Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همه شهرهای دارای وضعیت نارنجی شرایط یکسان ندارند و وضعیت برخی شهرها مانند بیرجند شکننده است.

محمد دهقانی فیروزآبادی، دوشنبه شب ۱۷ آذر درباره آخرین وضعیت مخاطره شیوع ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: در شهرستان بیرجند با مقدار مختصر بیماران بستری باز هم به وضعیت قرمز بر می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به اتفاقات خوبی که افتاد و همراهی مردم و رعایت اصناف در هفته‌های اخیر، رنگ‌بندی ما در آینده نزدیک شرایط بهتری را هم خواهد داشت.

دهقانی ادامه داد: براساس رنگ‌بندی جدید، ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و ۲ شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند و در حال حاضر هیچ شهرستان قرمز (خیلی پرخطر) در این استان وجود ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: اما رنگ‌بندی نارنجی به این معنا نیست که همه شهرستان‌ها وضعیت خوبی دارند و وضعیت نگران کننده نیست بلکه با تغییر مختصر ممکن است بلافاصله برخی شهرستان‌ها به وضعیت قرمز بازگردند لذا از مردم تقاضا داریم که همچنان نکات بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

دهقانی گفت: ترددهای غیرضروری، حضور در تجمعات و دورهمی‌های شبانه قطعا ما را به شرایط قبلی و وضعیت قرمز وارد خواهد کرد.

وی ادامه داد: از زمان شروع اپیدمی کرونا تا روز گذشته ۳۰ هزار و ۹۲۱ آزمایش در آزمایشگاه ویروس شناسی استان انجام شده که از این تعداد جواب ۱۷ هزار و ۵۲۰ نمونه منفی بوده و ۱۳ هزار و ۴۰۱ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی شناسایی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۳ آزمایش جدید داشتیم که از این تعداد ۸۶ مورد مثبت مبتلا به کرونا شناسایی شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۴۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری و از این تعداد ۱۳۳ بیمار مبتلای قطعی به کرونا هستند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس دورهمی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۸۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند

لشکری  مدیرعامل نمایشگاه بین المللی بیرجند گفت: پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.

او افزود: در این نمایشگاه شرکت کنندگانی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، مازندران و محلات گل و گیاهان، گیاهان دارویی، محصولات گلخانه‌ای و ارگانیک را به نمایش گذاشتند.

لشکری بیان کرد: این نمایشگاه از ۳ تا ۷ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در نمایشگاه بین المللی بیرجند برای علاقه‌مندان دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • آماده‌باش هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان