Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید وقار موسوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشتر فعالیت های آموزشگاه ها مهارتی هستند که نیاز به ابزار و آموزش چهره به چهره دارند و این امر در شرایط کرونایی امکانپذیر نیست.

وی گفت: آموزش در رشته هایی همچون آشپزی، شیرینی پزی، خیاطی، آرایشگاه، تعمیرات موبایل، تعمیرات وسایل برقی و مکانیک خودرو به صورت مجازی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین آموزشگاهی های آزاد این استان امکانات و زیر ساخت های لازم در این خصوص را ندارند و برای راه اندازی و توسعه فضاهای مجازی نیاز به حمایت دارند.

وی اظهار داشت: علاوه بر این مشکلات روند تولید محتوای آموزشی بسیار طولانی  است که از توان آموزشگاه‌های آزاد استان خارج است.

 رییس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی گفت: امکانات و تجهیزات سخت افزاری و حتی نرم افزاری و نیروی انسانی ماهر در بخش دولتی و بعضا در بخش خصوصی رشته های مرتبط با ارائه آموزش های مجازی وجود دارد اما با وجود گذشت چند ماه از شیوع ویروس کرونا تاکنون اقدام موثری در این خصوص انجام نشده است.

وقار موسوی فضای مورد استفاده عمده این مراکز را استیجاری دانست و اظهار داشت: تنها فعالیت مراکزی در دوران شیوع کرونا ادامه یافته است که ساختمان ملکی داشته اند.

وی افزود: هر مجموعه آموزشگاهی دست‌کم چهار تا پنج نفر نیرو به صورت رسمی و دایمی دارد و تعدادی نیرو نیز به صورت حق التدریسی در آن به فعالیت اشتغال دارند،

وقار موسوی گفت: در مجموع حدود ۹۰۰ مربی و مدیر در آموزشگاه های استان فعال هستند، ۹۰ درصد این تعداد هم اینک بیکار شده اند.

رییس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی اظهار داشت: بیشتر مربیان آموزشگاه های استان به صورت قراردادی فعالیت داشتند.

وی گفت: بیشتر آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان به علت شیوع کرونا و تعطیلی دچار ضرر و زیان زیادی شده‌اند که در این میان برخی آموزشگاه‌ها که اجاره بهای بیشتری می‌پردازند، خسارت بیشتری را متحمل شده‌اند.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا از اواخر سال گذشته تاکنون سهم بخش خصوصی استان را در ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی بسیار کاهش داده است و در آمار ۶ ماهه امسال به حدود یک سوم رسیده بود.

وقار موسوی اظهار داشت: امسال ۱۷۵ مرکز  بخش خصوصی در حوزه فنی و حرفه ای خراسان شمالی فعالیت داشتند.

از مجموع آموزشگاه ها ۱۱۶ آموزشگاه ویژه دختران، ۱۴ آموزشگاه پسران و ۴۵ آموزشگاه نیز دومنظوره فعالیت دارند.

نرخ بیکاری جمعیت فعال در تابستان امسال در خراسان شمالی، ۸.۸ درصد گزارش شده که این رقم در کشور ۱۰.۵ درصد است.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها ساکن هستند.

برچسب‌ها بجنورد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خراسان شمالی بجنورد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خراسان شمالی اخبار کنکور آموزشگاه های آزاد خراسان شمالی فنی و حرفه ای آموزشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۸۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای در ساری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، خان محمدی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مازندران از برگزاری آزمون مصاحبه‌ای ارزیابی تخصصی و بررسی صلاحیت حرفه‌ای و عمومی متقاضیان فعالیت روانشناسی و مشاوره خبر داد.

او گفت: دی ماه سال گذشته براساس آزمون متقاضیان فعالیت کار روانشناسی و مشاوره ۲۷۱ نفر قبول شدند که امروز بعد از گذراندن آزمون مصاحبه ارزیابی تخصصی و صلاحیت حرفه‌ای و عمومی برابر قانون گواهی و پروانه اشتغال می‌گیرند.

خان محمدی افزود: پذیرفته شدگان به عنوان روانشناس و مشاور در مجموعه‌های خصوصی و پزشکی و... فعالیت کاری داشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۲.۶ میلیون نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای قم ارائه شد
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • تمدید مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای در ساری
  • نفرات برتر شش وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور
  • معلم اساسی‌ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • از بین رفتن یا تغییر در ۸۰ میلیون شغل طی چند سال آینده