Web Analytics Made Easy - Statcounter

دشواری رفت و آمد در سطوح ناهموار تالش، بهانه ای شد تا موضوع مناسب سازی معابر عمومی برای معلولان را از مسئولان امر پیگیری کنیم و به سراغ چند تن از مدیران مرتبط برویم و درد دل چند نفر از جامعه هدف را نیزبشنویم.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان تالش روز سه شنبه در این رابطه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اصول مناسب سازی معابر برای معلولین شهرستان در سال های گذشته به خوبی رعایت نشده و در شهر تالش بطور غیر حرفه ای وغیر فنی مناسب سازی شده و استانداردهای لازم دیده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرام جعفری با اشاره به ضرورت لحاظ هشت درصد شیب در رمپ ها و سطح های شیب دار برای رفت و آمد معلولین گفت: این اصول در مناسب سازی اماکن عمومی این شهرستان رعایت نشده و سطوح غیر استاندارد است.

وی افزود: جلسه ای برای تسهیل رفت و آمد معلولین در کلیه اماکن عمومی شهرستان با معاونت عمرانی فرماندار به اتفاق کارشناسان استانی و محلی و نماینده جامعه معلولین تالش برگزار و شیوه نامه ای ۱۰ ماده ای تنظیم و با تدوین شرح وظایف، طی نامه ای به اعضای کمیته مناسب سازی و شهرداران و بخشداران شهرستان ارسال شده است.

وی ادامه داد: در این شیوه نامه از نظام مهندسی و بنیاد مسکن و شهرداران در خواست شده در صدور پایان کار پروژه های عمرانی، مجتمع های تجاری و اداری و اماکن عمومی دقت و سختگیری لازم را در رعایت اصول مناسب سازی اعمال کنند.

جعفری با اشاره به این مطلب که هیچ علامت اختصاری و علائم اخباری برای معلولان نابینا و ناشنوا در مناسب سازی شهرستان توسط شهرداران نصب نشده، رعایت این موارد را برای رفت و آمد نابینایان و ناشنوایان مهم دانست.

سرپرست اداره بهزیستی تالش گفت: اداره بهزیستی تالش برای ۱۰ معلول در بخش های مختلف شهرستان ۱۵۰ میلیون ریال برای مناسب سازی حمام و سرویس بهداشتی پرداخت کرده است و با تشکیل کمیته شورای ساماندهی امور سالمندان شهرستان، رفع مشکلات این قشر را پیگیری خواهد کرد.

۳۰ درصد معابر شهری مناسب سازی شده است

شهردار تالش می گوید حدود ۳۰ درصد معابر این شهر از جمله خیابان‌های امام خمینی (ره)، طالقانی و بلوار پائیزان با تلاش کارگران شهرداری با ایجاد رمپ ویژه معلولان و خط عابر نابینایان مناسب‌سازی شده است.
شهرام غنی زاده  افزود: پیاده‌روهای منتهی به مراکز مهم نیز با ایجاد رمپ برای معلولان و خط عابر برای نابینایان مناسب سازی شده و برای دسترسی آسان معلولان، با احداث رمپ به مناسب سازی دو پارک بانوان و کرگانرود این شهر اقدام شده است.
وی خاطرنشان شد: با نظارت کارشناسان اداره بهزیستی، نقاطی از شهر تالش برای پارک خودروهای جانبازان و معلولان تعیین و تابلوی آنها توسط شهرداری نصب شده است و در تمام پروژه‌های در حال انجام و طرح‌های عمرانی آینده شهر تالش، خط عابر پیاده نابینایان و رمپ معلولان در پیاده روها ایجاد خواهد شد. 

مناسب سازی نشدن معابر و مشکلات دیگر

مجتبی قربانی مدیر موسسه خیریه خیراندیش تالش گفت: مناسب سازی از دغدغه های دیرینه معلولان شهرستان است و با وجود تدوین قوانین مناسب در زمینه های مختلف، مورد بی مهری قرار گرفته و در مبلمان شهری موانعی برای معلولین موجود است.
او با اشاره به حضور مستمر در جلسات مناسب سازی اماکن عمومی شهرستان گفت: متاسفانه در اجرای مصوبات مناسب سازی معابر برای معلولان، کمتر دستگاه اجرایی وظیفه خود را عملیاتی می کند.

وی گفت: معابر برای معلولان در پیاده روها، ادارت، سالن ها، وسایل نقلیه و بانک‌ها مناسب سازی نشده و مشکلات عدیده ای برای قشر نیازمند مورد حمایت در شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به وجود چهار هزار معلول در شهرستان تالش، تعداد معلولان تحت پوشش موسسه خیریه خیراندیش را هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: در حوزه فعالیت توانبخشی. اجتماعی، پیشگیری و مشارکت های عمومی
۱۷ نفر از معلولان مشغول به کار شده اند.

وی افزود: برای معلولان آسیب نخاعی از طریق اعتبارات سازمان بهزیستی هشت میلیون ریال هزینه و برای سایر توانخواهان ماهانه یک میلیون و ۸۸۰ هزار ریال واریز می شود و وضعیت معلولان در روزگار کرونا بسیار سخت و طاقت فرساست و به دلیل مشکلات اقتصادی، قادر به تهیه وسایل بهداشتی و نیازهای روزمره نیستند.

مدیر موسسه خیریه خیراندیش تالش مناسب سازی شهری برای حضور معلولین در سطح شهر، تامین مایحتاج زندگی، یافتن شغل، گرانی لوازم بهداشتی و توانبخشی و عدم توانایی تهیه آن و عدم اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان را از دیگر دغدغه های این قشر آسیب پذیر عنوان کرد.
صرفناز ابراهیمی مددکار و هیات مدیره موسسه خیریه خیراندیش که یکی از معلولان پرتلاش است، گفت: مسئولان باید به مناسب سازی مبلمان شهری اهمیت زیادی قائل شوند و شرایطی فراهم شود تا فرد دارای معلولیت بتواند از خانه خارج شده و کارهای خود را در جامعه انجام دهد.
فراست محمودی مددکار و عضو هیات مدیره موسسه که ناتوان جسمی حرکتی است، نبود شرایط مناسب برای کار و ازدواج و گرانی لوازم بهداشتی و توانبخشی را از مشکلات جامعه معلولان برشمرد و تلاش مسئولین را برای حل معضلات این گروه از قشر آسیب پذیر خواستار شد.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

برچسب‌ها مناسب سازی معابر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور تالش معلولیت معلولان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مناسب سازی معابر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور تالش معلولیت معلولان سازمان بهزیستی کشور مناسب سازی معابر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور تالش معلولیت معلولان سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور مناسب سازی معابر مناسب سازی شده اداره بهزیستی برای معلولان اماکن عمومی رفت و آمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۸۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلافات ملکی منجر به قتل شد/ دستگیری قاتل در کمتر از ۵ ساعت

سرهنگ " محمد رستمی" گفت: پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم و امنیت تلاش می‌کند و اجازه نخواهد داد مجرمان با اقدامات غیرقانونی موجب برهم زدن نظم و امنیت شوند.

وی در ادامه گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک مورد درگیری منجر به قتل با سلاح گرم در یکی از ییلاقات شهرستان تالش پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد قاتل به علت اختلافات ملکی با استفاده از سلاح شکاری اقدام به شلیک به سمت  مقتول کرده و وی را به قتل رسانده است.

این مقام انتظامی افزود: با سرعت عمل پلیس قاتل در کمتر از ۵ ساعت در حین فرار به یکی از استان‌های همجوار شناسایی و  دستگیر و از وی یک قبضه سلاح شکاری کشف شد.

سرهنگ رستمی در پایان با اشاره به اینکه قاتل ۳۴ ساله برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد خاطرنشان کرد: نظم و امنیت خط قرمز پلیس است و افرادی که بخواهند آن را خدشه‌دار کنند با برخورد مقتدرانه و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • دستگیری قاتل به بهانه اختلافات ملکی در تالش
  • اختلافات ملکی منجر به قتل شد/ دستگیری قاتل در کمتر از ۵ ساعت
  • پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش افتتاح شد