Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@16:27:49 GMT

کلیات بودجه ۱۴۰۰ رد می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۰۴۸۸

کلیات بودجه ۱۴۰۰ رد می‌شود؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی احتمال رد شدن کلیات بودجه ۱۴۰۰ ارائه شده را زیاد دانست.

به گزارش ایمنا، محمد صفایی درباره بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۰ روزانه فروش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت پیش‌بینی شده که به نظر صحیح نمی‌رسد.

وی افزود: در بودجه ۴۵ درصد هزینه‌های دولت افزایش یافته و ۸۸ درصد بودجه هزینه‌ای و ۱۲ درصد عمرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم کلیات بودجه از طرف نمایندگان رد شود تا با یک واقع‌بینی سال ۱۴۰۰ را شروع کنیم.

صفایی با مخالفت در مورد طرح احکام کلی بودجه ۱۴۰۰ گفت: در این طرح هیچ تعیین تکلیفی درباره بانک‌ها رخ نداده است. مباحث مربوط به یارانه در این طرح به وزارت تعاون داده شده و کمیته امداد امام خمینی (ره) نادیده گرفته شده است.

وی ادامه داد: لذا این مسئله مغایر با ماده ۷۹ قانون برنامه ششم توسعه است؛ این پیشنهاد سال گذشته هم مطرح شده بود و شورای نگهبان در بودجه سال ۹۹ این را اشکال وارد دانسته و آن را رد کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بحث مناقصات، فقط مناقصات بزرگ دیده شده است. امکان انحراف و فساد در این موضوع وجود دارد. مسائل اساسی کشور مثل رفع تمرکزگرایی در این کشور در این طرح دیده نشده است.

منبع: تسنیم

کد خبر 460219

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لایحه بودجه لایحه بودجه 1400 بودجه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بودجه ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۰۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه جداول بودجه شفاف نیست، اظهار کرد: گاهی گفته می‌شود که عده‌ای مجلس را تضعیف می‌کنند، در حالی که نیازی به این تضعیف‌ها نیست و ما خودمان در داخل این کار را می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنچه کمیسیون تلفیق تصویب کرده است، شفاف بوده و درباره ریال به ریال آن پاسخگو هستیم و به کسی اجازه ورود ندادیم. همه اعداد و ارقام شفاف است و برای اولین بار کاری انقلابی در خصوص جداول انجام شد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جداول را ارائه دادیم و نمایندگان بدانند صفر تا صد آن در اختیارشان است و همه آن‌ها در اختیار هیأت رئیسه قرار گرفته است و در خصوص ریال به ریال آن اگر کسی حرف، حدیث و مطلبی دارد می‌تواند مطرح کند.

کد خبر 6090560 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه
  • جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد
  • مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است