Web Analytics Made Easy - Statcounter

شمخانی در دیدار وزیر خارجه سوریه گفت: دولتمردانی که با حقارت مشغول عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و کمک به اجرای نقشه‌های آمریکا در منطقه هستند، فرجامی بهتر از قذافی و عمر البشیر نخواهند داشت.

به گزارش مشرق، فیصل المقداد، وزیر امور خارجه جدید سوریه که یکشنبه شب به تهران سفر کرد، صبح امروز (سه شنبه) با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و درباره مسائل دوجانبه  منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید: عکس/ دیدار وزیر امور خارجه سوریه با روحانی

در این دیدار شمخانی با اشاره به سطح عالی روابط راهبردی ایران و سوریه و با تمجید از نقش مهم و ممتاز این کشور در مقاومت منطقه‌ای علیه اشغالگری و توسعه طلبی رژیم صهیونیستی، بر ضرورت استمرار و گسترش روابط تهران - دمشق تأکید کرد.

* آمریکا به دنبال تقویت و گسترش هسته‌های تروریستی داعش در منطقه

وی با بیان اینکه آمریکا با حضور در سوریه به دنبال غارت نفت سوریه، حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و تقویت و گسترش هسته‌های تروریستی داعش در منطقه است، تصریح کرد: باید به حضور شرارت آمیز آمریکا در منطقه پایان داد.

وی با اشاره به علت وجودی و رمز بقای رژیم صهیونیستی که توسعه تجاوز به حقوق انسان‌ها و ترور است، افزود: جامعه جهانی و مجامع بین‌المللی باید برای ایجاد جهانی امن و آرام دربرابر اقدامات این رژیم خون آشام و ضد بشری قاطعانه بایستد.

شمخانی گفت: بی تردید جهان، بدون رژیم صهیونیستی امن‌تر خواهد شد.

شمخانی گفت: دولتمردانی که با حقارت مشغول عادی سازی روابط با رژیم جعلی صهیونیستی و کمک به اجرای نقشه‌های آمریکا در منطقه  هستند، فرجامی بهتر از  قذافی و عمر البشیر نخواهند داشت.

* ایران هیچگاه ملت و دولت سوریه را در مسیر مبارزه با تجاوز گری و نابود سازی تروریسم تنها نمی‌گذارد

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با تجلیل از مقاومت مردم و دولت سوریه در برابر تجاوز و تروریسم عبری - داعشی تاکید کرد :جمهوری اسلامی ایران هیچگاه ملت و دولت سوریه را در مسیر مبارزه با تجاوز گری و نابود سازی تروریسم تنها نخواهد گذاشت.

شمخانی تصریح کرد: خون پاک فرزندان مقاومت در ایران، سوریه، عراق، لبنان، فلسطین، یمن و همه بلاد اسلامی بنیان اشغالگری، تجاوز و تروریسم را از منطقه ریشه کن خواهد کرد.

* هیچگاه خاطره جانفشانی و فداکاری سرداران و سربازان ایرانی و در رأس آن‌ها شهید قاسم سلیمانی را فراموش نمی‌کنیم

در این دیدار وزیر امور خارجه سوریه نیز با قدردانی از حمایت‌های همه جانبه جمهوری اسلامی در برابر تروریسم و تهدیدات رژیم صهیونیستی تاکید کرد: دولت و ملت سوریه هیچگاه خاطره جانفشانی و فداکاری سرداران و سربازان ایرانی و در رأس آن‌ها شهید قاسم سلیمانی را فراموش نخواهند کرد.

وی با اشاره به روابط خوب دو کشور در همه حوزه ها بر تقویت و گسترش این روابط به ویژه در حوزه های اقتصادی تاکید کرد.

 فیصل المقداد که در پی درگذشت ولید المعلم وزیر خارجه فقید سوریه عهده دار وزارت خارجه شد، در این سفر که اولین سفر خارجی اوست، با مقامات دیگر ایرانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

المقداد دیروز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و دو طرف بر اراده خود برای گسترش مناسبات همچنین در حوزه اقتصادی تأکید کردند.

وزیر خارجه سوریه با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید محسن فخری زاده وزارت خارجه مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی شورایعالی امنیت ملی محمد جواد ظریف امور خارجه سوریه قالیباف جمهوری اسلامی ایران علی شمخانی مقام معظم رهبری وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۰۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «پائولو رانگل» وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفت‌وگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • چین از حق مشروع ایران در پاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند
  • چین از حق مشروع ایران درپاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد