Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  فتح اله بیات  اظهار کرد: معتقدم یکی از دلایلی که باعث می شود در مذاکرات مزد به نتیجه مطلوب نرسیم و ناچار به پذیرفتن اعداد و ارقام مزد شویم، ترکیب اعضای شورای عالی کار است.

 

وی افزود: در حال حاضر با یک نابرابری در ترکیب شورای عالی کار روبه رو هستیم و حضور شش عضو کارفرمایی و دولتی در مقابل سه عضو کارگری منطقی به نظر نمی رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر ترکیب شورای عالی کار عادلانه بود امسال شاهد این مساله نبودیم که علیرغم امضا نکردن صورتجلسه دستمزد توسط گروه کارگری، دو گروه دیگر مصوبه را تایید و تصویب کنند لذا این مساله اشکال اساسی دارد و نظر مجلس در این خصوص قطعا موثر خواهد بود.

 

تغییر و اصلاح ترکیب شورای عالی کار

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل این مساله قدرت چانه زنی و مواضع گروه کارگری نسبت به تصمیم گیری ها در حداقل قرار دارد،  از فراکسیون کارگری و کمیسیون اجتماعی مجلس خواست طرحی در خصوص تغییر ترکیب شورای عالی کار ارائه دهند تا به جای اصل سه جانبه گرایی، دو جانبه گرایی در شورای عالی کار اتفاق نیفتد و مصوبه دستمزد مورد دست اندازی واقع نشود.

 

به گفته بیات وقتی صورتجلسه مزد بدون امضای نمایندگان کارگری به تصویب می رسد این تصور به وجود می آید که گروه کارگری در شورای عالی کار و جلسات تعیین دستمزد نقشی ندارد لذا ورود مجلس به این موضوع و اصلاح ترکیب شورا می تواند موثر باشد.این مقام مسئول کارگری در پایان ابراز امیدواری کرد: امسال در بحث حقوق و دستمزد، اقدام مثبتی در جهت افزایش مزد و حفظ قدرت معیشت کارگران و بازنشستگان صورت گیرد.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: شورای عالی کار کارگر اقتصاد جام نیوز دستمزد شورای عالی کار گروه کارگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۱۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از ویژگی‌های مهم انتخابات مجلس دوازدهم آن بود که مردم به یک «لیست واحد» رأی ندادند و به کاندیداهایی از لیست‌های مختلف انتخاباتی اقبال نشان دادند.

بنابر روایت مهر، در این انتخابات جریان‌های سیاسی نظیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، شورای وحدت اصولگرایان، اُمناء، جبهه صبح ایران و همچنین صدای ملت با محوریت چهار حزب اصلاح‌طلب کارگزاران سازندگی، اعتدال و توسعه، اعتماد ملی و ندای ایرانیان صحنه‌گردانان اصلی انتخابات بودند.

با توجه به اینکه شاخص‌ترین چهره‌های راه‌یافته به مجلس دوازدهم محمدباقر قالیباف، مرتضی آقاتهرانی، مسعود پزشکیان، منوچهر متکی و حمید رسایی هستند، احتمالاً فراکسیون‌های عمده مجلس دوازدهم با محوریت این افراد تشکیل خواهد شد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900264

دیگر خبرها

  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • فرمول تعیین دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • سورپرایز بزرگ کارگران با دریافت پاداش روز کارگر | کارگران اردیبهشت ۲ تا حقوق می‌گیرند
  • چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی‌شود؟!
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟