Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دو روز قبل بود که قربانعلی قائمی عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت با باشگاه خبرنگاران جوان گفت‌وگویی انجام داد و در آن انتقاداتی را به حزب متبوع خود وارد کرد.

در پاسخ به این گفت و گو حزب جمهوریت ایران اسلامی بیانیه‌ای صادر کرده که به شرح زیر است:

حزب جمهوریت ایران اسلامی به عنوان یکی از احزاب اصلاح طلب فعال در چارچوب نظام جمهوری اسلامی، همواره بر حرکت در مدار قانون و اخلاق تاکید کرده و مشی سیاسی و اجرایی خود را بر این روال تنظیم نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جای بسی تعجب است، فردی که عدم احراز صلاحیت او از سوی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب به حزب اعلام شده و هم اکنون نیز به همین خاطر حق شرکت در جلسات شورای مرکزی حزب را ندارد، چگونه به عنوان عضو شورای مرکزی حزب، با خبرگزاری‌ها گفت و گو می کند و به ایراد اتهام و بیان مطالب خلاف واقع نسبت به ارکان حزب می پردازد؟ بدیهی است که ماموریت هیات موسس در احزاب و تشکل های سیاسی اغلب تا قبل از تشکیل کنگره و انتخاب شورای مرکزی و دبیرکل و استقرار سایر ارکان حزب بوده و پس از آن هیچگونه مسئولیتی در قبال حزب نخواهند داشت؛ فلذا استفاده از عنوان عضو هیات موسس و دخالت در امور حزب نیز تخلف محسوب می شود که لازم است آن رسانه محترم دقت لازم را بعمل آورد .

بند ۱۰ ماده ۱۴ اساسنامه حزب جمهوریت ایران اسلامی مصوب کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و ثبت شده در روزنامه رسمی کشور، تصریح می کند، دبیرکل حزب که منتخب شورای مرکزی است، وظیفه اعلام نظر ، صدور بیانیه ها ، اطلاعیه ها و مواضع سیاسی را از سوی حزب بر عهده دارد و به نوعی بیان کننده تصمیماتی است که از سوی شورای مرکزی حزب اتخاذ می شود.

در مورد مواضع حزب در ارتباط با انتخابات آتی ریاست جمهوری نیز، روال کار در حزب بدین صورت است که پس از بحث و تبادل نظر در خصوص نامزد مورد تایید حزب در کمیته انتخابات و تصویب این مورد در شورای مرکزی، نظر حزب جمهوریت توسط دبیرکل محترم اعلام می شود.

آنچه فرد گفت و گو کننده با خبرگزاری در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری آتی بدان اشاره کرده، اعلام نظر یک شخصیت سیاسی اصلاح طلب شناخته شده در کشور در راستای حرکت بر مدار گفتمان اصلاح طلبی و ایجاد زمینه لازم برای بحث و تبادل نظر در این خصوص در سطح ملی است و نه اعلام موضع حزب در خصوص نامزد مورد حمایت در انتخابات ریاست جمهوری آتی.

چه خوب بود که وی قبل از ایراد اتهام به دبیرکل محترم حزب جمهوریت ایران اسلامی، در این خصوص بیشتر می اندیشید، تا ابراز نظر یک فعال سیاسی با سابقه و مورد وثوق نظام و جریان اصیل اصلاحات را به اشتباه، به عنوان موضع انتخاباتی حزب تلقی نکند و اینچنین مطالب خلاف واقعی را دستمایه منفعت طلبی های شخصی ننماید.

در ارتباط با برگزاری جلسات شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی، ذکر این نکته ضروری است که با عنایت به شرایط موجود در کشور به واسطه همه گیری بیماری کرونا و محدودیتها و ممنوعیت های ایجاد شده در راستای برگزاری حضوری جلسات شورای مرکزی حزب، مع الوصف، آخرین جلسه حضوری شورای مرکزی حزب در مورخ ۱۳۹۹/۸/۹ برگزار شده که نامبرده به دلیل اعلام موضع کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مبنی بر عدم احراز صلاحیت جهت عضویت در شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی حق حضور در این نشست را نداشته است و به همین سیاق، در جلسه آتی شورای مرکزی که قرار است انشاالله در روز ۲۱ آذرماه به صورت مجازی برگزار شود نیز حق حضور نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید

منتجب‌نیا نمی‌تواند به تنهایی درباره نامزد‌های ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تصمیم بگیرد

محرز است که مواضع حزب جمهوریت ایران اسلامی از سوی دبیر کل محترم و یا سخنگوی حزب و آنهم پس ازطی روال قانونی اعلام می شود و بیان مطالب خلاف واقع و مبهم از سوی فردی که هم اکنون نیز حق حضور در شورای مرکزی حزب را به واسطه اعلام نظر مراجع قانونی ندارد، چیزی جز بیان مواضع بغض آلود و ایراد اتهامات ناروا نیست و حزب جمهوریت در راستای دفاع از حیثیت تشکیلاتی اش و حرمت اعضاء خود در سراسر کشور، حق پیگیرد قانونی در این ارتباط را برای خویش محفوظ می داند.

حزب جمهوریت ایران اسلامی، همانگونه که از ابتدا اعلام داشته، همواره خواهد کوشید تا در مسیر عقلانیت و قانون و پایبندی به اصول کار حزبی حرفه ای و به دور از تندروی و جنجال آفرینی، به فرایند انجام فعالیتهای حزبی در کشور کمک کند و بکوشد تا در این روزگاری که مردم شریف این سرزمین، دچار رنج ها و گرفتاریها و دردهای مزمن هستند، گره ای از کار فروبسته مردم بگشاید و دستی برای کمک بدانها دراز نماید و طبیعی است که در این مسیر، هیچ علاقه ای به افتادن در وادی این مباحث و مواضع منفعت طلبانه ندارد و به لطف خدا با اتحاد و همدلی همه اعضاء در جای جای ایران زمین، با اراده استوار به سمت اهداف تعیین شده حرکت می کند و چنین سنگ اندازیهای مزورانه ، هرگز در عزم راسخ اعضاء این حزب جهت پیمودن مسیر درست، خللی وارد نخواهد کرد.

در پایان ، اعلام می دارم با توجه به پایان مأموریت جناب آقای عبداللهی و تعیین جناب آقای مهندس سامان سلیمانی مرند به عنوان مسئول تبلیغات و رسانه های حزب، از آن خبرگزاری محترم انتظار می رود که هماهنگی بیشتری را با واحدهای رسمی حزب جمهوریت ایران اسلامی داشته باشند.

والعاقبه للمتقین

باتشکر

حمیدرضا کارگر سخنگوی حزب جمهوریت ایران اسلامی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اصلاح طلبان انتخابات1400 حزب جمهوریت ایران اسلامی شورای مرکزی حزب ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۱۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلاجقه، روز سه‌شنبه در دیدار با تیبولیته انگارته روبارد - وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی - با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشورمان در حوزه‌های مختلف از جمله محیط زیست اظهارکرد: ایران آماده اعطای بورس به دانشجویان آفریقای مرکزی برای کسب علم در تمامی حوزه‌های فنی مهندسی، پزشکی و بالاخص حوزه محیط زیست است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری آفریقای مرکزی از سال ۲۰۱۶ سعی کرده تا از زیر پرچم استعمار غرب خارج شود، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از ندای آزادی‌خواهی در هرگوشه از جهان حمایت کرده است و در این راستا هر توانی که در حوزه محیط زیست داریم را در اختیار مردم و دولت شما قرار خواهیم داد.

معاون رییس جمهوری تصریح کرد: کشور ما در کلیه زمینه‌های فناوری علمی به‌ویژه انرژی‌های نو، مدیریت منابع آب و پساب، مدیریت پسماند، حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی و توسعه رشته‌های دانشگاهی مختلف در حوزه محیط زیست می‌تواند نیازهای مردم آفریقای مرکزی را تامین کند و در این راستا حتماً پیگیری‌ها و هماهنگی‌های لازم برای دعوت از وزیر محیط زیست این کشور برای حضور در ایران انجام خواهد گرفت.

سلاجقه با تاکید بر اینکه در آموزه‌های دینی و فرهنگی کشور ما ارتباط با ملت‌های جهان مبتنی بر انسانیت و تقوا تعریف شده است و رنگ و نژاد هیچ جایگاهی در تعریف روابط و ارتقای سطح مراودات ندارد، افزود: امیدوارم با توجه به موج جدید استعمارستیزی که در کشورهای آفریقای مرکزی آغاز شده است، استثمار برای همیشه از منطقه قاره کهن آفریقا رخت ببندد و مردم شریف این کشورها در صلح و آرامش باشند.

در ادامه این جلسه تیبولیته انگارته روبارد - وزیر شرکت های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی - با اشاره به مشکلاتی که کشور فرانسه طی سال‌ها استعمار برای آفریقای مرکزی ایجاد کرده است، اظهارکرد: من امروز به عنوان نماینده کشور آفریقای مرکزی اعلان می‌دارم که متاسفانه فضای رسانه‌های کذب و دروغ ما را از این کشور و ظرفیت‌های عالی پیشرفت آن محروم کرده و رشد چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها و نگاه انسانی شما به ارتباطات سرآمد جهان است. ما به‌صورت جدی در جمع‌آوری و مدیریت پسماندها در شهرها و روستاهای کشورمان دچار مشکل هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی باعث شده تا مردم و جوامع محلی دست به برداشت بی‌رویه از جنگل‌های آفریقای مرکزی بزنند، یادآور شد: این برداشت‌ها به همراه تغییرات اقلیمی باعث شده تا توازن فصل‌های ما که قبلاً شش ماه بارندگی و شش ماه خشکی بوده، تغییر یابد و ما اکنون برخی سال‌ها چهار ماه بارندگی یا چهار ماه خشکی داریم و این آسیب جدی به کشاورزی ما وارد کرده است.

وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی گفت: ما نیازمند واردات فنآوری‌های نوین و تربیت نیروی انسانی کارآمد هستیم و در این خصوص از جمهوری اسلامی ایران درخواست داریم تا در این زمینه به ما کمک کند.

کد خبر 6093483

دیگر خبرها

  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند