Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «علی ابو علیا» ، جمعه گذشته در شهرک «مغیر» واقع در شرق «رام الله» در جریان اعتراض به اشغالگران با شلیک مستقیم گلوله سربازان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

منابع فلسطینی در همین زمینه اعلام کردند که در پی وقوع این جنایت نظامیان صهونیستی، نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل و اتحادیه اروپا از وقوع آن ابراز تاسف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رژیم صهیونیستی در ابتدا به شهادت رساندن نوجوان فلسطینی را تکذیب و ادعا کرد که تنها از تجهیزات مربوط به متفرق کردن معترضان استفاده کرده است اما در ادامه با محرز شدن این جنایت و فشار شخصیت ها و نهادهای بین المللی ناچار به پذیرش آن شد و ارتش این رژیم در بیانیه ای  اعلام کرد که تحقیقات در این مورد را آغاز کرده است.

علی ایمن ابوعلیا، نوجوان فلسطینی ظهر روز جمعه در اثر اصابت گلوله نظامیان صهیونیست در جریان درگیری‌ها در شهرک «المغیر» در نزدیکی رام الله به شهادت رسید.

در همین حال، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه ضمن درخواست تحقیق درباره شهادت علی ابو علیا این اتفاق را «هولناک» و «غیرقابل قبول» دانست.

«نیکلای ملادینوف»، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه شنبه گذشته در توئیتی نوشت که  شهادت «علی ابو علیا» در نزدیکی رام الله ما را شوکه کرد.

وی خواستار انجام تحقیقات فوری و مستقل در مورد این حادثه شد و تاکید کرد که کودکان به موجب قوانین بین‌الملل مصونیت دارند و باید در مقابل خشونت حمایت شوند.

«رشیده طلیب»، از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نیز شهادت علی ابو علیا به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست را محکوم کرد.

طلیب در توییتی با انتشار تصویری از این کودک فلسطینی و نحوه شهادت او از سوی صهونیست ها در شهرک مغیر در شرق رام الله، تاکید کرد که هیچ کودکی نباید این گونه جان خود را از دست دهد.

جنایت نظامیان صهیونیستی در به شهادت رساندن این کودک فلسطینی سبب به راه افتادن موجی از انزجار و محکومیت از سوی نهادهای بین المللی و شخصیت های سیاسی به ویژه مردم و گروه های فلسطینی شده است.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد اتحادیه اروپا رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد اتحادیه اروپا رژیم صهیونیستی فلسطین سازمان ملل متحد اتحادیه اروپا رژیم صهیونیستی فلسطین اخبار کنکور سازمان ملل رام الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۷۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، منابع خبری از شهادت ۳۴ فلسطینی در حمله های امروز اشغالگران به نوار غزه خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که در حمله های امروز ارتش اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه تا این لحظه ۳۴ نفر به شهادت رسیدند.

تنها در حملات به شهر رفح در جنوب نوار غزه ۲۶ فلسطینی شهید شدند.

ده‌ها نفر هم در این حملات مجروح شدند.

این در حالی است که ساعاتی قبل، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۳ کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه افزود که در این حملات ۳۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۸ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از ۸۰۰۰ نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر رسیده است. ۷۲ درصد از شهدا و مجروحان نیز زن و کودک هستند.

کد خبر 6092462

دیگر خبرها

  • شهادت جوان فلسطینی در الخلیل به ضرب گلوله صهیونیست‌ها
  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری