Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر، گفت: ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور بهمن ۱۳۹۹ (نوبت بیست و یکم) روز چهارشنبه، ۵ آذر ۹۹ آغاز شد و ساعت ۲۴ امشب (سه‌شنبه، ۱۸ آذر) به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به  اینکه این مهلت یک بار تمدید شده است، به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، این آزمون روز جمعه، ۱۷ بهمن برگزار خواهد شد. داوطلبان باید از روز سه‌شنبه، ۱۴ بهمن لغایت پنجشنبه، ۱۶ بهمن با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان، برای تهیه پرینت کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش اضافه کرد: هر متقاضی براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون می‌تواند در یک کد رشته امتحانی ثبت‌نام و در آزمون مربوط شرکت کند. متقاضیان لازم است که ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را مطالعه کنند و در صورت واجد شرایط بودن به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری ثبت‌نام در آزمون اقدام کنند.

زرین آمیزی بیان کرد: تاثیر معدل در دوره کارشناسی ۲۰ درصد است. معدل کارشناسی تراز شده و میانگین وزنی آن‌ها تأثیر بیست درصدی در نمره کل متقاضیان خواهد داشت.

نکات مهم

- داوطلبانی که رشته کارشناسی آن‌ها با رشته کارشناسی ارشد انتخابی همنام و یا مشابه نباشد، به تشخیص گروه آموزشـی مربـوط؛ موظفنـد در دوره دانشجویی علاوه بر واحد‌های مصوب مقطع کارشناسی ارشد، حداکثر تا ۱۲ واحد جبرانی از مقطع کارشناسی همان رشته را با موفقیت بگذرانند.

- دانشجوی نیمسال آخر دوره کارشناسی در صورتی که حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۹  دانش آموخته شود، می‌تواند در آزمون دوره دانش پذیری شرکت کند. این داوطلب در صورت پذیرفته شدن در آزمون دوره دانش پذیری هنگام ثبت نام باید گواهی دانش آموختگی خود را ارائه کند.

- دارندگان مدارک کارشناسی پیوسته و یا ناپیوسته رسمی و بالاتر مـورد تأییـد وزارت علوم و بهداشت و یـا دانشـجویان نیمسـال آخـر دوره کارشناسـی (بـه شـرط فارغ التحصیلی تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۹)  می‌توانند بدون توجه به نوع رشته تحصیلی کارشناسی خویش در یک رشته گرایش از رشته‌های امتحـانی (بـه جـز رشته‌های مهندسی معماری و طراحی شهری) ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید

شرایط و ضوابط ثبت نام اتباع غیر ایرانی در آزمون فراگیر ارشد پیام نور آغاز ثبت نام دوره فراگیر کارشناسی ارشد پیام نور از ۵ آذر ثبت نام بیش از ۶ هزار نفر در آزمون فراگیر کارشناسی ارشد پیام نور

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان سنجش فراگیر ارشد کارشناسی ارشد ارشد پیام نور سازمان سنجش ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۷۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود

محمد فرامرزی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به شعارهای جدید وزیر علوم مبنی بر اشتغال‌پذیری است، اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه‌ها نمی‌توانند رشته‌ای را راه اندازی کنند مگر اینکه پیوست اشتغال پذیری داشته باشند.

وی ادامه داد: به عبارتی هیچ رشته‌ای بدون تضمین شغلی نباید دایر شود و دانشگاه‌ها موظف هستند ک پیوست اشتغالپذیری دریافت کنند و دانشگاه اصفهان هم این موضوع را پیگیری می‌کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان خاطر نشان کرد: در حوزه پژوهش و فناوری به تازگی وزارت علوم بسته مهارت‌آموزی و اشتغال را به دانشگاه‌ها معرفی کرده است که شامل ۱۵ واحد درسی، کاربینی، کارآموزی، کارورزی، مهارت‌های نرم شغلی و کارآفرینی که دانشگاه موظف هستند در برنامه درسی با هدف بالا بردن مهارت‌ها قرار دهد.

وی افزود: در آذرماه سال گذشته در استان اصفهان کارگروهی به نام «پیاده سازی آمایش و طرح تحول آموزش عالی» شکل گرفت که متشکل از روؤسای دانشگاه‌ها بود و در دور اول راه‌اندازی سامانه‌ای رشته‌های تحصیلی، رشته‌هایی که سه سال پذیرش آنها کمتر از ۶۰ درصد ظرفیت اعلام شده در تحصیلات تکمیلی داشته باشند و رشته‌های کارشناسی که کمتر از ۴۰ درصد پذیرش داشته باشند توسط وزارتخانه تغییر پذیرش دادند.

فرامرزی با بیان اینکه در استان اصفهان نزدیک ۲۸ درصد رشته‌های کارشناسی ارشد موجودیت دارند، گفت: حدود ۲۷ رشته در سال ۱۴۰۳ حذف شده است. در دکتری ۱۰ درصد رشته ها تحقق پذیرش خوردند و ۲۸ درصد رشته در کارشناسی ارشد و ۳۰۰ کد رشته در کارشناسی دانشجو ندارد و استقبالی از سمت جامعه نمی‌شود و این توقف پذیرش یا کاهش ظرفیت از همه گروه‌ها بوده و گروه علوم انسانی بیشتر است.

کد خبر 6093318

دیگر خبرها

  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری تا 12 اردیبهشت 1403
  • مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ برای بار سوم تمدید شد
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری
  • انتخاب رشته بیش از ۸۶ هزار داوطلب دکتری/ مهلت انتخاب رشته فردا پایان می‌یابد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد / جزییات
  • تمدید دوباره مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳