Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، لیگ برتر در هفته پنجم با برگزاری 7 دیدار در روزهای 16 و 17 آذر سپری شد و لغو بازی پرسپولیس و نساجی به دلیل شرایط خاص سرخپوشان که خود را برای فینال لیگ قهرمانان آسیا آماده می کنند حساسیت هایی را به وجود آورد.

نکته اول: لغو بازی پرسپولیس و نساجی به خاطر کرونا!

دیدار تیم های نساجی و پرسپولیس به میزبانی قائمشهری ها در شرایطی لغو شد که شاید خود سازمان لیگ هم تحت برخی فشارها مجبور به پذیرش این شرایط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ بازی پرسپولیس در فینال آسیا 29 آذر است و به دلیل اینکه سرخپوشان باید در چمن مصنوعی ورزشگاه شهید وطنی به میدان می رفتند و از سویی بار سفر هم به شمال کشور می بستند باعث شد تا به خواسته خود یعنی لغو بازی برسند. اتفاقی که از نظر حرفه ای جایی برای دفاع ندارد و تنها عاملی که شاید باعث شود این روزها کمتر کسی به این تصمیم غیر فوتبالی انتقاد کند همین وضعیت کرونایی باشد. با توجه به قوانین سختگیرانه قطر برای ورود افراد به این کشور بهانه ترس از گرفتن کرونا در سفر عاملی شده تا فعلا کسی به صورت رسمی به سازمان لیگ بابت لغو این بازی انتقاد نکند.

 نکته دوم: نفت‌ مسجدسلیمان 3 - 1 سپاهان؛  چمن ورزشگاه بهنام محمدی بدتر از بد

شاید کمتر کسی فکر می کرد شاگردان نویدکیا این چنین اسیر تیم نفت مسجد سلیمان شود اما شاگردان حسینی نشان دادند ترسی از اسامی تیم های مقابل خود ندارند و تیم اصفهانی در بدترین روز خود در یک زمین بد قافیه را به حریف باختند. البته از حق نباید گذشت که چمن ورزشگاه شهید بهنام محمدی به شدت دچار مشکل بود و شاهد بازی در یک زمین بی کیفیت با چاله چوله های فراوان بودیم و واقعا عجیب است که چنین زمینی چطور برای رقابت های لیگ برتر مورد تایید قرار گرفته است.نکته دیگر این بازی اولین برد تیم مسجد سلیمانی بود تا مجتبی حسینی با شرایط بهتری در هفته های دیگر تیمش را وارد میدان کند.

نکته سوم: ذوب آهن صفر  - 2 شهر خودرو؛ کرونازده های همیشه غرغرو

تیم ذوب آهن فصل جاری را با انواع گلایه ها آغاز کرده است. تیمی که از هفته اول تا همین هفته گذشته به داوری ها اعتراض داشت و این بار داستان کرونا ماجرای آنها را به سمت دیگری برد. این تیم اصفهانی مدعی بود که برای بازی با شهرخودرو دارای 15 بازیکن کرونایی است و چند تن از عوامل تیم هم کرونایی شده اند. از سویی در این شرایط دو سه بازیکن خود را هم در اختیار تیم ملی جوانان قرار داده بودند و درحالی که می توانستند از فدراسیون درخواست کنند این بازیکنان را برگردانند اما همین کار را هم نکردند! در نهایت هم بعد از بازی که به شکست این تیم منجر شد رحمان رضایی به شدت از این وضعیت گلایه کرد و باز هم در صحبت های خود و به کنایه گفت کسانی برای فوتبال تصمیم می گیرند که حتی نمی دانند فوتبال را با چه « ت» می نویسند!نکته جالب تر هم تیمی که دارای این همه افراد کرونایی است چرا در مراسم آغازین بازی بازیکنان دو تیم در آغوش هم و کادرفنی ها قرار گرفتند! در هر صورت این بازی برای مهدی رحمتی که هفته های خوبی را پست سر نگذاشته بود فرصتی شد تا از بحران خارج شود. 

نکته چهارم: تراکتور صفر  -  صفر  فولاد؛ باز هم جنجال نیمکت ها

به نظر می رسد جنجال روی نیمکت یکی از سوژه های هفتگی بازی هایی است که یک پای آن فولادی ها هستند. این بار هم در تبریز درحالی که بازی به لحاظ فنی چیزی برای گفتن نداشت به یکباره در دقایق پایانی بازی همه چیز دگرگون شد. نکونام بعد از بازی مدعی بود که دستیار منصوریان بی احترامی کرده اما در صحبت های طولانی منصوریان در نشست خبری بعد از بازی که این حجم از صحبت در نشست خبری خارج از عرف است تاکید داشت که اگر دستیار او بی احترامی کرده چرا مربی فولاد هم اخراج شد و به جنجال های ساسان انصاری هم اشاراتی داشت. اینکه چرا باید نیمکت فولاد در این فصل در بازی ها این همه حاشیه ساز شوند سوالی است که مسئولان این تیم باید به آن پاسخ دهند. 

نکته پنجم: سایپا صفر  - صفر  مس رفسنجان؛ پنالتی و ادعای نارنجی پوشان

این تساوی بیشتر از همه برای محمد ربیعی که در هفته های گذشته روی خوش فوتبال را ندیده بود اهمیت داشت. حداقل تیمش از بازی با امتیاز خارج شد اما برای سایپا در بازی خانگی این تساوی خیلی ارزشمند نبود. ضمن اینکه نارنجی پوشان معتقد بودند در این بازی داور سه پنالتی برای آنها نگرفته است و یک بازیکن حریف هم که پای بازیکن آنها را مصدوم کرده حداقل باید اخراج می شده است. با این حال به طور کلی سرمربی تیم سایپا خیلی اهل جنجال و فریاد بابت مسائل داوری نیست. 

  

نکته ششم: گل گهرسیرجان یک  - 2 پیکان ؛ گل عجیب با حرکتی عجیب تر

نحوه پرتاب اوت نادر محمدی بازیکن پیکان در این بازی به طرز ویژه ای سوژه شد به طوری که امیر قلعه نویی سرمربی گل گهر را غرق تعجب کرد. سرمربی گل گهر که تا این جای لیگ تیمش را مدعی نشان داده است به خاطر پرتاب های اوت متفاوت این بازیکن که صورت حرکات ‌آکروباتیک است تیمش بازنده شد. گل دومی که این تیم دریافت کرد محصول این حرکت و البته اشتباه علیرضا حقیقی دروازه بان تیم سیرجانی شکل گرفت تا صدرنشین لیگ این چنین ببازد. امیر قلعه نویی بعد از بازی هم به این شکست عجیب و اتفاقی که افتاد اشاره کرد.

نکته هفتم: آلومینیوم اراک 4 -  یک ماشین‌سازی‌تبریز؛ ویرانی تیم تبریزی در اراک

این بازی به دلیل پوشیده شدن برف روی چمن ورزشگاه امام خمینی اراک با تاخیر آغاز شد و شاید خود وحید بیاتلو سرمربی جوان ماشین سازی فکرش را هم نمی کرد در پایان بازی با 4 گل خورده مجبور به ترک اراک شود. تیمی که با تفکرات این مربی جوان بسته شده به نظر می رسد این روزها حتی با تیم های تازه وارد لیگ برتری هم توان مقابله ندارد و این بازی برای رسول خطیبی و شاگردانش شرایطی را به وجود آورد تا تیمش به بهترین شکل برنده شود. 

نکته هشتم: استقلال  یک  -  یک صنعت نفت آبادان؛ فکری و بحران هایی که تمامی ندارد

با وجودی که کارشناسان داوری بعد از بازی معتقد بودند این بازی پنالتی نداشته و تازه گل صحیح آبادانی ها بی جهت آفساید اعلام شده اما باشگاه استقلال به شدت معتقد است که در این بازی داوری به ضررشان بوده است اما آنچه از بازی دیروز آبی پوشان بیشتر به چشم میخورد این بود که این تیم با این سیستمی که بازی می کند حالا حالا جا برای انتقاد خود را باز می گذارد و اینکه چرا محمود فکری در تفکرات تاکتیکی خود تغییری ایجاد نمی کند سوالی است که خودش باید به آن پاسخ دهد. نکته مهم دیگر این بازی ابلاغ محرومیت بازیکن آبی ها در روز بازی بود. فکری که شب قبل از بازی متوجه شده بود شاید رشید مظاهری دروازه بان تیمش را نداشته باشد روز بازی هم متوجه شد بابک مرادی را نمی تواند داشته باشد. از سویی بهم ریختگی تاکتیکی در بازی استقلال باعث شده تا این روزها کادرفنی آبی ها تحت فشار باشند. این تیم در حالی که می توانست برنده این بازی باشد به یک امتیاز قناعت کرد تا عوامل باشگاه استقلال این همه فشار را روی داوری بیاورند. اعتراض های فکری در کنار خط هم بابت این فشاری که تحمل می کند در نوع خودش جالب بود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: لیگ برتر پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا سازمان لیگ بعد از بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۹۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطبی دستیار قلعه‌نویی‌ نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در هفته‌های اخیر شایعات فراوانی در مورد احتمال بازگشت افشین قطبی به فوتبال ایران منتشر شده است. بعد از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، امیر قلعه‌نویی در یک برنامه تلویزیونی از همکاری با سرمربی سابق تیم ملی ایران و پرسپولیس استقبال کرد و از آن مقطع اخبار در مورد احتمال حضور افشین قطبی در کادر فنی تیم ملی ایران شنیده شده است.

به گزارش ورزش سه، البته افشین قطبی در یک مصاحبه پیش از تعطیلات نوروز مدعی شد هنوز در این مورد به جمع‌بندی خاصی نرسیده و هنوز توافقی بین طرفین حاصل نشده است.

اما در ۴۸ ساعت اخیر شایعات عجیبی در مورد احتمال حضور افشین قطبی در تیم ملی ایران مطرح شد که خیلی زود با تکذیب مدیر برنامه و دوست نزدیک او مواجه گردید.

چندی قبل حمید مطهری، دستیار امیر قلعه‌نویی در جام ملت‌های آسیا، رسماً به عنوان سرمربی تراکتور فعالیت خود را آغاز کرد و به نظر می‌رسد جدایی او از تیم ملی قطعی شده باشد. دیروز شایعاتی منتشر شد که قرار است افشین قطبی به عنوان دستیار و جانشین حمید مطهری در تیم ملی ایران مشغول فعالیت شود که به نظر این خبر صحت ندارد.

مهدی حاجی‌باقر، مدیر برنامه افشین قطبی، سه مدعی شد هیچ صحبتی در خصوص حضور افشین قطبی به عنوان دستیار امیر قلعه‌نویی در تیم ملی وجود نداشته و سرمربی فعلی تیم ملی ایران اخیراً در ارتباط با خود افشین قطبی پیشنهاداتی در خور تخصص و حرفه او ارائه داده و قرار است به زودی سرمربی فعلی اف سی ونکوور کانادا در این مورد پاسخ نهایی را به خود امیر قلعه‌نویی اعلام کند.

اما اخبار در مورد حضور دائم افشین قطبی به عنوان دستیار در کادر فنی امیر قلعه‌نویی به هیچ عنوان صحت ندارد و قرار نیست قطبی در این سمت در تیم ملی ایران مشغول به فعالیت شود.

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902676

دیگر خبرها

  • اتفاق عجیب در لیگ برتر؛ گل گهر در نیمه اول با لباس آبی و در نیمه دوم با لباس سفید! / فیلم
  • اتفاق عجیب در لیگ برتر فوتبال ؛ یک تیم با ۲ پیراهن | تصاویر
  • اتفاق عجیب و باور نکردنی در لیگ برتر ایران
  • ۱۰ نکته درباره دیدار تراکتور و فولاد
  • پیام امیر قلعه‌نویی با قلب قرمز!
  • پیام اینستاگرامی امیر قلعه‌نویی با قلب قرمز + عکس
  • عکس| پیام ویژه قلعه نویی برای حمید مطهری
  • قطبی دستیار قلعه‌نویی‌ نمی‌شود
  • تکذیب یک شایعه عجیب در مورد قطبی و تیم ملی
  • هفته بیست و پنجم لیگ برای خوزستان تاریخی شد