Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نهاد تحقیقاتی در آمریکا گزارش داد که تلفات غیرنظامیان افغان در نتیجه حملات هوایی آمریکا در دولت ترامپ افزایش ۳۳۰ درصدی داشته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، یافته‌های تحقیقات تازه «دانشگاه براون» نشان می‌دهد که شمار تلفات غیرنظامیان افغان در نتیجه حملات هوایی آمریکا در دولت ترامپ افزایش 330 درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

براساس این گزارش دلیل افزایش تلفات غیرنظامیان افغان در حملات هوایی آمریکا طی ریاست جمهوری ترامپ تعدیل «قوانین درگیری»، افزایش اختیارات فرماندهان نظامی و تشدید جنگ بود که در سال 2017 صورت گرفت.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

هدف ترامپ از اعطای اختیارات بیشتر به فرماندهان میدانی فشار بر طالبان برای کشاندن این گروه به میز مذاکره بود و از زمان تعدیل قوانین درگیری در سال 2017 تا امضای توافقنامه آمریکا-طالبان در سال 2019 حملات هوایی در افغانستان بطور فزاینده‌ای تشدید شد.

تنها در سال 2019 میلادی، براساس آمار رسمی 700 غیرنظامی افغان در حملات هوایی کشته و 327 تن دیگر نیز زخمی شدند که از هر سال دیگری از آغاز جنگ افغانستان بیشتر بود.

افزایش بی‌سابقه حملات هوایی آمریکا در افغانستان؛ پرتاب 2911 بمب و موشک طی 6 ماه گذشتهنگاهی به کشتار غیرنظامیان افغان در حملات هوایی آمریکا در سال 96طالبان: دولت کابل رسمیت ندارد/ مسئله آزادی زندانیان در توافقنامه قطر حل شده استکاردار سفارت آمریکا: طالبان خواستار آزادی 7 هزار زندانی دیگر است

این در حالی است که تشدید حملات منجر به عقب‌نشینی طالبان از خواسته‌های این گروه نشد و در توافقنامه قطر، آمریکا در غیاب دولت افغانستان با آزادی 5 هزار زندانی پیش از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، 7 هزار زندانی دیگر تا اواسط ماه جاری میلادی، خروج اسامی سران طالبان از فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل و خروج کامل نیروهای خارجی تا ماه می سال 2021 توافق صورت گرفت بدون آنکه طالبان به پذیرش آتش‌بس مجبور شود.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار افغانستان اخبار آمریکا اخبار افغانستان تلفات غیرنظامیان افغان حملات هوایی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۹۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از افغانستان متحد دفاع می کنیم

عبداللطیف نظری معاون وزارت اقتصاد طالبان در صفحه اجتماعی «ایکس» تأکید کرد: اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را به کسی نمی‌دهیم.

نظری افزود: در نشست با افغان های مقیم اروپا درباره موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، آموزشی و تجاری گفت و گو کردیم.

وی همچنین نوشت: دیدگاه و نظر همه ما این بود که یک افغانستان آزاد، آباد، مستقل، متحد، مقتدر، مرفه و توسعه یافته باید دفاع و صیانت شود. به دشمن اجازه نمی دهیم که وحدت ملی افغان ها را خدشه دار سازد.

عبداللطیف نظری پیش‌تر در نشست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفته بود: دشمنان مردم افغانستان می‌خواهند یک افغانستان ضعیف و چندپارچه وجود داشته باشد؛ ما وظیفه داریم یک افغانستان متحد و قوی را برای نسل‌های آینده خود به میراث بگذاریم، این مهمترین رسالت همه ماست.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه