Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@17:17:00 GMT

آغاز طرح واکسیناسیون علیه کرونا در انگلیس

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۴۹۸۹۸

آغاز طرح واکسیناسیون علیه کرونا در انگلیس

طرح واکسیناسیون سراسری علیه کرونا امروز ( سه شنبه) در انگلیس به عنوان اولین کشور غربی با تزریق اولین واکسن به یک خانم ۹۰ ساله انگلیسی آغاز شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت"، طرح واکسیناسیون سراسری علیه کرونا در انگلیس به عنوان اولین کشور غربی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته بی بی سی به عنوان اولین شخص در دنیا از زمان تایید واکسن مشترک شرکت های بیونتک و فایرز "مارگارت کینان" یک نود ساله انگلیسی این واکسن را دریافت کرد.

در مجموع قرار است حدود 6 میلیون نفر این واکسن را در انگلیس دریافت کنند. دولت اعلام کرده افراد بالای هشتاد سال، کارمندان ساکنان خانه های سالمندان و به ویژه کارکنان و پرسنل پزشکی از اولویت های دریافت واکسن کرونا هستند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از یک گام بزرگ رو به جلو صحبت کرد است. 50 کلینیک در انگلیس به عنوان مرکز تزریق واکسن آماده کار هستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرده که همه مناطق انگلیس دوزهای واکسن خود را دریافت کرده اند.

جانسون هم زمان با آغاز طرح واکسیناسیون کرونا در این کشور اعلام کرده است: من به دانشمندانی که این واکسن را تولید کرده اند، به شهروندانی که در آزمایش های بالینی این واکسن شرکت کرده و سرویس بهداشت ملی NHS که بی وقفه در این راستا تلاش کرده است افتحار می کنم.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انگلیس قرار است تا پایان سال حدود 4 میلیون دوز واکسن کرونا ساخت شرکت های بیونتک و فایرز را دریافت کند. به این ترتیب 2 میلیون نفر واکسینه خواهند شد. هر نفر برای حمایت در برابر کرونا به دو دوز واکسن نیاز دارد.

رسانه‌های انگلیسی خبر دادند که ملکه انگلیس و همسرش برای تشویق شهروندان به تزریق واکسن کرونا اعلام کرده‌اند که به عنوان اولین نفرات در این کشور از این واکسن استفاده خواهند کرد.

اقدام نمادین خانواده سلطنتی انگلیس برای تشویق شهروندان به تزریق واکسن

به این ترتیب ملکه الیزابت دوم و همسرش مشترکا با شهروندان بالای هشتاد سال انگلیس جزو اولین کسانی خواهند بود که این واکسن را دریافت خواهند کرد.

کارشناسان بهداشت عمومی بر این عقیده اند که اگر الیزابت دوم و پرنس فیلیپ در مورد واکسیناسیون علنی صحبت کنند، برای مقابله با اطلاعات نادرست منتشر شده توسط نظریه پردازان توطئه کمک زیادی خواهد کرد. در انگلیس، این نگرانی وجود دارد که گزارش های نادرست از ویروس کرونا و واکسن، منجر به امتناع گسترده شهروندان از واکسیناسیون شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار انگلیس ویروس کرونا اخبار انگلیس ویروس کرونا طرح واکسیناسیون عنوان اولین اعلام کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۹۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اولین فروش خودروهای برقی از امروز

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودروها از آغاز اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی از عصر امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) خبر داد.

این چهار خودروی وارد شده شامل دو خودروی برقی، یک هیبریدی و یک بنزینی صرفاً برای متقاضیان دور اول ثبت‌نامی‌های اسفند ماه ١۴٠١ عرضه خواهد شد.

کد خبر 6097308 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • آغاز اولین فروش خودروهای برقی از امروز
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • اولین تصاویر از درگیری مسلحانه اشرار در زاهدان | ویدئو
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد