Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@22:55:44 GMT

حمایت جدی شورای شهر تهران از اهالی فرهنگ و هنر

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۰۳۱۷

حمایت جدی شورای شهر تهران از اهالی فرهنگ و هنر

محمدجواد حق‌شناس عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر در نطق پیش از دستور خود درباره رویدادهای فرهنگی در پایتخت گفت: این رویدادها و رونق آن مستلزم حضور آحاد جامعه به ویژه هنردوستان است به ندرت این رخدادها رویکرد انفرادی دارد و به نوعی ذات این عرصه جمع‌گرایانه است.

وی افزود: حال فرهنگ و هنر و اهالی آن به ویژه در پایتخت خوب نیست و یادمان باشد که اصحاب فرهنگ و هنر در همه بحران‌ها از انقلاب تا جنگ، از سیل تا زلزله و موارد دیگر در کنار مردم بوده‌اند ولی در شرایط کنونی این افراد ارگانی بزرگ بحران همه‌گیری کرونا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: گر چه محدود کردن فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شرایط کرونا از سوی دولت اقدام قابل قبولی است ولی آیا نباید برنامه مشخصی از سوی نهادهای مسؤول برای کمک به رونق اقتصاد فرهنگ و هنر به ویژه در بخش خصوصی وجود داشته باشد؟ ده‌ها هزار نفر از طریق این عرصه ارتزاق می‌کنند و میلیون‌ها نفر برای حفظ سلامی و اعتلای روحی‌شان به این رویدادهای فرهنگی وابسته و دلبسته هستند که حفظ و رونق آن در جامعه ضرورت دارد.

حق‌شناس تأکید کرد: امیدواریم شرایط کرونا باعث سرعت گرفتن تصمیمات و مصوباتی شود که از هنرمندان در مراکز فرهنگی به ویژه در مواقع بحرانی حمایت‌هایی صورت گیرد.جامعه در بحران روحی و روانی قرار دارد و این فرهنگ و هنر است که می‌تواند باعث انسجام اجتماعی شود.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت شهری باید برای حمایت از فرهنگ و هنر برنامه شفاف و مؤثری داشته باشد گفت: ظرفیت‌های کنونی موجود برای حمایت مدیریت شهری از اهالی فرهنگ و هنر از جمله استقرار فعالان این عرصه در اماکن با کاربری مسکونی وجود دارد و انتظار می‌رود شهرداری از ظرفیت‌هایی همچون فضای روباز نمایش فیلم و تئاتر در بوستان‌ها جهت حمایت از آنها استفاده کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: شهرداری می‌تواند با خلاقیت‌های لازم کمک‌های زیادی در حوزه اجتماعی و فرهنگی انجام دهد و از ظرفیت فعالان این عرصه به ویژه در سینما، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی برای حفظ نشاط و التیام استرس و آلام شهروندان اقداماتی انجام دهد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: محمدجواد حق شناس شورای شهر تهران شورای شهر شهرداری تهران محمدجواد حق شناس مدیریت شهری شورای شهر تهران فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۰۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است

ایسنا/گیلان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تشکیل قرارگاه شهید آوینی را فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری با هدف تقویت بنیه فرهنگی‌ شهرستان‌ها دانست و گفت: برای قرارگاه شهید آوینی استان گیلان ۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

امیرحسین طاهری امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در اختتامیه جشنواره رسانه‌ای «در مسیر انتخاب» که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری انتخابات در حقیقت تبلور اراده و خواست مردم بوده که برای تحقق مشارکت حداکثری ارکان و مقدمات گوناگونی نیاز است و رسانه یکی از این ارکان به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و با توجه به لزوم برجسته سازی نقش تاثیرگذار اصحاب رسانه در تحقق چهار اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت در انتخابات اداره کل ارشاد گیلان با همکاری استانداری و خانه مطبوعات برگزاری جشنواره رسانه‌ای «در مسیر انتخاب» را در دستورکار قرار داد و این جشنواره امروز به ایستگاه پایانی رسید.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه شهید آوینی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: قرارگاه شهید آوینی فرصت بسیار خوبی برای حمایت از تولیدات هنری با هدف تقویت بنیه فرهنگی‌ شهرستان‌هاست که در بودجه ۱۴۰۲ به عنوان ردیف مستقل دیده شد، بودجه قرارگاه شهید آوینی کاملا مشخص و شفاف بوده است.

طاهری با بیان اینکه برای قرارگاه شهید آوینی استان گیلان ۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: برای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مبلغ یک میلیارد تومان در قالب طرح «هزار مشعل» و با موضوع «مسجد محوری» در نظر گرفته شده است که ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی هر شهرستان می‌بایست با همکاری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اقدام به هزینه نمایند .همچنین مبلغ یک میلیارد تومان هم برای طرح ریشه‌های رشت با همکاری جبهه انقلاب فرهنگی و تهیه ۲۰ کلیپ و مستند دیده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان تحت عنوان «لیگ ضحی» برای اتحادیه مؤسسات قرآنی پیش بینی شده، مبلغ ۴۰۰ میلیون در راستای پیشگیری خانواده‌ها از آسیب‌های اجتماعی به عنوان سهم خانواده و فرزندآوری، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای حوزه تجسمی، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای تولید موسیقی و مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان برای تولید آثار نمایشی در اختیار معاونت‌های مربوطه و انجمن‌های فرهنگی و هنری استان قرار گرفته که ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌بایست پیگیر انجام و هزینه کرد آن باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه برگزاری دومین کنگره ۸۰۰۰ شهید استان هستیم تولید آثار در حوزه ایثار و شهادت را در دستورکار داریم و باید تمام بخش‌ها و روستاهای استان با این آثار تولیدی آشنا شوند.

طاهری با بیان اینکه تعدد رسانه‌های گیلان نشان دهنده پویایی این استان است، گفت: می‌توان گفت با وجود تعدد رسانه‌ها در استان گیلان استانداری و دستگاه‌های اداری و اجرایی بیشترین حمایت را از رسانه‌ها دارند که این جای تقدیر دارد. انعکاس ظرفیت‌های استان برای آنان که خارج استان هستند، خیلی اهمیت دارد لذا رسانه‌های استان باید اقدام به انعکاس بخش‌های مثبت و ظرفیت‌های موجود نمایند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • سردار رادان از نمایندگان مجلس برای حمایت از «طرح نور» تشکر کرد
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس برای حمایت از طرح نور