Web Analytics Made Easy - Statcounter

ضیاء خزایی گفت: دانشمند شهید فخری زاده دشمن بدخواهان کشور و تروریست ها و منافقین بود و هرگز حاضر نمی شد منافع ملی را با هیچ چیز عوض کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ضیاء خزایی کارشناس سیاسی شهرستان زاهدان در گفت و گو با عصرهامون، بیان کرد: اسرائیل تنها کشور دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه خاورمیانه است، این رژیم جعلی به دنبال کسب و حفظ برتری نظامی در این منطقه است به همین دلیل به سایر کشورها از جمله دولت های مسلمان اجازه نمی دهد که این برتری و امتیاز را به چالش بکشند و دست به ترور دانشمندان هسته ای در سایر کشورها می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این ترورها در منطقه از سال های دور آغاز شده و اسراییل پیش از این اقدام به ترور دانشمندانی درسایر کشورهای اسلامی مانند عراق و سوریه کرده است، اکنون نیز پیشرفت های هسته ای ایران را خطری برای حیات غیرمشروع خود در خاورمیانه می داند و دست به ترور دانشمندان بزرگ هسته ای جمهوری اسلامی ایران می زند.

اسراییل از قدرت جمهوری اسلامی ایران وحشت دارد

وی خاطرنشان کرد: اسراییل از قدرت جمهوری اسلامی ایران وحشت دارد و از اینکه برتری نظامی این رژیم جعلی در خاورمیانه به خطر بیفتد و تعادل به نفع کشوهای مسلمان منطقه رقم بخورد به شدت می هراسد و سعی دارد با این ترورها مانع از قدرتمند شدن و پیشرفت های علمی انقلاب اسلامی در دنیا شود اما ایران اسلامی با اقتدار به راه خود در مسیر دستیابی به تکنولوژی های برتر ادامه می دهد.

این کارشناس سیاسی تاکید کرد: دانشگاه های کشور ما از لحاظ علمی در شرایط بسیار عالی قرار دارند، حمایت از نخبگان و متخصصین می تواند مانع از خروج جوانان دانشمند از کشور شده و زمین رشد استعدادهای آنان را در داخل فراهم آورد تا علم و دانش فرزندان این سرزمین در راستای پیشرفت و اعتلای این مرزو بوم استفاده شود.

شهید فخری زاده پرورش یافته همین دانشگاه های تراز انقلاب است

وی ادامه داد: دانشگاه های کشور ما از لحاظ علمی نه تنها کمتر از دانشگاه های خارج از کشور نیستند بلکه در بسیاری از زمینه ها در رده های بالای علمی دنیا قرار دارند و یک سر و گردن از دانشگاه های سایر سایر نقاط جهان بالاتر هستند، جوانان ما باید به این خودباوری برسند و بدانند که دانشمندان بزرگ و انسان های وارسته ای همچون شهید فخری زاده پرورش یافته همین دانشگاه های تراز انقلاب هستند و سال های طولانی از عمر پربرکت خویش را صرف مجاهدت و ارتقای سطح علمی کشور کردند.

خزایی اذعان کرد: جوانان ما باید به این باوربرسند که برای رسیدن به مدارج عالی علمی نیازی به تحصیل درسایر نقاط دنیا نیست چرا که کشور ما در رده های والای علمی قرار دارد ، در سال های اخیر با جهش علمی و جهاد دانشگاهی و ایثار و فداکاری جوانان و اساتید و دانشمندان کشور و با نگاه آرمانی برای ساختن جامعه، فرصت های بی نظیزی برای رشد و توسعه علمی ایجاد شده است، اما خروج جوانان برای ادامه تحصیل از کشور از سویی باعث خروج ارز شده و از طرف دیگر سبب می شود بسیاراز جوانان نخبه را از دست بدهیم.


راه و روش شهید فخری زاده عامل وحشت و هراس دشمنان

وی تصریح کرد: عدم خودباوری در جوانان و عدم توجه به منافع ملی صدمات زیادی را برای کشور به دنبال دارد، دانشمند شهید فخری زاده دشمن بدخواهان کشور و تروریست ها و منافقین بود و هرگز حاضر نمی شد منافع ملی را با هیچ چیز عوض کند چنین بزرگانی الگوی خوبی در خوباوری، توجه به منافع ملی برای جوانان هستند و نسل جوان ما باید این افراد را سرمشق زندگی خود قرار دهند.


وی ترور شهید فخری زاده را از نشانه‌های به بن‌‌بست رسیدن استکبار جهانی، در مقابله با ملت ایران عنوان کرد و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی دست به ترور کسانی می زنند که آنان را سدی در برابر اهداف پلید خود می دانند و از راه و روش آنان وحشت دارند و به همین دلیل تمام توان و قدرت خود را به کار گرفتند تا این انسان بزرگ را به شهادت برسانند و این نشان دهنده ترس و واهمه استکبار جهانی از راه وروش و منش این دانشمند بزرگ کشور است.

مذاکره مجدد نیز راه به جایی نمی برد

خزایی با بیان اینکه مذاکره مجدد با آمریکا قطعا به سود ایران نیست، عنوان کرد: ما اختلافات اسلاسی در تفکرات و سیاست ها با کشورهای غربی و امریکا داریم ؛ برجام نیز هیچ سود و نتیجه ای برای کشور ما نداشت، اگرچه جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات خود عمل کرد اما این کشورها به تعهدات خود پایبند نبودند و به هیچ یک از تعهدات خود در برجام عمل نکردند و به راحتی آن را نقض کردند مذاکره مجدد نیز راه به جایی نخواهد برد.

وی افزود: دولت جدید آمریکا بدون پیش شرط وارد مذاکرات جدید نخواهد شد، شواهد نشان می دهد که آنها پیش شرط های سنگینی مانند محدود کردن توان موشکی جمهوری اسلامی ایران را برای بازگشت به برجام خواهند داشت که از نظر ما قابل قبول نیست و ما بر سر این مسئله با هیچ کشوری مذاکره نخوهیم کرد.


وی با بیان اینکه امنیت ملی ما در سایه اقتدار نظامی و دفاعی میسر می شود، ادامه داد: توان موشکی، یکی از مهمترین محورهای راهبرد نظامی جمهوری اسلامی برای مقابله با تهدیدات است و اگر ازلحاظ نظامی ضعیف شویم به طور حتم هر کشوری به خود جرات تجاوز به ایران را خواهد داد، بسیاری از کشورهای اطراف چنانچه احساس کنند می توانند به کشور ما ضربه بزنند لحظه ای تعلل نخواهند کرد بنابراین محدود کردن توان موشکی کشور به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و به ضررمصالح ملی ماست.

وی اظهار کرد: کشور ما ضرورت ها و منافع و مصالح ملی دارد که هرگز نمی توانیم از آنها کوتاه بیاییم و دولتمردان باید به این مسئله توجه کنند که کوتاه آمدن بر سر این موضوعات به ضرر کشور ماست، قدرت موشکی ایران به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوی‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور محسوب می شود و این موضوع و لزوم افزایش توان نظامی یکی از این مسائل مهم است که تمام معادلات دشمن را بر هم زده و اجازه دخالت در آن را به هیچ کشوری نمی دهیم.

پیشرفت های هسته ای عامل رشد اقتصادی کشور

این کارشناس سیاسی قدرت موشکی کشور را سبب عقب نشینی دشمنان عنوان و تاکید کرد: ایران اسلامی کشوری صلح دوست است که هیچ گاه به سایر کشورها تعدی نکرده و توان موشکی کشور ما تنها برای دفاع در برابر دشمنان است، افرادی که مدعی هستند اکنون دوران موشک نیست در اشتباهند کشور ما در منطقه ای قرر دارد که به اصطلاح در چهارراه حوادث است بنابراین نیازمند تقویت نیروی نظامی خود برای دفاع در برابر دشمن هستیم.

وی پیشرفت های هسته ای را سبب رشد اقتصادی کشور دانست وخاطرنشان کرد: توجه به رشد اقتصادی کشور در کنار بعد نظامی می تواند قدرت ما را چندین برابر کند و مسئولان باید برای به این موضوع توجه ویژه کنند و یکی از راه های پیشرفت در این زمینه ، استفاده از فن آوری هسته ای در موضوعات مختلف است، مقام معظم رهبری نیز بارها فرموده اند ما به دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای هستیم تا از این طریق نیازهای جامعه خویش را در مباحث مختلف برطرف کنیم.

خزایی گفت: امروز در زمینه های مختلف نیازمند انرژی هسته ای هستیم، این فناوری در همه شاخه ها منشا اثرات بسیار خوبی در تسهیل زندگی انسان است، در کشاورزی، پزشکی، صنعت ،در حوزه های پزشکی و تولید برق وغیره این فن آوری کارکردهای موثر و مثبتی دارد و ما به دنبال استفاده صحیح از این فن اوری هستیم پیشرفت اقتصاد ما نیز وابسته به این علم روز دنیا است، چرا که رسیدن به این فناوری و توسعه در آن می‌تواند کشور را در ابعاد بسیاری به پیشرفت‌های قابل توجه اقتصادی، پزشکی و غیره برساند.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران پیشرفت های هسته ای رشد اقتصادی کشور شهید فخری زاده سایر کشورها مذاکره مجدد توان موشکی منافع ملی کشور ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۹۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است

به گزارش قدس آنلاین، جواد کریمی‌ثابت صبح امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهش‌ماه) در آیین آغاز به کار میزگردها و پنل‌های تخصصی سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای گفت: شاهد برگزاری نخستین کنفرانس هسته‌ای در سطح بین‌المللی و به‌صورت گسترده هستیم که این رویداد علمی با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

رئیس انجمن هسته‌ای ایران درباره تعداد آثار ارائه شده به این کنفرانس عنوان کرد: بیش از ۵۰۰ مقاله در سطح علمی بسیار بالا را دریافت کردیم که از میان آن‌ها، ۴۲۰ مقاله توسط داوران پذیرفته شد.

وی افزود: در جریان این کنفرانس ۳ روزه، برنامه‌ریزی شده تا ۱۶ میزگرد و پنل تخصصی برگزار شود که در حوزه‌های گوناگون که تمام فعالیت‌های هسته‌ای را پوشش خواهند داد.

کریمی‌ثابت گفت: حدود ۱۰۰ سخنرانی علمی در قسمت‌های گوناگون ارایه می‌شود که در مجموع بیش از ۵۰ سخنران خارجی خواهیم داشت که به‌صورت مجازی و حضوری در کنفرانس سخنرانی حضور دارند و به ارایه آخرین دستاوردهای علمی خود می‌پردازند.


رئیس مرکز ملی نظام کیفیت و استانداردهای اتمی ایران تصریح کرد: نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در ۴ بخش سخنرانی‌های علمی، پوسترها، میزگردها و پنل‌های تخصصی و نمایشگاه جانبی برگزار خواهد شد.

گفتنی است مراسم افتتاحیه سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای با حضور محمد اسلامی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، معاون وی، مدیران ارشد صنعت هسته‌ای، متخصصان داخلی و خارجی و ... عصر امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت‌ماه) در اصفهان برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • اسلامی: با صدور دانش هسته‌ای حصارها را می‌شکنیم
  • آماده انتقال دانش هسته ای به سایر کشورها هستیم
  • اسلامی: آماده‌ایم فناوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم
  • ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله