Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: کارگزاران نباید خاتمی را به گونه ای تحلیل کرده که خودش دوست دارد، آنها یک حزب هستند اگر می توانند مثل خاتمی عمل کنند آزاد هستند اما اگر نمی توانند باید شرایط را بپذیرند.

«محمود میرلوحی» عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با انتقاد از اظهارات فائزه هاشمی مبنی بر اینکه حزب اتحاد ملت پدرسالار جریان اصلاحات است گفت: ساختار حزبی در کشور ما هنوز به دوران بلوغ نرسیده است و به نظر می رسد قانون اساسی هنوز به خوبی به مسئله احزاب نپرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه احزاب ایران در حال حاضر مشابه یک سازمان تبلیغاتی هستند و جایگاهی ندارند افزود: در سایر کشورها این احزاب سیاسی هستند که انتقال قدرت تصمیم گیرنده هستند و ساختارهای حکومت ها حزبی است.

میرلوحی با بیان اینکه وقتی در کشور ما به اساس حزب آن گونه که باید پرداخته نشده است در عمل هم شاهد هستیم که هنوز به نوعی شخصیت های کشور به احزاب به عنوان جریان های اصیل نگاه نمی کنند ادامه داد: چهره های مطرح برای کاندیداتوری در انتخابات به سراغ احزاب می روند اما روز بعد از پیروزی در انتخابات ادعا می کنند که مستقل هستیم و افتخارشان این است که با حزبی در ارتباط نیستند، مقامات کشور ما تصور می کنند که اگر به فکر و اراده خود متکی باشند برای انها یک مزیت است و اقتدار به شمار می رود و اگر گفته شود چهره ای اهل مشورت است و مشاورینی دارد دون شان است.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با اشاره به اینکه اگر کسی ادعا کرد خودم شخصا تصمیم می گیرم و با احزاب مشورت نمی کنم متکی به دانش محدود خودش است ادامه داد: هزینه روی کار آمدن چنین مدیرانی را مردم باید پرداخت کنند اینها آسیب هایی است که متوجه کشور است که برای حذف این آسیب ها باید به اصل تحزب به طور جدی پرداخته شود و مشورت در راس امور قرار یگرد.

میرلوحی با بیان اینکه نباید احزاب قائل به شخص باشند تصریح کرد: گفته می شود حزب کارگزاران با پشتوانه هاشمی رفسنجانی و حزب مشارکت با پشتوانه خاتمی فعالیت کردند اما منطق اقتضا می کند که گفته شود این چهره ها نیز عضو حزب هستند.

وی با اشاره به اینکه در شورای سیاستگذاری اصلاحات نیز برای آنکه فراگیری و انسجام حاصل شود علاوه بر احزاب شخصیت های حقیقی را هم دعوت کردیم ادامه داد: برخی شخصیت ها دون شان خود می دانند که در چارچوب یک حزب در جمع 40 تا 50 نفر نشسته و از نظرات مشورتی آنها استفاده کنند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با اشاره به اینکه اگر بگویند آقای خاتمی با حزب اتحاد مشورت می کند یا مرحوم هاشمی با حزب کارگزاران مشورت می کرد این عیب نیست ادامه داد: اشکالی ندارد که آقای خاتمی با اتحاد ملت مشورت کند.

میرلوحی با اشاره به اینکه بنای خاتمی خرد جمعی است گفت: جریان اصلاحات می گوید ما فرماندهی نداریم و براساس خرد جمعی عمل می کنیم طبیعی است در چنین شرایطی آقای خاتمی هم با احزاب مشورت کند.  

وی درخصوص ادعای فائزه هاشمی مبنی براینکه در مواردی که خاتمی با کارگزاران اختلاف نظر دارد و پیشنهادی از سوی کارگزاران داده می شود، خاتمی آن را نمی پذیرد و بارها شده که بدون منطق پیشنهاد کارگزاران را قبول نکرده و پیشنهاد ضعیف تر را جایگزین کرده است عنوان کرد: این تلقی خانم هاشمی است . بعد از استعفای آقایان عارف و موسوی لاری شرایط مرتبا پیش آمد و خودم هم نامه ای دادم به آقای خاتمی تا این بلاتکلیفی اصلاح شده و برای آن تدبیری انجام دهند اما تا اینجای کار آقای خاتمی برای تصمیم گیری در این باره ابا دارند.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با اشاره به اینکه برخی دوستان در جریان اصلاحات کم لطفی می کنند تصریح کرد: در دو دوره قبل در تشکیل شورای عالی اصلاح طلبان هم شاهد این کم لطفی بودیم، در انتخابات اخیر مجلس اقلیت اصلاح طلبان عنوان کردند که در انتخابات شرکت نمی کنیم اگر آقای خاتمی نظر اقلیت را قبول می کرد خوب بود اما چون با اکثریت همراهی کرد و انتخابات را تحریم نکرد بد شد؟!

میرلوحی با اشاره به اینکه اکثریت احزاب اصلاح طلب به شورای هماهنگی پیشنهاد دادند که به شورای عالی اصلاح طلبان بپیوندد اما برخی معتقد بودند این کار لازم نیست و شورای هماهنگی کفایت می کند، گفت: اکثریت تشخیص دادند و تصمیمی گرفتند، اما اقلیت اصلاح طلبان توسط رسانه های غربی جوری وانمود می کنند که انگار آنها اکثریت هستند اما ما با کسی رودربایستی نداریم.

وی با بیان اینکه اقلیت اصلاح طلبان وانمود می کنند که خاتمی خود رای هستند یا برای مشورت به یک حزب آن هم اتحاد ملت رجوع می کنند تاکید کرد: کارگزاران نباید خاتمی را به گونه دیگری تحلیل کرده که خودش دوست دارد، آنها یک حزب هستند اگر می توانند مثل خاتمی عمل کنند آزاد هستند اما اگر نمی توانند باید شرایط را بپذیرند.

میرلوحی در پایان با اشاره به اینکه در انتخابات پیش رو کارگزاران نمی توانند با احزاب اصولگرا ائتلاف کنند خاطرنشان کرد: حزب کارگزاران در انتخابات 1400 چاره ای ندارند جز اینکه با حزب اتحاد ملت تفاهم کند.

 

انتهای پیام/ک 

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: حزب اتحاد ملت اصلاح طلبان شورای عالی آقای خاتمی عضو شورای یک حزب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۹۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی

براساس تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده در فلسطین اشغالی، بیش از نیمی از صهیونیست‌ها معتقدند زمانش رسیده که کلیه فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی مسوولیت شکست امنیتی ۷ اکتبر را بر عهده بگیرند و استعفا کنند.

به گزارش ایسنا، مطابق با این نظرسنجی که در روزنامه «معاریو» منتشر شد، ۶۳ درصد صهیونیست‌ها پس از استعفای «آهارون هالیوا» رئیس واحد اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی  (آمان)، تاثیرگذارترین سازمان بر سیاست دفاعی رژیم صهیونیستی به دلیل شکست در هفتم اکتبر، بر این عقیده هستند که وقتش رسیده بقیه فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی مسوولیت شکست امنیتی را بپذیرند و استعفا کنند. ۱۸ درصد از شرکت‌کنندگان هم گفتند با استعفای فرماندهی مخالفند.

این نظرسنجی نشان داد که بین مواضع رأی دهندگان به احزاب رژیم صهیونیستی تفاوتی وجود ندارد.

به نقل از سایت خبری «عرب۴۸»، ۳۹ درصد از پاسخ‌دهندگان پیش‌بینی می‌کنند که ارتش رژیم صهیونیستی با ادعای بازگرداندن صهیونیست‌های ساکن شهرهای مرزی، عملیات نظامی بزرگی را در لبنان آغاز کند. ۶۱ درصد از رای‌دهندگان احزاب راستگرا گفتند که انتظار دارند عملیات نظامی بزرگی در لبنان انجام شود، در حالی که در میان رای‌دهندگان حزب چپ‌میانه، ۳۴ درصد انتظار چنین عملیات نظامی را دارند.

براساس این نظرسنجی، محبوبیت فراکسیون «اردوگاه اصلی» به رهبری «بنی گانتس» کاهش یافته است و اگر اکنون انتخابات کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) برگزار شود، ۲۹ کرسی در مقایسه با ۳۱ کرسی در نظرسنجی هفته گذشته به دست می‌آورد. حزب لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم تعداد کرسی‌هایی را که در نظرسنجی هفته گذشته به دست آورده بود، یعنی ۲۱ کرسی را حفظ می‌کند.

در این نظرسنجی حزب «یش عتید» به ریاست «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی ۱۳ کرسی، حزب «اسرائیل بیتنا» به ریاست «آویگدور لیبرمن» ۱۱ کرسی به دست آوردند. همچنین حزب «شاس» ۹ کرسی، حزب «عوتسما یهودیت» به ریاست «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی ۹ کرسی، فراکسیون «یهودیت تورات» ۷ کرسی و جبهه «عرب برای تغییر» ۵ کرسی به دست آوردند. 

این نتایج نشان می‌دهد که در صورت برگزاری انتخابات پارلمانی، احزاب ائتلاف فعلی ۵۰ کرسی و در مقابل احزاب مخالف از جمله اردوگاه اصلی که پس از جنگ غزه به کابینه پیوستند، ۶۵ کرسی کسب خواهند کرد.

۴۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گانتس و ۳۶ درصد هم نتانیاهو را برای تصدی پست نخست وزیری مناسب‌تر دانستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ برای بار سوم تمدید شد
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند