Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطابق آمار اداره مهاجرت کانادا سالیانه حدود سیصدو پنجاه هزار مهاجر جذب این کشور می شوند. پذیرش مهاجرت در کانادا توسط برنامه های متنوع مهاجرتی انجام می گردد. برنامه های اسکیل ورکر، سرمایه گذاری و کار آفرینی، استارتاپ، خوداشتغالی و تحصیلی از جمله این برنامه ها می باشند. به غیر از برنامه های فوق، اخذ پاسپورت کانادا از روش هایی از قبیل مهاجرت به کانادا از طریق همسر، اسپانسرشیپ همسر و تولد فرزند در کانادا نیز از جمله راه های اخذ اقامت از طریق خویشاوندی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهاجرت به کانادا

اداره مهاجرت کانادا برنامه های مهاجرتی متفاوتی را برای اهداف گوناگون طراحی و تنظیم کرده است. این کشور بر اساس آمار سالیانه و با توجه به نیاز جامعه کانادا برنامه های مهاجرتی خود را به روز رسانی می کند. این برنامه ها با هدف تامین نیروهای متخصص مورد نیاز جامعه کانادا، کارآفرینی و کمک به رشد اقتصاد، فرهنگ و هنر تهیه و تدوین شده است. متقاضیان باید یکی از برنامه های مناسب با شرایط خود را انتخاب و در این خصوص اقدام نمایند. همچنین برنامه های دیگری نیز برای شهروندان کانادا طراجی و تنظیم شده که این افراد بر اساس حقوق شهروندی می توانند در مواردی از قبیل تشکیل خانواده، اسپانسر فردی خارجی از کانادا شده و در صورت ازدواج ، زمینه ورود به کانادا و اخذ اقامت را برای او مهیا نماید.  همچنین در صورتی که افراد خارجی فرزندی در کانادا به دنیا بیاورند، آن کودک از حق و حقوق شهروندی کانادا برخوردار خواهد شد.

 

ازدواج یکی از روش های مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج یکی از راه های اخذ اقامت کانادا می باشد. افرادی که از طریق ازدواج قصد اخذ تابعیت کانادا را دارند باید مطابق قوانین مهاجرتی کانادا شرایط لازم را در این خصوص داشته باشند. در این جا باید به این نکته اشاره کنیم در سال های اخیر برخی افراد با هدف اخذ اقامت کانادا اقدام به ازدواج صوری کرده اند که این امر منجر به سختگیری و حساسیت دولت کانادا در خصوص پرونده های مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج شده است. در این خصوص، در هر دوره از زمان زندگی این افراد در کانادا، در صورتی که دولت کانادا متوجه صوری بودن ازدواج آنها شود، اقامت آنها باطل خواهد شد. همچنین دولت کانادا جهت جلوگیری از ازدواج های صوری مجازاتی را درنظر گرفته است. جریمه مالی در حدود 10.000 دلار و همچنین زندان برای حدود پنج سال از جمله مجازات هایی است که دولت کانادا در این خصوص اعمال می کند. لذا متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج باید بتوانند با اسناد و مدارک، صحت تصمیم خود در خصوص ازدواج را اثبات نمایند.

 

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج باید حداقل 16 سال داشته باشد.
متقاضی همچنین باید تمکن مالی جهت پشتیبانی از خود را داشته باشد.
متقاضی باید پس از ورود به کانادا، حداقل دو سال با شهروند کانادایی که ازدواج کرده است زندگی نماید.
متقاضی باید اسناد معتبری از قبیل سند ازدواج، عکس های خانوادگی، حساب مشترک، اسناد ملکی مشترک و هر سند دیگری که می تواند به اثبات واقعی بودن ازدواج کمک نماید، ارائه کند.
در مواردی که افراد اختلاف سنی زیادی با یکدیگر داشته باشند ممکن است پرونده آنها مردود گردد.
همچنین افرادی که از دو دینمختلف می باشند نیز ممکن از افسر پرونده، به واقعی بودن ازدواج آنها شک نماید.

 

مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ همسر

افرادی که شهروند و مقیم کانادا هستند در صورتی که بخواهند با فردی خارجی ازدواج کنند می توانند با در نظر گرفتن شرایط زیر در این خصوص اقدام نمایند.

این افراد باید مقیم و یا شهروند کانادا باشند.
فرد اسپانسر شونده باید حدقل 18 سال سن داشته باشد.
متقاضی اسپانسرشیپ همسر کانادا باید تمکن مالی مودر نیاز جهت پشتبانی از خود و همسر را برای مدت سه سال داشته باشد.
متقاضی اسپانسرشیپ همسر باید در کانادا زندکی کرده و زمانی که همسر او وارد کانادا می شود باید در کانادا حضور داشته باشد.
متقاضی اسپانسرشیپ همسر نباید همسر و یا شریک دیگری داشته باشد.
فرد اسپانسر شونده نباید در پنج سال گذشته ازدواج کرده باشد.
فرد اسپانسر شونده باید هزینه و مخارج فردی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج دارد را تامین کند.

 

تولد فرزند در کانادا و دریافت اقامت

یکی دیگر از راه های مهاجرت به کانادا که افراد بسیاری متقاضی آن هستند مهاجرت از طریق تولد فرزند در کانادا و دریافت اقامت است. مطابق قوانین موجود در کانادا، در صورتی که افرادی که از طریق ویزاهای موقت کانادا همانند ویزای مولتی توریستی کانادا در کانادا حضور داشته و فرزندی در این کشور به دنیا بیاورند، نوزاد آنها از همان ابتدا شهروند و سیتیزن کانادا خواهد شد. این کودکان در بدو تولد موفق به دریافت پاسپورت کانادایی می شوند. فرزندانی که از این طریق در کانادا به دنبا می آیند از تمامی حق و حقوق شهروندی کانادا برخوردارند. امکاناتی ازقبیل تحصیل رایگان در مدارس کانادا، بیمه رایگان در اختیار این افراد قرار می گیرد. متقاضیان اقامت کانادا از طریق تولد فرزند باید این این نکته توجه داشته باشند که، تنها فرزند آنها می تواند پاسپورت کانادایی دریافت کند و والدین آنها نمی توانند از این طریق جهت دریافت اقامت کانادا اقدام کنند. کودکانی که در کانادا متولد می شوند می توانند پس از 18 سالگی جهت اخذ اقامت برای والدین خود درخواست اقامت دائم PR، نمایند. البته والدین این کودکان می توانند از روش های دیگر ، نظیر گذراندن یک دوره تحصیلی و سپس اخذ اقامت پس از تحصیل، شرایط اخذ اقامت کانادا را از طریق برنامه ایی که پیش نیاز آنها تحصیل و کار در کانادا است اقدام کنند.

موسسه مهاجرتی یوکن
موسسه مهاجرتی یوکن، تحت نظارت وکیل رسمی مهاجرت کانادا، خانم نازنین بیتاژیان،آماده ارائه خدمات مشاوره و اریابی متقاضیان مهاجرت به کانادا و ارائه راه حل با توجه به شرایط آنها می باشد.. جهت ارزیابی شرایط خود می توانید فرم ارزیابی مشاوره رایگان را از طریق وب سایت موسسه یوکن تکمیل و ارسال نمایید. و یا از طریق لینک رزرو وقت مشاوره آنلاین، جهت مشاوره با وکیل موسسه اقدام کنید.

منبع: الف

کلیدواژه: اقامت کانادا دولت کانادا تولد فرزند اخذ اقامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۱۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی

رؤسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محرم نشاطی مسئول سازمان ورزش بسیج در دیدار با علی خلیلی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی، ضمن تأکید بر مهیا بودن ظرفیت بسیج برای انجام فعالیت‌های ورزشی، اظهار داشت: همه مسئولان ورزشی که برای این نظام، خالصانه زحمت می‌کشند، دنبال این هدف هستند که حال عمومی جامعه بهبود پیدا کند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت عظیمی که در اختیار بسیج است، همچنین ظرفیت‌هایی که در اختیار فدراسیون همگانی چه از لحاظ نیروی انسانی و چه از لحاظ زیرساختی قرار دارد، می‌توان با یک همکاری و هم‌افزایی بهتر کارهای خیلی بزرگی در عرصه همگانی انجام داد.

نشاطی با تأکید بر حضور گسترده آحاد بسیجی در برنامه‌های ورزشی گفت: این حضور گسترده به علت ظرفیت‌ها و نیروی انسانی است که تحت شبکه مدیریتی بسیج ایجاد و باعث اجرای برنامه‌های همگانی در سراسر کشور شده است.

وی تصریح کرد: خیلی اتفاقات بزرگی در استان‌ها توسط بسیج در عرصه ورزش رقم می‌خورد، اما آن چیزی که برای بسیج خیلی مهم است و می‌تواند تأثیرگذار باشد، برنامه‌ریزی دقیق، جامع و کامل در محلات است که سرانجام آن باعث بهبود حال افراد و سلامت جامعه می‌شود.

رئیس سازمان ورزش بسیج با اشاره به حضور بهترین مسئولان تربیت بدنی بسیج در محلات در پایگاه‌های بسیج و حوزه‌ها گفت: با توجه به این ظرفیت گسترده در بسیج، این آمادگی وجود دارد برنامه های خوبی را با حضور گسترده مردم اجرا کنیم.

نشاطی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جامعه هدف ما آحاد مردم هستند، می توان با هم افزایی و ارتباط خوب، برنامه های بهتری را برای این مردم عزیز و مومن برگزار کرد.

وی گفت: ما در کل کشور چند هزار ایستگاه صبحگاهی و عصرگاهی در کشور داریم که نه تنها کم نظیر، بلکه بی نظیر است. به همین دلیل برای تقویت مربیان در این عرصه و بهبود کیفیت ضروری است فدراسیون همگانی با سابقه درخشانی که دارد، در این عرصه ورود پیدا کند.

رئیس سازمان ورزش تصریح کرد: مربیان بسیجی که در ایستگاه‌های صبحگاهی و عصرگاهی فعالیت می‌کنند، نیازمند دوره‌های مربیگری جهت ارتقای سطح و دانش آنها هستند که می‌توان با همکاری فدراسیون همگانی برگزار کرد. همچنین نسبت به خیلی از مأموریت‌های مشترکی که بین سازمان ورزش بسیج و فدراسیون همگانی است می توان تفاهم نامه ای جهت ارتقا برنامه ها منعقد کرد.

در این دیدار خلیلی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی ضمن اشاره به هدف مشترک بسیج با فدراسیون همگانی گفت: هر سازمان یا نهادی، مجموعه‌نگر هستند، یعنی بنا بر مأموریتی که دارند، اولویت ذاتی‌شان مجموعه خودشان است، اما در بسیج چنین نیست و اولویت اول در این نهاد مردم هستند.

وی افزود: بسیج در خیلی از برنامه ها و مأموریت های ورزشی از ما جلوتر است. از همه مهمتر این است که برای سلامتی و نشاط مردم این کار را انجام می دهد. پس ما یک هدف مشترک داریم و آن هم مردم است و همین امر موجب می شود که ما با هم بهتر و بیشتر همکاری و هم افزایی در این راستا داشته باشیم.

خلیلی گفت: در حوزه های رویدادی، جشنواره ای و برنامه های مختلف می توانیم همکاری داشته باشیم و همچنین در عرصه آموزش می توان دوره هایی را برای تربیت نیرو در سراسر کشور برگزار کرد که این فرصت بسیار خوبی است.

رئیس فدراسیون همگانی در پایان با تأکید بر اینکه سپاه و بسیج همیشه جزء اولین ارگان های هستند که در عرصه ورزش به کمک سازمان های ورزش از جمله فدراسیون همگانی می آیند، خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اهداف فدراسیون، محلات است که مورد نظر سازمان ورزش بسیج نیز هستند تا بتوانیم با هم  جریان‌سازی کنیم تا جوانان و نوجوانان کشور را در یک فعالیت ورزش و فرهنگی دعوت کنیم و این نیازمند هم افزایی بیشتری با سپاه و بسیج است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فصل جدید برنامه «جام جم» به زودی تولید می‌شود
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • جزئیات تسیهلات ازدواج و فرزندآوری
  • از اینجا رانده و از آنجا مانده
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • آیا دریافت وام ازدواج دوم واقعیت دارد؟ / آیا دو بار می‌توان وام ازدواج گرفت؟ 
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی