Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز سه‌شنبه ۱۸ آذرماه، شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن ۱۲ درصد از سهام خود را با نماد «وکبهمن» از طریق عرضه اولیه در بازار بورس به عموم سهامداران ارائه می‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عموما عرضه اولیه‌ها در بازار سرمایه مورد استقبال سهامداران قرار می‌گیرد چرا که در اکثر مواقع بازدهی خوبی به همراه دارد و علت آن هم قیمت گذاری پایین‌تر از ارزش واقعی به دلیل ایجاد جذابیت برای خریداران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عرضه اولیه‌ها نشان داده‌اند که هم در کوتاه مدت و هم میان‌مدت بازدهی خوبی دارند و دست‌کم در میان‌مدت در بازار ثانویه با حجم‌های معاملاتی مناسبی مواجه می‌شوند و معمولا در کوتاه مدت کسی حاضر به فروش سهام عرضه اولیه‌ای که خریده نخواهد بود.

امروز سه‌شنبه ۱۸ آذرماه، شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن ۱۲ درصد از سهام خود را با نماد «وکبهمن» از طریق عرضه اولیه در بازار بورس به عموم سهامداران ارائه می‌کند.

طبق اعلام قبلی، تعداد ۳۰۰ میلیون سهم معادل ۱۲ درصد از سهام «شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن» در نماد «وکبهمن» به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.

در این عرضه اولیه هر کد بورسی می‌تواند حداکثر ۱۰۰ سهم در بازه قیمتی ۱۴، ۲۰۰ تا ۱۴، ۴۸۴ ریال خریداری کند.

حداکثر نقدینگی مورد نیاز در این عرضه اولیه ۱۴۴ هزار و ۸۴۰ تومان است.

درصورت استقبال حداکثری یعنی مشارکت ۴.۵ میلیون نفری، به هر کد بورسی حدود ۵۵ سهم معادل ۷۸ هزار تومان تعلق می‌گیرد می‌گیرد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بورس نقدینگی عرضه اولیه عرضه اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۰۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مهدیار اسماعیلی رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن از ورود این صندوق به بازار خرید سیمان از طریق بورس در آینده نزدیک خبر داد، گفت: در ادامه حمایت‌های این صندوق از سازندگان مسکن، پس از اجرایی شدن خرید فولاد در سال گذشته، امسال خرید سیمان به منظور تزریق به پروژه‌های مسکن کشور در برنامه صندوق ملی مسکن قرار دارد.

رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان سازی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس صورت می‌گیرد، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: فولادهای خریداری شده در سال گذشته توسط این صندوق به زودی به پروژه‌های مسکن در نقاط مختلف کشور تزریق خواهد شد. بر اساس مصوبه هیئت امنای صندوق ملی مسکن در اجرای تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۱۳ قانون جهش تولید مسکن به این صندوق اجازه داده شده تا نسبت به خرید سیمان و فولاد از طریق بورس کالا یا سایر طرق مصوب در شورای‌عالی مسکن اقدام کند.

کد خبر 6090244 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • خبرخوش برای سهامداران عدالت/تا این تاریخ سود را پرداخت می‌کنیم
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟