Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@18:23:09 GMT

پایان همه گیری کرونا با برنامه جهانی کوواکس

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۴۷۸۲۳

پایان همه گیری کرونا با برنامه جهانی کوواکس

محققان معتقد هستند که همه افراد واکسن موثر و ایمن کرونا را تا پایان سال آینده دریافت خواهند کرد و این همه گیری به پایان خواهد رسید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده که تحقیقات و تولید واکسن کرونا در حال انجام است و بیش از ۱۵۰ واکسن در مراحل مختلف تولید بوده که ۱۵ مورد آن‌ها در حال سپری کردن مراحل آخر آزمایشات بالینی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس نتایج منتشر شده تا کنون چهار واکسن موثر تولید شده است. از آنجایی که برای مقابله با بیماری کرونا باید تعداد زیادی واکسن تولید شود، واکسن‌های بیشتری مجوز دریافت کنند.

برنامه جهانی کوواکس چیست؟

برنامه جهانی کوواکس (COVAX)، راهکار سازمان جهانی بهداشت (WHO) و یک همکاری جهانی برای دسترسی عادلانه به ابزارهای کووید -۱۹ شامل طراحی، ساخت و دسترسی به تست‌ها، شیوه‌های درمان و دریافت واکسن کرونا است. هدف برنامه کوواکس (برنامه جهانی دسترسی عادلانه به واکسن کرونا) تحویل دو میلیارد دوز واکسن کرونا به افراد در سراسر دنیا تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی است. تا کنون ۱۸۹ کشور در برنامه جهانی کوواکس شرکت کرده‌اند. شرکت BioNTech قصد دارد واکسن خود را تا حد امکان در اختیار افراد زیادی در سراسر دنیا قرار دهد. به همین دلیل با کشورهای دیگر و برنامه کوواکس همکاری می‌کند. مقامات بهداشتی امیدوار هستند که واکسن کرونا به صورت عادلانه بین مردم دنیا توزیع شود.

تلاش جهانی برای تولید و توزیع واکسن کرونا

همانطور که مشخص است، تامین بودجه واکسن کرونا برای همه افراد یک مانع بزرگ است. چالش بزرگ بعدی در این زمینه نحوه توزیع واکسن است که به یک برنامه‌ریزی و هماهنگی دقیق و منظم در سطح جهانی نیاز دارد. به عنوان مثال تمام کشورهای جهان باید به منظور توزیع مناسب واکسن کرونا، محیطی با دمای پایین کنترل شده برای ذخیره و انتقال واکسن‌ها در نظر بگیرند.

با توجه به اینکه بعضی کشورهای کم درآمد موفق نشدند به اندازه کافی لباس و تجهیزات حفاظتی برای کادر درمان خود تهیه کنند، ممکن است قادر نباشند واکسن کرونا را برای مردم خود تهیه کنند. اما کوواکس در تلاش است تا در این زمینه برابری و انصاف رعایت شود. خوشبختانه همه کشورها، حتی کم درآمدترین و پردرآمدترین آن‌ها نیز در این برنامه ثبت نام کرده‌اند. بنابراین به نظر می‌رسد که با همکاری کشورها می‌توان به پایان این همه گیری کمک کرد.

کد خبر 459913

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا شیوع کرونا ابتلا به کرونا پیشگیری از کرونا واکسن کرونا تولید واکسن کرونا واکسن واکسن کووید ۱۹ آخرین اخبار ویروس کرونا آخرین اخبار کرونا پایان همه گیری کرونا واکسیناسیون کرونا پایان کرونا برنامه کوواکس کرونا در جهان مقابله با شیوع کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق برنامه جهانی کوواکس واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۷۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید

نیما باغبانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش تولید قارچ خبر داد و گفت: بنابر آمار فروردین سال گذشته ۷۲۰ تن قارچ در کشور تولید شد که امسال این میزان به ۸۰۰ تن رسیده است‌.

به گفته او، با توجه به آنکه برخی واحدها مجهز به سیستم های سرمایشی نیستند، از این رو تولید در فصل گرما کاهش می یابد و مجدد با پایان فصل گرما، واحدها با ظرفیت کامل کار می کنند.

باغبانی با بیان اینکه در اسفند روزانه ۹۰۰ تا ۹۲۰ تن قارچ در سطح کشور توزیع می شد، افزود: در شرایط کنونی توزیع روزانه قارچ به ۸۰۰ تن در سطح کشور رسیده است که با کاهش تولید در فصل گرما، این میزان به ۷۰۰ تن می رسد.

دبیر انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: برآوردها حاکی از ان است که تولید قارچ تا پایان سال به ۲۲۰ تا ۲۲۵ هزارتن برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • پایان کار بانوان ایران در تفنگ ۱۰ متر جام جهانی تیراندازی
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • جام جهانی تیراندازی| پایان کار بانوان در تفنگ ۱۰ متر
  • عزم جهانی برای پایان دادن به استفاده از زغال‌سنگ
  • قهرمانی حنیفی و یزدانی در پایان هفته دوم تور جهانی تنیس
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • جام جهانی تیراندازی| پایان کار ملی‌پوشان تفنگ میکس بدون مدال
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است