Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح راه‌آهن خواف-هرات طی روزهای آینده، گفت: در دوره اخیر بزرگ‌ترین رکورد توسعه شبکه ریلی با ۵۳۰۰ کیلومتر اتفاق افتاده است.

محمد اسلامی  اظهار کرد:‌ توسعه زیرساخت‌های ریلی بحث بسیار مهمی بوده که سال‌هاست مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است. در سیاست‌های کلی نظام برای جهت‌گیری توسعه مورد تاکید قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد:‌ رئیس‌جمهوری نیز شخصا اعتقاد ویژه‌ای به توسعه راه‌آهن دارد، آقای روحانی هر هفته از بنده پروژه‌های ریلی کشور را پیگیری می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که رئیس‌جمهوری خیلی پیگیر طرح‌های ریلی است، ادامه داد: وعده دولت این بوده که 5 استان را به شبکه ریلی متصل کند؛ این وعده محقق شد. البته یکی از پروژه‌ها یعنی میانه-بستان آباد- تبریز مقدار باقیمانده که در حال انجام آن هستیم.

اسلامی یادآور شد:‌این خط‌آهن را به ایستگاه خاوران می‌رسانیم و از این ایستگاه تا ایستگاه قبلی تبریز یک پروژه سنگین و پر هزینه‌ای است که باید یک تمهید مالی برای آن در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: در زمان حاضر نیز 7 پروژه ریلی کاملا فعال را دنبال می‌کنیم که طول شبکه ریلی کشور را از 10 هزار و 700 کیلومتر (ابتدای روی کار آمدن دولت روحانی) به 16 هزار کیلمتر ریل (تا پایان دولت دوازدهم) می‌رساند.

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ یعنی تقریبا افزایش 50 درصدی خط‌آهن ایران. این بزرگ‌ترین رکورد توسعه ریلی در یک دوره زمانی است که اتفاق می‌افتد.

اسلامی همچنین از افتتاح رسمی خط‌آهن خواف-هرات طی روزهای آینده خبر داد و گفت: این پروژه با حضور روسای جمهوری دو کشو رایران و افغانستان افتتاح می شود که به این ترتیب ریل ایران به عمق خاک افغانستان کشیده شده است.

 تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۰۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی

محمدعلی اسکندری سفیر کشورمان در ازبکستان با آزاد بیک نظربیک اف وزیر فرهنگ این کشور ملاقات کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار راهکارهای تحقق اهداف تبیین شده توسط روسای جمهور در حوزه های تمدنی، فرهنگی و هنری به ویژه در سال 1403 بررسی شد.
 
در این نشست اسکندری سفیر کشورمان ظرفیت ها و توانمندی های کشورمان در حوزه فیلم و سریال، اسناد و مستند سازی، کتاب، موزه، موسیقی،تجهیزات فنی حوزه فرهنگ، شهرک های سینمایی و غیره را تشریح کرده و بر آمادگی کشورمان جهت همکاری های مستمر تاکید کرد.

در  این دیدار همکاری برای گرامیداشت  مفاخر علمی به صورت مشترک و همکاری فرهنگی در نهادهای منطقه  ای و بین المللی نیز بررسی شد.

آزادبیک نظربیک اف وزیر فرهنگ ازبکستان نیز ضمن مثبت خواندن و روبه رشد مناسبات در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی،  بودن همکاری های دو جانبه، فرهنگ و تمدن مشترک را زیربنای مناسبی برای تقویت همکاری در تمامی زمینه اعلام کرد.

وی گفت امیدوار است با تهیه برنامه اقدام مشترک در حوزه فرهنگ، راهکارهای عملیاتی برای تحقق اهداف مورد نظر روسای جمهور ازبکستان و ایران را تدوین کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه آهن: کنسرسیوم توسعه ریلی از حسن نیت ما سوءاستفاده کرد
  • راه‌آهن:کنسرسیوم توسعه ریلی از حسن‌نیت ما سوء استفاده کرد
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم
  • امضای 5 سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا
  • تکمیل راه آهن خواف هرات
  • ۵ سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • آغاز ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات توسط شرکت روسی