Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور در دیدار وزیر امور خارجه سوریه گفت: روابط ایران و سوریه برادرانه و راهبردی است.

به گزارش برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در دیدار فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه با تسلیت درگذشت آقای ولید معلم اظهارداشت: روابط تهران و دمشق بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در دوران حیات حضرت امام راحل و آقای حافظ اسد بنیانگذاری شد و امروز با اراده و تصمیم مسئولین دو کشور همچنان این روابط با استحکام ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت و دولت سوریه خواهد بود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تصمیم و اراده‌ای که برای حمایت از دولت و ملت سوریه به عنوان متحد استراتژیک خود را داشته همچنان ادامه خواهد داد و همواره و تا پیروزی نهایی در کنار سوریه خواهیم بود.

رئیس جمهور مقابله با اشغالگران صهیونیست و تروریسم را هدف مشترک دو ملت ایران و سوریه دانست و گفت: تردیدی نداریم که تا پایان راه و نابودی تروریست‌ها باید به مقاومت و ایستادگی خود ادامه داد.

دکتر روحانی با اشاره به اقدام ترامپ برای انضمام بخشی از خاک سوریه به دشمن صهیونیستی تصریح کرد: باید تا آزادی سرزمین‌های اشغالی از جمله جولان با اشغالگران صهیونیستی مقابله کرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ سیاسی هم همواره در کنار دولت سوریه خواهد بود و در این راستا روند آستانه را در راستای حفظ منافع و تمامیت ارضی سوریه مفید می‌داند و با جدیت آنرا دنبال می کند.

دکتر روحانی اقدام دولت سوریه در روند اصلاح قانون اساسی را پسندیده و ارزشمند توصیف کرد و گفت: امیدواریم در سال آینده میلادی انتخابات سراسری در سوریه برگزار شود تا مردم و همه جریان‌های سیاسی نظر و رای خود را اعلام کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: هدف اصلی از تروریسم و تحریم، فشار بر ملت ها و دولت‌‌های قانونی و مستقل منطقه است، لذا کاملا شرایط مردم سوریه را در برابر تحریم‌ها درک می‌کنیم چرا که در سه سال گذشته بدترین تحریم‌ها را تجربه کردیم.

رئیس جمهور با تاکید بر مقاومت و ایستادگی ملت های منطقه در برابر تروریسم و اشغالگری، به شهادت شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده اشاره کرد و گفت: علت و عوامل شهادت این عزیزان کاملا روشن است  هدف دشمنان با شهادت شهید سلیمانی این بود که نه تنها از مقاومت ملت ایران، بلکه از مقاومت ملت‌های منطقه انتقام بگیرند و با شهادت شهید فخری‌زاده می‌خواهند از پیشرفت علم و تکنولوژی انتقام بگیرند و در این شرایط گرامیداشت یاد شهید سلیمانی ادامه راه این شهید بزرگوار با استحکام راه مقاومت ملت‌های منطقه در برابر جباران تاریخ و گرامیداشت شهید فخری‌زاده ادامه راه تحقیقات و علم و پژوهش است.

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار روابط تهران و دمشق را از ارزشمندترین و شرافتمندانه‌ترین روابط سیاسی در جهان دانست و اظهارداشت: معتقدیم سایر کشورها باید یاد بگیرند که رابطه و دوستی حقیقی چگونه شکل می‌گیرد و چگونه می‌توان آن را با قوت ادامه داد.

وزیر خارجه سوریه با تسلیت شهادت شهید فخری‌زاده و سردار سلیمانی گفت: کسانی که چنین جنایت‌هایی را مرتکب می‌شوند، نمی‌دانند که ریخته شدن خون این شهیدان ما را در رسیدن به پیروزی مصمم‌تر می‌کند و مردم سوریه هیچگاه فداکاری های شهید سلیمانی را فراموش نخواهند کرد.

فیصل مقداد، اقدام دولت آمریکا در زیر پا گذاشتن تعهدات و توافقات بین‌المللی را غیرعقلانی توصیف کرد و گفت: سوریه معتقد است اقدام دولت ایران در عقد توافق هسته‌ای با 1+5 بسیار سازنده و مفید بوده است و اقداماتی که در راستای الزام طرفین مذاکره به انجام تعهداتش انجام داده است بسیار بجا و سازنده است.

وزیر خارجه سوریه خاطرنشان کرد: سال آینده میلادی انتخابات ریاست جمهوری در سوریه را برگزار خواهیم کرد و امیدواریم دوستان سوریه همچنان با قدرت در کنار ما باشند تا این صحنه را هم با پیروزی پشت سر بگذاریم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روحانی شهید فخری زاده شهید سلیمانی اسلامی ایران خارجه سوریه رئیس جمهور شهادت شهید فیصل مقداد ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۰۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟

 

تابناک _ با مشخص‌شدن نتایج انتخابات مجلس دوازدهم در بیشتر کرسی‌های نمایندگی، رقابت‌ها برای ریاست بر قوه مقننه شدت گرفته است که شنیده‌ها از محافل سیاسی و راهروی مجلس از لابی‌های پشت‌پرده و برگزاری جلسات گوناگون حکایت دارد.

 بعد از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، تکلیف ۲۴۵ کرسی برای ۴ سال آینده مشخص شد و ۴۵ کرسی باقی‌مانده نیز در ۲۱ اردیبهشت تعیین می‌شوند بنابراین اکنون بیش از دو سوم ترکیب مجلس آینده مشخص شده است.

از همان ابتدای اعلام نتایج انتخابات، موضوع اصلی در محافل سیاسی تعیین «رئیس مجلس دوازدهم» بود. موضوعی که هم در رسانه‌ها پیگیری شد، هم چهره‌های سیاسی داخل و خارج مجلس را به واکنش واداشت و هم زمینه جناح‌بندی‌ها در این باب را فراهم کرد؛ این روند در روز‌های پس از برگزاری انتخابات مجلس آنقدر سرعت گرفت که به موازات اعلام نتایج در مهمترین حوزه‌های انتخابیه، اسامی چهره‌هایی برای تکیه‌زدن به صندلی ریاست مجلس شنیده می‎شد. با نزدیک‌شدن به شروع کار مجلس آینده، اما این رقابت‌ها رنگ‌وبوی بیشتری گرفته و خبر‌ها حکایت از برگزاری جلسات متعدد رسمی و غیررسمی برای تصمیم‌سازی درباره ریاست مجلس آینده دارد.

به نوشته ایسنا و برمبنای آنچه برخی منتخبان مجلس آینده می‎‌گویند، افرادی چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم برای ریاست مجلس اعلام آمادگی کردند که از جمله آنان می‌توان از «محمدباقر قالیباف»، «منوچهر متکی»، «مجتبی ذوالنوری»، «مرتضی آقاتهرانی»، «حمید رسایی» و «حمیدرضا حاجی‌بابایی» نام برد. شنیده‌ها از راهروی مجلس هم نشان می‌دهد این چهره‌ها برای جلب نظر سایر منتخبان، جلساتی برگزار کرده‌اند؛ روندی که در آن، طرح وعده‌هایی برای گرفتن رای از منتخبان مجلس آینده هم دور از ذهن نیست.

باتوجه به رقابت تنگاتنگ جریان‌های مختلف اصولگرایی در انتخابات مجلس دوازدهم و حضور کاندیدا‌های آنان در بهارستان، انتظار می‌رود صحنه رقابت نه‌تن‌ها برای کسب کرسی ریاست که برای کرسی نایب رئیسی، سایر اعضای هیأت رئیسه مجلس و حتی رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز جدی‌تر شود و در نهایت فضای کلی مجلس دوازدهم را به سمت‌وسویی هدایت کند که در آن کمتر شاهد یک‌دستی‌هایی از نوع مجلس یازدهم باشیم.

در چنین شرایطی، اینکه کاندیدا‌های هر کدام از این کرسی‎های ریاست، گوشه‌چشمی به نتایج دوره دوم انتخابات مجلس داشته باشند تا با رایزنی‌ها بتوانند نظر آنان را به خود جلب کنند، نه‌تن‌ها تصور بعیدی نیست که به نظر می‌رسد تاثیر سرنوشت‌سازی هم بر ترکیب نهایی هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های مجلس دوازدهم برجای بگذارد.

دیگر خبرها

  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا، راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است