Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در سومین نشست ساماندهی امور جوانان گفت: طرح ضربتی اشتغال و سیاست های فعال بازار کار دو راهکار عملی ایجاد اشتغال در کرمانشاه است.
به گزارش روابطعمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، حسن عزیزی در سومین نشستساماندهی امور جوانان ، طرح ضربتی ایجاد اشتغال و سیاست های مداخله ای دولت شامل سه طرحکارورزی، یارانه دستمزد و طرح مشوق های بیمه ای کارفرمایی از سیاست های فعال بازارکار را دو راهکار عملی ایجاد اشتغال و حمایت از فرصت های شغلی موجود به ویژه برای اشتغالدانش آموختگان دانشگاهی در استان بر شمرد و گفت: برای استان کرمانشاه 3850 نفر سهمیهکارورزی اختصاص یافته که تاکنون 665 قرارداد منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بیان کرد: 86 درصد از سهمیه573 نفری اختصاصی یارانه دستمزد برای سال 99 به استان به تعداد 493 قرارداد محقق شدهاست.
عزیزی دربخش دیگری از صحبت های خود به مؤلفه های اقتصادی در کرمانشاه اشاره کرد و گفت:امسال نرخ مشارکت اقتصادی در کشور 41.8 است اما در کرمانشاه 44.3 است که نشان ازتلاش و امید جوانان به آینده دارد.
وی با بیاناینکه نرخ بیکاری در کرمانشاه 15.3 درصد تا پایان تابستان است، گفت: نرخ بیکاریجوانان 15 تا 24 سال تابستان امسال در کشور 28 درصد بود در حالی که این آمار درکرمانشاه به 33.5 درصد می رسید.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه با بیان اینکه از نظر بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی جزء رتبه های اول کشور هستیم، افزود: سال گذشته 266 هزار و 435 کرمانشاهی از دانشگاه دانش آموخته شدند که 136 هزار و 432 نفر از آنان جزء جمعیت فعال محسوب میشوند.
به گفته عزیزی، از این تعداد 45هزار و 132 نفر که اکثر آنان دارای مدارکدانشگاهی فنی و مهندسی هستند به دنبال کار می گردند.
وی در بخشدیگری از صحبت های خود در رابطه با سند اشتغال کرمانشاه گفت سا:ل گذشته سند اشتغال استان تعیین شد و توانست در یک سال 3.1 درصد نرخ بیکاری کرمانشاه را کاهش دهد؛ این سند برای امسال وسال آینده نیز در مجموع پنج درصد کاهش نرخ بیکاری را پیش بینی کرده است.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه اعلام کرد: در راستای این صنعت امسال باید 47 هزار فرصت شغلی در کرمانشاه ایجاد کنیم که تاکنون 79 درصد این میزان اشتغال محقق شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه افزود: براساس آمارهاشهرستان های سرپل ذهاب با صد درصد، سنقر و کلیایی با 99 درصد و صحنه با 94درصد تحقق اشتغال در نظر گرفته شده تا این مرحله از سال پیشتاز در زمینه اشتغالزایی هستند.
وی در ادامه بااشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: سال گذشته در این تاریخ چهار هزار و 500 کرمانشاهی بیمه بیکاری دریافت می کردند که این آمار امسال به 10 هزار نفر رسیدهاست.
طبق «سند جامعاشتغال استان کرمانشاه» نرخ بیکاری این استان در سال 98 باید سه درصد، در سال 99، 2 درصد و در سال 1400یک درصد کاهش پیدا کند تا به میانگین کشوری برسد. کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در سالگذشته محقق شده اما اکنون باید منتظر ادامه این کاهش در پایان امسال و سال آیندهباشیم.
جمعیت فعالاستان 394 هزار نفر و آمار بیکاران آن 132 هزار نفر است. نیمی از افراد جویای کار استان‌ دانش آموختهدانشگاهی هستند.
اکنون هزار و 27 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 38 هزار و 499میلیارد ریال در استان وجود دارد که 30هزار و 284 نفر در آنها مشغول به کار هستند.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه استان کرمانشاه مدیرکل تعاون ایجاد اشتغال نرخ بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۹۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ۹۶ هزار نفر در جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: ۹۶ هزار نفر عضو جامعه کارگری و کارفرمایی استان هستند که ۷۵ هزار نفر از آنان را کارگران تشکیل می‌دهند.

علی دهقانی افزود: در حوزه ارائه خدمات به کارگران علاوه بر تاسیس خانه‌های بهداشت، ۲۰ خانه فرهنگ کار در کارخانجات و کارگاه‌ها راه اندازی و یک هزار و ۷۰۰ کارگر در قالب ۷۳ دوره با روش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آشنا شدند.

وی با تاکید بر اینکه لازم است همه کارفرمایان و کارگران به قوانین کار تسلط داشته باشند، ادامه داد: در این راستا ۱۳ هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی در کنار ۴۰۰ مورد بازرسی شبانه در سال گذشته دراستان صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در زمینه رسیدگی به دادخواست مشاغل سخت و زیان آور نیز به بیش از ۲ هزار پرونده در سال گذشته رسیدگی شده است.

دهقانی اظهار کرد: در زمینه مسایل ایمنی و حفاظت از کارگران نیز که از برنامه‌های شاخص‌های این بخش است؛ ۵۲ هزار نفر ساعت از نظر ایمنی و حفاظت در بخش کارگری، هشت هزار و ۳۰۰ نفر در زمینه کارفرمایی و پنج هزار و ۲۴۰نفر ساعت از مهندسین آموزش دریافت کرده اند.

وی بیان کرد: مقرری بگیران بیمه بیکاری در آذربایجان غربی از ۶ هزار و ۵۰۰ مورد در سال‌های گذشته به پنج هزار و ۵۰۰ مورد در سال ۱۴۰۲ رسید و یک هزار نفر دوباره به سرکار برگشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: در ۲ سال اخیر ۹ شرکت تعاونی مسکن ویژه کارگران تشکیل داده شده و در زمینه مولد سازی نیز ساختمان‌های مازاد خود را معرفی کرده و مصوبه شورای عالی مولد سازی اخذ شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • عضویت ۹۶ هزار نفر در جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی
  • چه خدماتی به کارگران نخبه ارائه خواهد شد؟
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در پارسال