Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی رئیس هیات مدیره اتحادیه زنبورداران خراسان شمالی گفت: زنبورداران این استان از تولید ژل رویال پا پس کشیدند.

محمد علی شاددل در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه صنعت زنبورداری در سال های گذشته نه تنها در این استان بلکه در کل کشور به صورت تک محصولی بود و به تولید عسل ختم می شد، اظهارکرد: اما در سال های اخیر برنامه ریزی ها برای خروج زنبورداران از تک محصولی بودن انجام شد و حتی تعدادی از زنبورداران این استان گام هایی را برای رسیدن به این هدف برداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی یکی دو سال اخیر تعدادی از زنبورداران استان به تولید ژل رویال، گرده گل، زهر عسل و ... پرداختند و تولیدات خوب و قابل توجهی نیز در این زمینه داشتند حتی یکی از زنبورداران استان دستگاه های تخصصی در ارتباط با تولید زهر زنبور عسل خریداری تا به صورت تخصصی این محصول را تولید کند.

شاددل ادامه داد: اما مسئله ای که زنبورداران را بعد از تولید با مشکل مواجه کرد مسئله فروش بود که برای فروش آن با مشکل جدی مواجه شدند.

وی تصریح کرد: بالا بودن قیمت های محصولات جانبی از یک سوء و تحریم ها از سوی دیگر مانعی برای فروش این محصولات بودند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه زنبورداران خراسان شمالی گفت: یکی از مهمترین دلایلی که موجب شد تا زنبورداران استان تمایل چندانی برای تولید این محصول نداشته باشند موضوع بازار فروش بوده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن خودم امسال می خواستم که تولید گرده گل و ژل رویال داشته باشم اما نیروی تخصصی پیدا نکردم تا تجارب را به او منتقل کنم.

شاددل گفت: زنبورداران خراسان شمالی با توجه به مشکلات مذکور در حال حاضر تمایل دارند تا به صورت تک محصولی کار کنند و فقط عسل تولید کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ژل رویال گرده گل زنبورداران خراسان شمالي خراسان شمالی ژل رویال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۸۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۶۰ زائر از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند

دریافت 19 MB

محمدباقر قاصری در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ۱۲۶۰ زائر در قالب ۹ کاروان از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند.

کد خبر 6096366

دیگر خبرها

  • استقرار ۵۰ درصد تولیدکنندگان شوینده در قزوین
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • جدال جنجالی مدافعان تاتنهام در زمین!
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • (تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی
  • باز باران، با طراوت بهاری
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • ۱۲۶۰ زائر از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند