Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:22:45 GMT

۶۱ باند تبهکار در تهران منهدم شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۰۵۹۵

۶۱ باند تبهکار در تهران منهدم شد

سردار حسین رحیمی روز سه شنبه در پنجمین مرحله طرح کاشف به خبرنگاران گفت: ۲۸۱ نفر در قالب این تعداد باند از مجرمان سابقه دار، مالخران، زورگیران، قاتلان و اقشاری که امنیت جامعه را خدشه دار می کنند دستگیر شدند.

وی افزود: ۲۲ باند سرقت به عنف، ۱۱باند سرقت منزل و اماکن، ۱۵ باند سرقت خودرو، ۸ باند جعل و کلاهبرداری و ۵ باند سرقت مسلحانه و جنایی منهدم شد که متهمان به سه هزار و ۱۷۵ فقره سرقت اعتراف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس پلیس تهران بزرگ بیان داشت: ۱۰۲ نفر از سابقه داران دارای سوابق کیفری هستند. 

وی با اشاره به کشفیات گفت: ۶ کیلو طلا ، ۶ هزار دلار، دستگاه خودرو و ۲۰ دستگاه موتورسیکلت، ۵ قبضه سلاح گرم، ۵۰ عدد سلاح سرد، ۱۲۰ دستگاه تلفن همراه ۳۶ عدد ساعت مچی گران قیمت و هزار قلم لوازم محتویات داخل خودرو از این متهمان کشف و ضبط شد.

رحیمی تاکید کرد: در این بین اعضای باندی که اقدام به ۱۰۰ فقره سرقت خودرو و  ۶۰ دستگاه موتورسیکلت کرده بود شناسایی و دستگیر شدند.

وی از انهدام باند سه نفره که ۱۴ کیلو طلا را سرقت کرده بودند خبر داد و گفت: این متهمان، افرادی که با کیف طلا را از بازار حمل می کردند شناسایی و طلاها را به سرقت بردند. 

وی گفت: همچنین باند ۶ نفره سارقان مسلح که در مناطق شرقی با بستن دست و پای صاحبان منزل سرقت می کردند به ده فقره سرقت اعتراف کردند و از آنها ۲ قبضه سلاح کشف شد.  

رییس پلیس تهران بزرگ با اشاره به دستگیری قاتلی گفت: فردی که ۶۱ سال داشت و با اغفال دختری ۱۶ ساله به نام شیوا به او تعرض کرده و سپس به قتل رسانده بود شناسایی شد. 

وی خاطر نشان کرد:  این فرد در مدت یکسال با پلیس همکاری نمی کرد و محل دفن این دختر را بیان نمی کرد و پلیس را به ده ها مکان دیگر برده بود که با کار جنایی پلیس به محل دفن دختر در حیاط خانه اش اعتراف کرد. 

وی همچنین به شناسایی باند ۱۰ نفره سارقان اشاره کرد و گفت: متهمان که با تخریب منازل اقدام به سرقت در شمال و شمال غرب تهران می کردند دستگیر و به ۲۰ فقره سرقت اعتراف کردند. 

رحیمی افزود: همچنین باند ۴ نفره مامور نماها که از لباس ماموران نظامی و قضایی استفاده می کردند منهدم شدند و  به ۶ فقره سرقت اعتراف کردند. 

وی با بیان اینکه پلیس فعالیت هایی برای شناسایی سارقان انجام می دهد گفت: با کار اطلاعاتی و امنیتی طی دو سال گذشته پیش از اینکه بعضی از سارقان اقدام به سرقت کنند شناسایی و دستگیر می شوند. 

وی بیان داشت : در همین زمینه باند سارقان مسلح شناسایی و تمام اعضای باند به همراه مکشوفاتی از جمله سلاح کمری و شوکر دستگیر شدند. 

رییس پلیس تهران بزرگ با تاکیر بر اینکه باند کلاه برداری لیزینگ خودرو منهدم شد گفت: به مردم بارها اطلاع رسانی کرده ایم که این شرکت ها دروغین هستند ولی متاسفانه مردم توجه نمی کنند و فریب می خوردند. 

وی گفت: در حوزه طلا نیز اعضای شرکت ۱۰ نفره که از ۲۰۰ نفر کلاهبرداری کرده بودند دستگیر شدند.

وی ابراز داشت: در یک ماه گذشته طرح جهادی با سرقت های خرد به مرحله اجرا گذاشتیم ومحصول این طرح کاهش ۱۱ درصدی سرقت خرد و افزایش ۱۳ درصدی کشفیات شد. ضمن اینکه پرونده ها در یک دهه گذشته را بررسی و دنبال می کنیم و در هشت ماه امسال ۱۲۴ درصد رشد کشفیات داشته ایم.

رحیمی همچنین به محکومان فراری هشدار داد که خودشان را به مراجع قضایی معرفی کنند در غیر اینصور دستگیر و این موضوع با جدیت دنبال می شود.

وی تاکید کرد: پلیس بر روی جرایم جنایی و گروگان گیری عکس العمل سخت خواهد داشت به گونه ای که با اقدامات صورت گرفته شاهد کاهش ۲۱ درصدی این نوع جرایم هستیم. 

برچسب‌ها سرقت شهر تهران پلیس تهران بزرگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرقت شهر تهران پلیس تهران بزرگ سرقت شهر تهران پلیس تهران بزرگ اخبار کنکور فقره سرقت اعتراف کردند پلیس تهران بزرگ دستگیر شدند باند سرقت منهدم شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۰۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۲ فقره سرقت در آبادان

سرهنگ کیومرث کشوری فرمانده انتظامی آبادان گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت احشام در برخی مناطق حاشیه این شهرستان، مراتب شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

به گفته او ماموران آگاهی با رصد فنی و استفاده از منابع اطلاعاتی خود توانستند ۲ سارق حرفه‌ای را در این زمینه شناسایی و طی عملیاتی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی آبادان از اعتراف متهمان به ۴۲ فقره سرقت خبر داد و گفت : این سرقت ها شامل ۱۰ فقره احشام، ۱۵ فقره منزل، ۱۲ فقره سیم برق، ۳ فقره موبایل و دو فقره موتور سیکلت است.

این مقام انتظامی گفت:  یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی نیز از سارقان کشف و ضبط شد.

کشوری با اشاره به سوابق متهمان دستگیر شده گفت: متهمان دستگیر شده به دلیل جرائم متعدد از جمله سرقت مسلحانه احشام در برخی شهرستان‌های سطح استان، سرقت منزل، کابل برق در آبادان و همچنین مشارکت در قتل تحت تعقیب کیفری بودند.

۴ نفر از مالباختگان احشام شناسایی و علیه متهمان دستگیر شده پرونده قضایی تشکیل و به دادسرا معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر عباس
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • باند فساد و فحشا «کارگاه رقص لول آپ دنس» منهدم شد
  • ۳ سارق در جزیره خارگ دستگیر شدند
  • کشف ۴۲ فقره سرقت در آبادان
  • باند پنجه طلا در همدان منهدم شد
  • سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان
  • انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت
  • سارق مغازه های تهرانسر دستگیر شد