Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی رفیعی محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تمام مرغداری‌های تخم‌گذار، مادر، پرورش پولت و بوقلمون در استان قم تحت پوشش واکسیناسیون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: تاکنون حدود هشت هزار مورد نمونه‌برداری از سطح مرغداری‌های استان انجام شده و موردی از  بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در قم گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: گزارش تلفات در یکی از استان‌های هم‌جوار قم نشان می‌دهد ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در چرخش است و از طریق پرندگان مهاجر منتقل می‌شود که لازم است همه مرغداری ها موازین امنیت زیستی را رعایت کنند.

رفیعی محمدی با اشاره به فعالیت تیم‌های عملیاتی، پایش و مراقبت در سطح استان، گفت: بیش از ۷۶۰ مورد بازدید توسط کارشناسان دامپزشکی از سطح مرغداری‌ها در روستاها، مراکز صنعتی، کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه و زیستگاه‌های پرندگان انجام شده است.

وی با اشاره به بازدیدهای مشترک با کارشناسان محیط‌زیست از سطح تالاب‌های استان، خاطرنشان کرد: تاکنون تلفاتی از پرندگان مهاجر مشاهده نشده است، ولی احتمال ورود پرندگان مهاجر به مرغداری‌های قم وجود دارد و مرغداران باید از ورود پرندگان به انبارهای دان و سالن‌های مرغداری جلوگیری کنند.

وی با اشاره به علایم آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، گفت: تلفات سریع و کاهش خوراک طیور از مهم‌ترین علایم این بیماری است و در پی آن در قسمت ریش، تاج و ساق پای طیور خون‌مردگی ایجاد می‌شود که واگیر بسیار بالایی دارد.

وی به مرغداران توصیه کرد: نسبت به واکسیناسیون طیور سریع اقدام و از ورود خودرو به مرغداری‌ها و رها کردن کود خارج از انبار مخصوص خودداری کنند.

وی افزود: پرندگان خانگی و روستایی باید در داخل محوطه محصور شده نگهداری شوند تا از تماس با پرندگان مهاجر جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: با توجه به این‌که مرغداری‌های غیرمجاز در چرخه نظارت قرار نمی‌گیرد، شهروندان در صورت مشاهده این موارد مراتب را به شماره ۱۵۱۲ دامپزشکی اطلاع دهند.

در حال حاضر حدود هفت هزار قطعه بوقلمون گوشتی، ۶ میلیون و ۴۹۴ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار، ۲ میلیون قطعه مرغ گوشتی و ۲ میلیون قطعه جوجه مرغ تخم‌گذار(پولت) در سطح استان قم در حال تولید و پرورش است.

۲۸۴ مرغداری گوشتی با ظرفیت پنج میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه، ۱۷۷ مرغداری تخم‌گذار با ظرفیت ۹۳۰ هزار قطعه، ۷۹ مرغداری پرورش پولت با ظرفیت چهار میلیون و ۵۰ هزار قطعه، چهار واحد مرغداری مرغ مادر گوشتی و یک واحد مرغداری مرغ مادر تخم‌گذار در استان قم فعال است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سازمان دامپزشکی کشور قم طیور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سازمان دامپزشکی کشور قم طیور وزارت جهاد کشاورزی سازمان دامپزشکی کشور قم طیور اخبار کنکور آنفلوانزای فوق حاد پرندگان پرندگان مهاجر مرغداری ها هزار قطعه تخم گذار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۱۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۸۷۰۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغ تخمگذار استان قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رمضانپور اظهار کرد: در فروردین ماه امسال هشت هزار و۷۶۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغداری تخمگذار استان قزوین تولید شده است.

وی افزود: بیش از ۱۰۵ هزار تن تخم مرغ تا پایان امسال در واحدهای مرغداری این استان تولید شود.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: درحال حاضر ۷۶ واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت نه میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه در استان فعال است.

وی با بیان اینکه بیشترین پراکنش واحدهای تولیدی تخم مرغ در شهرستان آبیک است یادآور شد: استان قزوین رتبه چهارم تولید تخم مرغ در کشور را دارد.

کد خبر 6098708

دیگر خبرها

  • تولید ۸۷۰۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغ تخمگذار استان قزوین
  • پرندگان مهاجر در آب‌گیرهای گرمه فرود آمدند
  • فیلم| فرود پرندگان مهاجر در گرمه خراسان
  • یک میلیون و ۳۱۸هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‎های استان انجام شد
  • جوجه ریزی بیش از ۴ میلیون قطعه‌ در واحد‌های پرورش مرغ استان قزوین
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • جوجه ریزی ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه‌ای در استان قزوین
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد