Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فراخوان ارسال آثار به دو جشنواره بیست و پنجمین جایزه ادبی استان و موسیقی همدان از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان منتشر شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان ، فراخوان ارسال آثار به دو جشنواره  بیست و پنجمین جایزه ادبی استان و موسیقی همدان  از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیست و پنجمین جایزه ادبی همدان

بیست و پنجمین جایزه ادبی استان همدان با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و خانه شعر و ادب استان همدان، بهمن ماه 99 در شهرستان بهار برگزار می‌شود.

 آخرین مهلت ارسال آثاربه این جشنواره 25 دی ماه 99 بوده و علاقمندان می‌توانند از طریق ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان، آثار خود را ارائه دهند و یا آثار خود را  به صورت پستی به شهرستان بهار، خیابان پانزده خرداد، مجتمع فرهنگی و هنری آیت‌الله بهاری ارسال کنند.

 جایزه ادبی استان همدان با هدف فراهم آوردن زمینه‌های مناسب جهت شکوفایی استعدادهای علاقمندان، ایجاد تحرک و پویایی در حوزه شعر و داستان و ایجاد فضای سازنده جهت تبادل آرا و افکار اهالی قلم برگزار می‌شود.

این جشنواره در سه بخش شعر(قبل از نیما، بعد از نیما)، داستان کوتاه و کتاب(مجموعه شعر و داستان) برگزار می‌شود. دو بخش آزاد و ویژه با موضوعات جهش تولید، نماز و نیایش، ایثار و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب و حقوق شهروندی از دیگر ابعاد این جشنواره است.

شرکت در جایزه ادبی استان همدان برای تمامی علاقمندان در گروه‌های سنی مختلف، آزاد بوده و بنابر فراخوان این رویداد فرهنگی هر شاعر می‌تواند حداکثر با سه اثر و نویسندگان نیز حداکثر با دو اثر در جشنواره شرکت کنند.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به آدرس   hamedan.farhang.gov.ir از جزئیات این فراخوان مطلع شده و با تکمیل فرم مشخصات فردی، در بیست و پنجمین جایزه ادبی استان همدان شرکت کنند.

جشنواره موسیقی استان همدان
 بیست و دومین جشنواره موسیقی استان همدان 15 بهمن‌ماه به صورت مجازی در شهرستان اسدآباد برگزار شده و هنرمندان تا پنجم بهمن‌ماه فرصت دارند آثار خود را به صورت DVD به دبیرخانه جشنواره واقع در مجتمع فرهنگی‌هنری بوعلی‌سینا همدان ارسال کنند.

هدف از برگزاری این رویداد هنری پرداختن و توجه به مسائلی مانند شناسایی، پرورش،تقویت استعدادهای خلاق موسیقی استان و همچنین پاسداشت موسیقی ناب ایرانی است.

این جشنواره در دو بخش تک‌نوازی و گروه‌نوازی برگزار شده و هنرمندان در بخش تک‌نوازی، می‌توانند در دو گروه سنی زیر بیست سال و بالای بیست سال و در بخش‌های نواختن سنتور، تنبور، دف، تنبک، ویولن، تار، سه‌تار، کمانچه، نی، عود و آواز نیز شرکت کنند.

 آثار ارسالی به این جشنواره  باید حداقل 30 و حداکثر 45 دقیقه باشند. آثار ساخته شده توسط هنرمندان بومی با رویکردهای ملی و آزاد، استفاده از اشعار مناسب، سازبندی رایج موسیقی ایرانی و مقامی در اولویت هستند.

 داوری آثار ارسالی به جشنواره موسیقی همدان 10 بهمن ماه انجام شده و پس از انتخاب برگزیدگان، آیین اختتامیه جشنواره در مجتمع سیدجمال‌الدین اسدآبادی شهرستان اسدآباد برگزار خواهد شد.

ارسال 500 اثر به جشنواره‌های بسیج رسانه خوزستان فیلم‌های «نمایش‌های ویژه» جشنواره سینماحقیقت اعلام شد/ رونمایی از "تجارتخانه بوشی" نامزد‌های چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند معرفی شدند

 

به گفته مسئولان برگزار کننده جشنواره در تمامی بخش‌های تک‌نوازی به نفرات اول دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی، به نفرات دوم و سوم این بخش با اهدای لوح سپاس و جایزه نقدی، تقدیر و در بخش گروه‌نوازی نیز به گروه‌های منتخب تندیس جشنواره و جایزه نقدی اهدا می‌شود.

انتهای پیام/742/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جایزه ادبی استان همدان فرهنگ و ارشاد اسلامی موسیقی همدان بهمن ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد

رمان «نقاب، رنگ آسمان» اثر باسم خندقجی نویسنده اسیر فلسطینی رای هیأت داوران جایزه بوکر عربی که در ابوظبی مستقر است را از آن خود کرد.

برادر خندقجی این جایزه را از طرف او دریافت کرد و در فضایی آمیخته از شادی و غم اشک ریخت و اشاره کرد که «نقابی به رنگ آسمان» نسبت به ۱۳۳ رمان دیگر بهتر بوده است.

این رمان توسط هیأت داوران به عنوان بهترین رمان عربی منتشر شده در دوره بین جولای ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳ شناخته شد.

نقاب موجود در عنوان رمان اشاره‌ای به «هویت آبی» است که نور، باستان‌شناس ساکن اردوگاهی در رام‌الله، در جیب یک کت قدیمی که صاحب آن اسرائیلی است، می‌یابد و بنابراین سفر روایی رمان آغاز می‌شود.

هیأت داوران این رمان را «چند لایه، با شخصیت سازی، آزمایش،  بازیابی تاریخ و حافظه مکان‌ها» توصیف کردند.

باسم خندقجی ۲۰ سال اسیر بوده و سه بار توسط اشغالگران به اتهام شرکت در عملیاتی که منجر به کشته شدن ۳ اسرائیلی شد به حبس ابد محکوم شده است.

خندقجی که در سال آخر تحصیل در دانشکده روزنامه‌نگاری و ارتباطات دستگیر شده بود، علاوه بر مجموعه‌های شعر، چندین رمان از داخل زندان نیز منتشر کرد.

خندقجی از زمان زندانی شدنش در سال ۲۰۰۴ مجموعه‌های شعری از جمله آیین‌های اولین بار (۲۰۱۰) و شعر نفس‌های یک شب (۲۰۱۳) را سروده است؛ همچنین سه رمان: نرگس تنهایی (۲۰۱۷)، کسوف بدرالدین (۲۰۱۹) و نفس‌های یک زن فریب خورده (۲۰۲۰).

منبع: عربی ۲۱

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد