Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارسایی از نصب دکل‌های مخابراتی در رشت با مشارکت سه اپراتور تلفن همراه خبر داد و گفت: به طور کلی شهرستان رشت و استان گیلان به یک تحول اساسی در بستر ارتباطی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علیرضا پارسایی» صبح امروز (سه‌شنبه، 18 آذر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مخابرات منطقه گیلان درصدد اجرای طرح‌های فیبر نوری است اظهار داشت: با توجه به قدیمی شدن تجهیزات ADSL و ضعف در آپلود محتوا،نیازمند تحول در بستر ارتباطی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    مدیرکل مخابرات گیلان از رفع مشکل آنتن‌دهی در برخی نقاط شهر رشت نظیر گلسار خبر داد و عنوان کرد: شهرداری شهر رشت برای نقطه گلسار سه مکان را به شرکت مخابرات گیلان اختصاص داده تا دکل‌های مورد نیاز و تجهیزات تقویت آنتن‌دهی موبایل در آنجا راه‌اندازی شود.     پارسایی با بیان اینکه دکل مخابراتی در یکی از این نقاط نصب شده و در دو نقطه دیگر شهر هم تا یک هفته و ۱۰ روز آینده راه‌اندازی می‌شود تصریح کرد: با استفاده و شروع به کار این دکل‌ها سایر نقاطی که در شهر رشت دچار معضل عدم آنتن‌دهی هستند تحت پوشش قرار گرفته و مشکلاتشان حل می‌شود.     وی با تاکید بر اینکه در تمام مناطق شهر رشت که مردم از آنتن‌دهی تلفن گله‌مند هستند مخابرات گیلان پروژه فیبر نوری تا منازل را هم اجرایی کرده است یادآور شد: به بیان دیگر این دست از مشترکان سطح شهر رشت می‌توانند فیبر نوری را با سرعت حداقل 50 مگابیت دریافت کنند.     مدیرکل مخابرات منطقه گیلان کیفیت خیلی خوب فیبر نوری را متذکر شد و با اشاره به اینکه افرادی که از آن استفاده می‌کنند عمدتا از خدمات رضایت دارند اذعان کرد: مشکلی که مخابرات گیلان روی واگذاری فیبر نوری دارد، تعداد نفراتی است که باید در انجام این طرح مشارکت کنند که تلاش داریم این مانع را رفع کنیم.     پارسایی حل و فصل مشکل سرعت اینترنت به ویژه برای مشترکانی که از فیبر نوری استفاده می‌کنند را هم مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: مردم و شهروندان اگر از سرعت اینترنت مخابرات خود رضایت ندارند، می‌توانند از طریق درگاه‌های ارتباطی شرکت مخابرات گیلان برای رسیدگی به این موضوع استفاده کنند.     وی درگاه ارتباطی شرکت مخابرات گیلان برای رفع مشکل اینترنت و سرعت آن را 2020 اعلام کرد و گفت: اگر مشکل اینترنت شهروندان طی تماسی که با این درگاه ارتباطی برقرار می‌کنند برطرف نشد می‌توانند با سامانه مستقیم مدیرکل مخابرات گیلان با شماره 2021 تماس حاصل نمایند.     مدیرکل مخابرات منطقه گیلان با بیان اینکه درگاه 2000 برای پرداخت الکترونیک، درگاه 2017 برای اعلام خرابی تلفن و درگاه 2010 برای حل مشکل قطع اینترنت مشترکان تجاری راه‌اندازی شده است افزود: درگاه 118 و درگاه 9990 هم برای رفع مشکلات به وجود آمده تلفن همراه اول استفاده می‌شود.     پارسایی از نصب دکل‌های مخابراتی در مرکز استان گیلان و با مشارکت دو یا سه اپراتور تلفن همراه سخن گفت و ابراز داشت: به طور کلی شهرستان رشت و استان گیلان به یک تحول اساسی در بستر ارتباطی نیاز دارد زیرا در حال حاضر ADSL دیگر جوابگوی نیازهای مردم و شهروندان به ویژه در بحث آپلود محتوا نیست.      وی با تاکید بر اینکه ADSL بیشتر برای زمانی که مردم قصد دانلود محتوا را داشتند کاربرد داشت خاطرنشان ساخت: تجهیزاتی که در سال‌های قبل در استان گیلان طراحی شده بود برای دانلود اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گرفت بنابراین با توجه به تغییر نیازها باید طرح‌های فیبر نوری جایگزین برای مردم راه‌اندازی شود.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: تحول ارتباطی مخابرات گیلان دکل های مخابراتی بستر ارتباطی مدیرکل مخابرات مخابرات گیلان استان گیلان راه اندازی فیبر نوری آنتن دهی شهر رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۸۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایحان‌غربی در مراسم کلنگ‌زنی پروژه ملی فیبرنوری در شهر قره ضیاءالدین گفت: طرح ایجاد فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در این شهر به طول بیش از ۲۵ هزار متر و اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان طراحی و آغاز شد.

قاسم جلیلی‌نژاد، با اشاره به اهمیت اجرای طرح ملی توسعه فیبر نوری و در مراسم کلنگ‌زنی پروژه فیبرنوری شهر قره‌ضیاءالدین اظهار کرد: ابر پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها از اقدامات مهم و ارزشمندی بوده که به همت دولت سیزدهم صورت گرفته است.

وی با اشاره به تبصره‌های قانون بودجه و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات برای مشوق‌های اجرای این پروژه افزود: دولت جهت اجرای پروژه برای پروژه فیبر نوری یارانه ۳۲ میلیون ریالی به ازای هر خانوار پرداخت می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: طرح توسعه ملی فیبرنوری در شهرستان چایپاره با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان به متراژ بیش از ۲۵ کیلومتر وارد فاز اجرایی شد.

جلیلی‌نژاد تصریح کرد: در قبال این طرح و تا پایان برنامه هفتم مقرر شده است ۸۰ درصد منازل و ۱۰۰ درصد کسب‌وکارها از طریق این شبکه که بین ۲۰ تا ۱۰۰ برابر سرعت بیشتر نسبت به اینترنت معمولی دارد، تحت پوشش قرار گیرد.

وی ادامه داد: ۸.۵ درصد از کل پهنای باند مصرفی استان روی اینترنت ثابت بوده که ناشی از توجه نکردن به زیرساخت‌های ارتباطات ثابت در گذشته بوده است.

در این مراسم، عملیات اجرایی طرح فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در شهر قره‌ضیاءالدین با حضور فرماندار، شهردار و شماری از مسئولان در میدان اصلی این شهر آغاز شد.

دیگر خبرها

  • تأمین مودم پروژه فیبر نوری از محصولات تولید داخل
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری
  • برگزاری نشست تعاملی مدیران شرکت ملی انتقال گاز ایران و مخابرات منطقه خوزستان
  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • تحول در هوش مصنوعی در کشور با ایجاد اپراتور اختصاصی
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس