Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@16:53:53 GMT

تاثیر پاندمی کرونا بر آمار ازدواج در کشور

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۴۸۵۷۱

تاثیر پاندمی کرونا بر آمار ازدواج در کشور

رویداد۲۴ محمد حاتمی افزود: در دوران قرنطینه اعضای خانواده فرصت «کنار هم بودن» را بیش از گذشته می‌یابند و بر این اساس رسیدگی به مسائل خانوادگی افزایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: یکی از مسائل اساسی خانواده ازدواج فرزندان است و قرنطینه اجباری در دوران شیوع بیماری این فرصت را برای والدین فراهم خواهد کرد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی ومشاوره کشور همچنین در پاسخ به این پرسش که"آیا شرایط بحران می‌تواند احساس نیاز به ازدواج را افزایش دهد" عنوان کرد: در شرایط بحران عمدتاً اضطراب و تنش در انسان‌ها افزایش خواهد یافت؛ اما این مساله لزوماً احساس نیاز به همدم وازدواج را اثبات نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته حاتمی، در شرایط بحران بروز مشکلات اقتصادی ومعیشتی بدون شک مسائلی همچون ازدواج را می‌تواند تحت تاثیر قرار دهد.بیشتر بخوانید: آمار قابل تامل ثبت احوال از میزان ازدواج و طلاق/ ۳ دلیل اصلی طلاق در کشور تاثیر بحران‌های اقتصادی ناشی از پاندمی کرونا بر واقعه ازدواج برخی صاحب‌نظران دانشگاهی نیز در این رابطه بر شیوع کرونا و بحران‌های اقتصادی، احساس نیاز به پشتوانه‌های اجتماعی و مالی (به دلیل مرگ نزدیکان واعضاء خانواده) و همچنین تاریخ شمسی ۹۹.۹.۹ تاکید می‌کنند.

مهدی عسکری‌پور روانشناس و مشاور و مدرس دانشگاه در این رابطه گفت: جامعه ایران در سال ۱۳۹۹، با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی برخی کسب وکار‌ها با بحران‌های اقتصادی متعددی روبه‌رو شد.

وی ادامه داد: شیوع این بیماری همچنین سبب افزایش مرگ ومیر و بالتبع از دست دادن نزدیکان برای برخی از خانواده‌ها بود.

این مشاور تصریح کرد: از دست دادن نزدیکان و اعضای خانواده می‌تواند به دلیل نیاز‌های اقتصادی، اجتماعی و روانی احساس نیاز به ازدواج را افزایش دهد. به عنوان مثال، یک دختر تنها، با فوت پدر ومادر بی‌شک نیازمند پشتوانه مالی، اجتماعی وعاطفی است.

به عقیده عسکری‌پور، اما ازدواج بنابر این دلائل نیز می‌تواند با آسیب‌های متعددی همراه باشد.

وی یادآور شد: ثبت ازدواج در تاریخ رند ۹۹.۹.۹ نیز می‌تواند یکی از علل موثر بر رشد ازدواج باشد؛ این روز‌ها اصرار برخی خانواده‌ها بر تولد تقویمی فرزندان که با آسیب بر سلامت کودکان همراه می‌شود، به طور حتم می‌تواند موثر بر ثبت ازدواج در این تاریخ رند نیز باشد.

عسکری‌پور تاکید کرد: بنابراین در صورت تایید نرخ رشد ازدواج در کشور در سال ۹۹ (نسبت به سال گذشته) توسط منابع مربوطه، می‌توان گفت، بحران‌های اقتصادی و افزایش نیاز‌های اقتصادی، اجتماعی، روانی، تاریخ رند ۹۹.۹.۹ و کاهش هزینه‌های ازدواج به جهت حذف تشریفات ازدواج می‌تواند بر این واقعه اثرگذار بوده باشد. منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا در ایران ازدواج ویروس کرونا در ایران بحران های اقتصادی احساس نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۸۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟

به گزارش هلث دی نیوز، محققان گزارش می دهند که به نظر می رسد افزایش سطح دی اکسید کربن در جو و فضاهای داخلی عامل اصلی افزایش طول عمر انواع کووید موجود در قطرات ریز معلق در هوا باشد.

«آلن هادرل»، محقق ارشد و دانشیار ارشد علوم آئروسل در دانشگاه بریستول بریتانیا، گفت: «ما می‌دانستیم که کروناویروس مانند دیگر ویروس‌ها از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم پخش می‌شود. اما این مطالعه نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در درک ما از اینکه دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد، و مهم‌تر از همه، چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد، است.»

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان دریافتند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در هوا می تواند مدت زمان عفونی ماندن ویروس های موجود در هوا را افزایش دهد.

به گفته محققان، هوای معمولی در فضای باز دارای ۴۰۰ ppm دی اکسیدکربن است.

بر اساس نتایج منتشر شده، افزایش غلظت CO۲ به تنها ۸۰۰ ppm، بقای ویروس های معلق در هوا را افزایش می دهد.

محققان دریافتند وقتی هوای داخل خانه به غلظت CO۲ ۳۰۰۰ ppm می رسد- مشابه غلظت یک اتاق شلوغ- حدود ۱۰ برابر بیشتر ویروس بعد از ۴۰ دقیقه مسری تر باقی بماند.

هادرل گفت: «ویروس ها به دلیل اسیدیته کمتر قطرات بازدمی، عفونی شدن خود را از دست می دهند. اما CO۲ هنگام تعامل با قطرات مانند یک اسید عمل می کند و به ویروس ها اجازه می دهد در هوای بیشتری زندگی کنند.»

هادرل گفت: «این نشان می‌دهد که باز کردن یک پنجره ممکن است قوی‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می‌شد، به ویژه در اتاق‌های شلوغ و با تهویه ضعیف، زیرا هوای تازه غلظت کمتری از CO۲ دارد و باعث می‌شود ویروس خیلی سریع‌تر غیرفعال شود.»

هادرل افزود: «نتایج همچنین نشان می دهد که چگونه اهداف تغییر آب و هوا که به دنبال محدود کردن سطح CO۲ در جو زمین هستند می تواند به کاهش انتشار ویروس های موجود در هوا کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که علوم هواشناسی اخیر پیش بینی کرده است که غلظت CO۲ در جو تا پایان قرن به بیش از ۷۰۰ ppm برسد.

هادرل در پایان می‌گوید: «داده‌های مطالعه ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO۲ در جو ممکن است با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آن ها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • بحران کودک‌همسری در آمریکا
  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج هستند
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده