Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مردم از وجود ماسک چند نرخی در آذربایجان شرقی گلایه دارند و معتقدند یا ماسک سه لایه فقط در مصوبات وجود دارد و یا ماسک ۱۰۰۰ تومانی، بسیار بی کیفیت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بناب، با شیوع ویروس کرونا در کشور، ماسک به یکی از کالا‌های اساسی مورد نیاز هر فردی تبدیل شده است، در این میان بررسی این موضوع که این کالا با چه قیمتی به دست مصرف‌کننده می‌رسد امری مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود اینکه که آمار ابتلا به کرونا در استان آذربایجان شرقی و شهرستان بناب در روزهای اخیر روند کاهشی داشته است با این حال، عده‌ای در بازار، معابر، ادارات و بانک‌ها بدون استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در حال انجام کارهای روزمره خود هستند؛ غافل از اینکه وضعیت هشدار شهرها کاملاً شکننده بوده و با تغییرات سریع می‌تواند رو به رو باشد.

هرچند ارگان‌های مربوطه، در طول سال جاری قیمت فروش ماسک سه لایه مِلت‌دار برای مصرف کننده را در دو مرحله از 1500 به 1300 و از 1300 به 1000 تومان کاهش دادند با این حال هنوز این کالا با نرخ مصوب به دست مردم نمی‌رسد.

با گردشی اندک در داروخانه‌ها و مراکز عرضه لوازم بهداشتی در شهرستان بناب به نوعی عدم اجرای مصوبه ذکر شده را شاهد هستیم.

تا جایی که مردم هنگام مراجعه به داروخانه جهت خرید ماسک سه لایه مِلت دار با چند نوع قیمت مواجه می‌شوند.

قیمت ماسک سه لایه پزشکی 1000 تومان مصوب شدروزانه 200هزار ماسک در استان بوشهر تولید می‌شودقیمت مصوب ماسک 500 تومان در قم ارزان‌تر شد

مردم از چند نرخی بودن ماسک‌ها گلایه دارند آن طور که یکی از شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از نبود نظارت لازم از سوی دستگاه‌های مربوطه از جمله فرماندار شهرستان به عنوان رئیس ستاد مبارزه با کرونا، بر قیمت ماسک خبر داد و افزود: امروز وقتی برای خرید ماسک به یکی از داروخانه‌های سطح شهر مراجعه کردم با انواع مختلف قیمت‌ها مواجه شدم.

شهروندی می‌گوید: قیمت ماسک از این داروخانه تا داروخانه دیگر کاملاً متفاوت است و پاسخشان هم این است که قیمت ماسک ملت دار از قیمت مصوب اعلام شده بیشتر است.

یکی دیگر از شهروندان بنابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم می‌گوید: وقتی برای خرید ماسک وارد داروخانه شدم و تقاضای خرید ماسک کردم یک نوع ماسک را به من دادند که قیمت آن 1500 تومان بود، وقتی به صاحب داروخانه گفتم از این با کیفیت‌تر هم دارید ماسک دیگری را نشان داد و گفت که این ماسک از آن یکی بهتر است و قیمت آن 2500 تومان است.

حال، سؤال اینجاست که با وجود کاهش قیمت ماسک و مصوبه ذکر شده، وجود انواع مختلف قیمت برای ماسک‌های موجود در مراکز ارائه، چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

موارد متعدد مشابهی به تسنیم گزارش شده است که لازمه ورود فرماندار شهرستان بناب به عنوان رئیس ستاد مبارزه با کرونای شهرستان و سایر مسئولین مربوطه به این امر مهم است.

درقالب پویش «ماسک با قیمت مصوب»، شهروندان می‌توانند تخلفات مربوط ‌به گران‌فروشی ماسک را با شماره‌ 124 سازمان صمت اعلام کنند تا این موضوع پیگیرى شود اما ورود دستگاه‌های نظارتی و تعزیراتی، ضمن تامین مواد اولیه ارزان‌تر کارگاه‌های تولید ماسک از ضروریات است که باید قبل از ورود گرانی مجدد در این حوزه، مورد نوجه قرار گیرد.

انتهای پیام /111/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماسک سه لایه خرید ماسک قیمت ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۹۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعکاس مشکلات شما در صدای مردم ششم اردیبهشت ماه استان قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، در این بسته خبری به مشکلات و سوژه های شما پرداخته شده است .

از گلایه رانندگان از قطع بیمه تا نبود ناوگان اتوبوسرانی و مشکلات تردد در شریف آباد از مسائل مطرح شده از سوی شهروندان قزوینی است.

اهالی الموت شرقی هم از نیمه کاره ماندن پل دینه رود گلایه دارند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • هزینه ۴۳ میلیارد تومانی پروژه ایمن سازی کندرو شرقی آزادگان
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • انعکاس مشکلات شما در صدای مردم ششم اردیبهشت ماه استان قزوین