۱۴۷ هزار و۴۱۷ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران در نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل به نقاط مختلف دنیا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ از نظر وزنی ۷۰ درصد و ازنظر ارزشی ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی در مورد مهم‌ترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران گفت: عراق با واردات هفت هزار تن کالا به ارزش هشت میلیون و ۵۳۶ هزار دلا اولین مقصد صادرات کالاهای مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزار دلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ازبکستان با هزارتن به ارزش ۹۸۹ هزار دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند.

وی گفت: صادرات به کشورهای فوق ۹۴ درصد وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6091313

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد