Web Analytics Made Easy - Statcounter

رفتار شرکت‌های بیمه داخلی به دلیل نبود شرایط فعالیت شرکت‌های بیمه خارجی و انحصاری که به تبع آن ایجاد شده، تخصصی و حرفه‌ای نیست.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز - سیدسهند شریف زاده؛ علیرضا شریفی، عضو کارگروه بیمه و مالیات اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور کشور پیرامون کوتاهی شرکت‌های بیمه در جبران خسارت واردکنندگان گفت: سالانه حدود ۱۲ میلیون نهاده شامل ذرت، کنجانده و دانه روغنی وارد کشور می‌شود که طبق مقررات شرکت‌های واردکننده موظفند بیمه محموله را توسط شرکت‌های بیمه ایرانی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بسته به اینکه چه بیمه‌ای مدنظر واردکننده باشد به طور متوسط بین ۰.۳ تا ۰.۸ ارزش کالا در کلاس‌های کیفیتی سه گانه به شرکت‌های بیمه پرداخت می شود. بیمه باربری به منظور پوشش ریسک واردات انجام می‌گیرد و هر پرداختی به واردکننده اعم از اعتبارات اسنادی و دیگر، منوط به بیمه کالا می شود.


* شرکت‌های بیمه انحصار طلبند

وی افزود: رفتار شرکت‌های بیمه به دلیل نبود شرکت‌های بیمه خارجی ، انحصاری شده و تخصصی نیست. به طور نمونه در موضوعات ورود کالا، تشریفات قانونی، حضور به موقع نماینده بیمه، تشریفات حقوقی و ... نماینده بیمه حضور ندارد و بار بر دوش واردکننده است یا در قرارداد‌ها فقط ملاحظات طرف بیمه رعایت می‌شود و شرکت‌های بیمه از انجام تعهدات سر باز می‌زنند.



* مقصر خسارت در محموله بار نهاده معمولا مشخص نیست

شریفی ادامه داد: نهاده‌های دام و طیور وقتی وارد کشور می‌شود معمولا در میزان حجم تخلیه بار و بارگیری اولیه از مبدا اختلاف وجود دارد. اخیرا دستگاه‌های نظارتی تا ۱.۵ درصد را به عنوان افت مجاز پذیرفتند. این بدین معناست که واردکننده در ایفای تعهدات ارزی می‌تواند تا ۱.۵ درصد حجم وارداتش کسری در نظر بگیرد. این قانونی است بین واردکننده و دستگاه‌های نظارتی و ارتباطی به شرکت بیمه ندارد که بخواهد این افت را در میزان تعهداتش لحاظ بکند. در ماده ۸ شرایط عمومی بیمه نامه‌های باربری تصریح شده که در هنگام بروز خسارت ابتدا وظیفه بیمه گر است که به مقصر مراجعه کند، اما اولا در بسیاری از موارد تشخیص مقصر مشکل است، ثانیا واردکننده زمانی که پوشش بیمه‌ای می‌گیرد انتظار دارد درگیر این موارد نشود.



* اقتصاد رقابتی راه حل بسیاری از مشکلات است

وی خاطرنشان کرد: راه حل این معضل مثل راه حل بسیاری دیگر از معضلات اقتصادی اعتماد به بازار آزاد و اقتصاد رقابتی و مکانیزم‌های عرضه و تقاضاست. انحصار شرکت‌های بیمه باید شکسته شود و شرکت‌های بیمه مجاز به ایجاد لیست سیاه برای واردکنندگان نباشند.



* نهاده دامی کالای استراتژیک است

شریفی در پایان گفت: اتحادیه در قالب مشترک برد – برد بین واردکننده‌ها و شرکت‌های بیمه تمهیداتی اندیشیده تا از طریق بیمه و بانک مرکزی پیگیری امور کند و انتظار از بیمه مرکزی این است که مدافع واردکننده‌ها هم باشد، چون این ۱۲ میلیون تن واردات کالای استراتژیک برای کشور است. برچسب ها: نهاده دامی ، واردات ، مرغ ، بیمه ، مالیات ، دام و طیور لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Kyw

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: نهاده دامی واردات مرغ بیمه مالیات دام و طیور شرکت های بیمه دام و طیور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۸۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان از خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمد کریمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان در بازدید از خسارت‌های ناشی از طوفان و تندباد در زیر ساخت‌های آسیب دیده برق در جزیره قشم اظهار داشت: این خسارت‌ها به میزان افزون بر ۸۹ میلیارد تومان در حال ترمیم و جبران است.

وی بر لزوم جبران خسارت‌ها در کوتاه مدت تاکید کرد و با بیان اینکه بیش از ۵۵ میلیارد تومان از این خسارت‌ها در جزیره قشم بر جای مانده است افزود: از همه ظرفیت‌های قانونی برای تأمین و توزیع بهینه برق در جزیره قشم بهره‌گیری می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان، با تشریح خدمات انجام شده در جزیره قشم ادامه داد: طول خطوط توزیع برق خسارت دیده در این جزیره حدود ۲۴ کیلومتر و تعداد تیرهای فشار متوسط و فشار ضعیف ۳۵۳ عدد بوده است، ۲ دستگاه ترانس نیز در حوادث تند باد و توفان خسارت دیدند که نیروهای عملیاتی این شرکت به سرعت نسبت به رفع خرابی‌ها اقدام کردند.

کریمی با اشاره به اینکه در شرایط بحرانی همه پیمانکاران و نیروهای عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان پای کار بودند ادامه داد: ترمیم و بازسازی شبکه‌های آسیب دیده از سیل خصوصاً در قشم و لنگه در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد.

دیگر خبرها

  • زیرکوه زیر بار دو هزار میلیارد خسارت سیل/جبران با اجرای ۲۷ مصوبه
  • صدور ۸۰ میلیون بیمه نامه
  • فعالیت ۱۹ واحد و هسته فناور در حوزه دام و طیور
  • خسارت کشاورزان خوزستانی در کمترین زمان پرداخت می‌شود
  • تماس تلفنی هنیه با نخاله/تاکید بر عدم کوتاهی از خواسته‌های مقاومت
  • ارزیابی نهایی خسارت آتش سوزی شفت از سوی متولیان بیمه
  • خسارت طوفان و تند باد به زیر ساخت و شبکه برق هرمزگان
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟