Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید مراغه چیان، پیشکوست فوتبال و بازیکن اسبق استقلال، گله های زیادی از رفتار با پیشکسوتان دارد. او برای مدت کوتاهی مدیر آکادمی استقلال بود و بعد باشگاه با او قطع همکاری کرد. با این اتفاقات، گله های مراغه چیان در خرداد 99 مقابل دوربین طرفداری، بار دیگر شنیدنی است

تیم طرفداری در خرداد 99 به خانه سعید مراغه چیان، بازیکن سابق استقلال و تیم ملی ایران رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید مراغه چیان در گفتگوی خود از خاطرات زمان بازی گری خود گفت. از خاطرات جالب و شنیدنی مانند فرار از اردوی تیم ملی به خاطر عاشقی تا دعواها و مشکلات گذشته. از مراغه چیان درخصوص صحبت های انحلال استقلال و حتی فوتبال پرسیدیم، همچنین او قانون 27 ساله ها را مقابل دوربین طرفداری توضیح داد. بخش های کامل گفتگو با سعید مراغه چیان در لینک های انتهای مطلب قابل مشاهده هستند.

در این بخش کوتاه که بار دیگر تقدیم شما می شود، مراغه چیان از دوری فوتبالی ها و پیشکسوتان از این ورزش می گوید:

جناب مراغه چیان، در حال حاضر برخلاف اروپا شاید پیشکسوتان جایگاه خود در فوتبال را از دست داده اند. چرا این گونه شده است. چطور باید جایگاه پیشکسوتان حفظ شود.

در حال حاضر به جایگاه پیشکسوتان بها نمی دهند. افسوس می خورم یک سری افراد مثل امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال شدند و منی که 14 سال بازیکن این تیم بودم وقتی در باشگاه حضور پیدا کردم، به من گفتند که برو و هر وقت خواستیم زنگ می زنیم. در صورتی که تمام مدیران باشگاه هر چه بودند هر وقت ما به باشگاه می رفتیم در اتاق خود را باز می کردند و پذیرای ما بودند اما فتحی همان کار را هم نکرد. تازگی اخبار را نگاه کردم دیدم که فتحی مدیر مجموعه انقلاب هم شده است، چرا اینجور افراد باید به فوتبال بیایند. نمی گویم خودم اما کسانی هستند که در باشگاه زحمت کشیده اند چرا باید کنار باشند. الان فوتبالی ها بیرون هستند و غیرفوتبالی ها آن را در اختیار دارند. به خاطر همین فوتبال ما به این روز افتاده است.

چه اتفاقی افتاد که پیشرفت در فوتبال ایران ادامه پیدا نکرد.

بعد از انقلاب به ما بها ندادند، ما نسل سوخته فوتبال ایران هستیم. نه تنها من، امثال من همگی نسل سوخته فوتبال هستیم. ما نتوانستیم در جام باشگاه های آسیا و  در جام جهانی شرکت کنیم. در جام باشگاه های آسیا اگر شرکت می کردیم، استقلال و پرسپولیس حداقل 5 جام قهرمانی کسب می کردند. نابود شدیم و اسمی از ما نیست. در صورتی که اگر بنا به بها دادن بود باید به ما توجه می شد چون ما سهم بیشتری در انقلاب داشتیم و در حال حاضر قدیمی ها را ول کرده اند. هیچ کدام از بازیکنان جدید، یک پای قدیمی ها نمی شوند. به جرات دارم می گویم، یک بازیکن مثل حسن روشن، چنگیز، حمید علیدوستی و غفور جهانی پیدا کنید. فوتبال را ما بازی کردیم و دیگران سود کردند. نوش جانشان اما حداقل نسل ما را به این راحتی کنار نگذارند، چرا از ما استفاده نمی کنند، مگر ما دین و ایمان نداشتیم که کنار گذاشته شدیم؟

 

همچنین بخش های دیگر گفتگوی طرفداری با سعید مراغه چیان را در لینک های زیر ببینید:

سعید مراغه چیان: ناصر حجازی را من به استقلال آوردم؛ بزرگ ترین اشتباهم ترک استقلال بود

مراغه چیان: افسوس می خورم امثال فتحی مدیر استقلال می شوند؛ بعد از انقلاب به ما بها ندادند

مراغه چیان: می خواستند فوتبال را تعطیل کنند، آن همه تماشاگر دیدند نظرشان عوض شد

سعید مراغه چیان: عاشق شدم و شبانه از اردوی تیم ملی فرار کردم؛ شاهرخ بیانی عددی نبود

مراغه چیان: بزرگترین اشتباه تاریخ من جدایی از استقلال بود؛ نام استقلال را عنایت آتشی انتخاب کرد

منبع: طرفداری

کلیدواژه: سعید مراغه چیان مراغه چیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۱۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین تیم فوتبال تراکتور پیش از دیدار با استقلال

دریافت 31 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار دو تیم تراکتور با استقلال تهران فردا از ساعت ۱۷ در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار می شود.

کد خبر 6093025

دیگر خبرها

  • بایرن مونیخ - رئال مادرید؛ حماسی‌ترین دوئل فوتبالی در اروپا / فیلم
  • اوسمار: انقدر سپاهان را نبردیم که به بردنش نزدیک شدیم |‌ پاسخ سرمربی برزیلی به کری‌خوانی نورافکن
  • تمرین تیم فوتبال تراکتور پیش از دیدار با استقلال
  • اتوبان تهران-تبریز در کمپ استقلال افتتاح شد!
  • جباری:شرایط سپاهان کار پرسپولیس را سخت می‌کند/ اصلا انتقادی به اوسمار ندارم
  • سعید دقیقی: 100 میلیارد از جیب مردم قزوین برای خرید پرسپولیس رفته است؛ شهرداری برای شمس آذر هزینه کند!
  • ستاره شمس آذر علیه تیم رضا عنایتی
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • پیروزی شباب الاهلی مقابل العین در حضور 82 دقیقه‌ای عزت اللهی
  • برتری شباب الاهلی در خانه العین