Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حسن شجاعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس زنجان در رابطه با بودجه سال آینده کشور اظهار کرد: بودجه‌بندی سال بعد کاملا غیر واقعی بسته شده است و این برنامه باعث ایجاد تورم‌هایی در کشور خواهد شد.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توصیه‌های رهبری گفت: انتظار داشتیم با توجه به توصیه‌های رهبری و مجلس به سازمان بودجه تغییراتی در برنامه بودجه ایجاد کنند، ولی این کار انجام نگرفت و متاسفانه بودجه در همان ریل سال گذشته قرار دارد و تغییری نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با وابستگی بودجه سال 1399 به نفت و با بیان اینکه پیش‌بینی میزان فروش نفت در بودجه بسیار خوشبینانه است و مطمئن هستیم چنین فروشی برای نفت کشور اتفاق نمی‌افتد،‌ گفت: با توجه به اینکه برنامه بودجه سال بعد بر اساس فروش نفت است این اتفاق بسیار غیر واقعی بوده و این کار در واقع پیام ضعف کشور را به کشور‌های دیگر صادر می‌کند.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی افزود: پیام ضعفی که از برنامه بودجه به کشور‌های بیگانه ارسال می‌شود، بیانگر این است که ما به شما نیاز داریم که پیام خطرناکی است.

شجاعی با اشاره به سخنرانی‌های رئیس جمهور قبل از توافق برجام گفت: این کار باعث یادآوری سخنرانی‌های رئیس جمهور قبل از برجام در رابطه با خزانه خالی کشور است که نوعی اعلام نیاز به دشمنان است.

وی با بیان اینکه سال بعد کار دولت دوازدهم تمام می‌شود و بخشی از بودجه نیز برای دولت بعدی خواهد بود، افزود: این بودجه برای دولت بعدی قطعا مشکلاتی زیادی خواهد داشت.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با بودجه استان زنجان تصریح کرد: استان زنجان از لحاظ درآمد در رتبه پانزدهم قرار دارد در حالی که رتبه‌بندی برای دریافت بودجه در رتبه 25 قرار داد که این رتبه بندی اصلا شایسته‌ استان نیست.

وی ادامه داد: به هر حال رتبه‌بندی نیز شاخص‌ها و معیار‌های خود را دارد که ما باید مطالعاتی انجام دهیم تا بتوانیم سهمیه بودجه استان را در سال‌های آینده ارتقا دهیم.

شجاعی در رابطه با رتبه استان زنجان در بودجه‌بندی افزود: در سال‌های اخیر رتبه استان زنجان بیشتر از 25 بود که امسال با اقدامات انجام شده در رتبه بیست و پنجم قرار گرفته است که امیدواریم در سال‌های آینده رتبه بهتری داشته باشیم.

نماینده مردم ابهر، خدابنده و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش 20 درصدی مستمری بگیران گفت: یکی از برنامه‌های بودجه در سال 1400 تخصیص بودجه به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد است که تلاش می‌کنیم درصد این بودجه را افزایش دهیم.

انتهای پیام/73002/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: بودجه زنجان برجام دولت دوازدهم نماینده مردم ابهر خدابنده و سلطانیه حسن شجاعی بودجه سال آینده وابستگی به نفت سلطانیه در مجلس شورای اسلامی نماینده مردم ابهر استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۷۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲

به گزارش قدس آنلاین، بابک نگاهداری با بیان اینکه اقدامات محرومیت زدایی در ۱۵ سال گذشته به‌ویژه در مناطق جنوب شرقی کشور افزایش‌یافته، اظهار کرد: بررسی وضعیت محرومیت مناطق مختلف کشور نشان از آن دارد که محرومیت در مناطق مختلف کاهش یافته و این امر از سوی مردم هم محسوس بوده است. 

وی بیان کرد: بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان‌می‌دهد روند محرومیت‌زدایی در سیستان و بلوچستان شدت پیدا کرده و در بازه زمانی ۱۵ ساله، محرومیت زدایی در این استان از ۲۱ استان دیگر بیشتر بوده است. 

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: با این اقدامات ۲۱ درصد از خانوارهای سیستان و بلوچستان، یعنی بیش از ۵۸۰ هزار نفر، از محرومیت خارج‌ شده‌اند. 

وی توضیح داد: بررسی‌ها نشان‌می‌دهد این اقدامات تنها در مناطق شهری استان متمرکز نبوده و روستاها نیز در کانون توجه برنامه‌های محرومیت‌زدایی قرار داشته است.

نگاهداری اظهار کرد: بر همین اساس در سال ۱۴۰۰، بیش از ۲۳ درصد از ساکنان مناطق روستایی و ۱۷ درصد از ساکنان مناطق شهری این استان، از محرومیت خارج شدند. 

وی با بیان اینکه محرومیت مناطق کشور یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های سیاست‌گذاران و برنامه ریزان کشور محسوب‌می‌شود، گفت: این مهم هر ساله در قوانین بودجه سنواتی نیز مورد توجه قرار گیرد. 

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس استان سیستان و بلوچستان را می‌توان کانون توجه اعتبارات محرومیت‌زدایی در قوانین بودجه دانست، گفت: هرساله اعتبارات قابل توجهی به‌منظور رفع محرومیت مناطق کشور در نظر گرفته‌می‌شود که بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان‌می‌دهد سیستان و بلوچستان رتبه نخست این اعتبارات را در میان استان‌های کشور در دهه اخیر داشته است.

وی توضیح می‌دهد: به‌طور متوسط سهم اعتبارات این استان از بودجه محرومیت‌زدایی نسبت به سهم استان‌های تهران، اصفهان و آذربایجان شرقی از این اعتبارات به‌ترتیب حدود ۴، ۳ و ۲.۵ برابر است.

نگاهداری خاطرنشان کرد: اعتبارات مصوب برای پروژه‌های محرومیت‌زدایی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵.۲ هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده است که می‌توان گفت با رشد ۷۳ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ مواجه بوده است. 

وی تصریح‌کرد: این میزان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به ۶.۸ هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته که نسبت به سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته است.

انتهای پیام

پایان پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲
  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت
  • برگزاری این سفر در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت