Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح «الزام شهرداری تهران به ارائه طرح‌ تفصیلی ویژه منطقه ۱۲ شهر تهران» با قید یک فوریت به تصویب شورای شهر تهران رسید.

به گزارش ایسنا، در دویست و پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر تهران، طرح الزام شهرداری تهران به ارائه طرح‌ تفصیلی ویژه منطقه ۱۲ شهرداری تهران با قید یک فوریت از سوی کمیسیون شهرسازی و معماری در شورا مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی در خصوص دلایل ارائه این طرح گفت: متاسفانه طرح جامع و طرح تفصیلی شهر تهران بصورت یکپارچه برای کل مناطق شهر تهران تدوین و تصویب شده است و این یکی از چالش ها و مشکلات اساسی طرح تفصیلی شهر تهران است.

وی با بیان اینکه محدوده ها، مناطق و محلاتی در شهر تهران وجود دارند که مقتضیات، وضعیت کالبدی و ظرفیت ها و تهدیدات آن ها با سایر محلات و مناطق متفاوت است،‌ گفت: به عنوان مثال منطقه ۱۲ به عنوان  قلب تاریخی شهر تهران که بخش عمده بافت تاریخی و میراثی شهر در این محدوده قرارگرفته است نیز در طرح تفصیلی شهر تهران ملزم به اجرای ضوابط پارکینگ مانند سایر مناطق شده، این در حالیست که  از طرفی ملزم به تسریع در احیاء، نوسازی و بازآفرینی بافت فرسوده است ، در حالیکه به دلیل ملزم شدن به احیا و مرمت بناهای تاریخی، امکان بازگشایی معابر و امکان تامین پارکینگ در این منطقه وجود ندارد.
وی افزود: مجموعه این چالش ها و مشکلات، همچنین مساله بازار تهران به وسعت  ۱۱۲ هکتار با چالش های خاص خود و مجموعه سکونتگاه های اطراف بازار تهران که تبدیل به انبار شده و شهرداری تهران باید نسبت به جابجایی آن ها اقدام کند و طرح تفصیلی راهکاری برای این جابجایی پیش بینی نکرده است موجب شد ما در کمیسیون شهرسازی نسبت به ارائه طرح الزام شهرداری تهران به ارائه طرح‌ تفصیلی ویژه منطقه۱۲شهرداری تهران با قید یک فوریت اقدام کنیم.

این طرح با توجه به ناکارآمدی طرح تفصیلی یکپارچه فعلی برای حل مشکلات منطقه ۱۲ و کم توجهی به ملاحظات تاریخی در تدوین سیاست ها و ضوابط طرح تفصیلی، ناهمخوانی فرم توده گذاری و سطح اشغال ساختمان ها با ضوابط طرح تفصیلی یکپارچه، کاهش جمعیت در این منطقه به واسطه کاهش ارتقاء ارزش سکونت و بروز پدیده شب مردگی، سطح قابل توجه بافت فرسوده در منطقه‌۱۲و ناکارآمدی سیاست‌های مشوق نوسازی و احیای بافت، لزوم تهیه طرح ها و برنامه های موضعی و موضوعی متناسب با نقش مرکز تاریخی، لزوم حفاظت، مرمـت، بهسـازی و تجهیـز میـراث فرهنگی سطح منطقه و لزوم ساماندهی و احیای محورهای ویژه به منظور تقویت کریدورهای دید و منظر و ... تدوین شده است.

به گزارش ایسنا، در نهایت این طرح با رای ۱۵ نفر از اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران طرح تفصيلي شهرداری منطقه12 شهرداری تهران ارائه طرح طرح تفصیلی شهر تهران منطقه ۱۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۱۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگو با تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «نون خ ۵»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  مهدی فرجی تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «نون خ ۵» در گفتگو با شبکه خبر در بخشی از سخنانش گفت: فصل پنجم این مجموعه یک کار کاملا جاده ای بود و به لحاظ تولیدی کار کردن با این شیوه کمتر اتفاق افتاده است.

وی درباره موضوعات فیلم نامه افزود: «نون خ» همیشه دغدعه گفتن مسایل و دغدغه های مردم را دارد مسایل مانند کولبرها، قاچاق دارو و بحث انرژی اتمی و کارکرد غیرنظامی این تکنولوژی.

فرجی گفت: مجموعه «نون خ» یک روالی دارد که از فصل یک بوده است تقریبا ما برای هر فصل این مجموعه سه یا چهار قصه نویسنده طراحی می‌کند و این قصه‌ها باهم چسبندگی دارد.

در «نون خ ۵» هم نویسنده جوری طراحی کرده که قصه ها پراکندگی نداشته باشد، با صنایع دستی شروع می‌کنیم که در کرمان می خواهیم در نمایشگاه شرکت کنیم، در آنجا با فردی روبه روی می شویم که می خواهد قاچاق پرنده کند به چابهار، در چابهار با ناخدایی آشنا می‌شویم که مشکلاتی برای ناخدا اتفاق می‌افتد و قصه ماهی خاویار در روستا پیدا می‌شود و در مسیر بازگشت روستا با مسدود شدن جاده و بحث جابجایی دارو‌ها مواجه می‌شویم، کلا قصه‌ها به هم کمک می‌کنند و چسبندگی دارد و احساس پراگندگی در قصه وجود ندارد.

وی درباره انتخاب بازیگران هم گفت: در هر منطقه ای که این مجموعه را کار می کردیم از بازیگران همان منطقه استفاده کردیم و این مجموعه باعث شد که خیلی از کسانی که استعداد بازیگری دارند شناخته شوند.

وی در پاسخ به این سوال که کدام یک از فصل های این مجموعه را دوست دارد گفت: فصل یک، سه و پنج را بیشتر دوست دارم، چون کمدی‌های، قصه‌ها و شخصیت‌های جذابتری دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • گفتگو با تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «نون خ ۵»
  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • آپشن جدید خودروهای آمریکا
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق