Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود الماسی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این شهرستان هم اکنون در وضعیت نارنجی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ قرار دارد،  اظهار داشت: هرچند بیماری کرونا در تمام نقاط شهرستان وجود دارد اما توبره‌ریز و موچش به عنوان مهترین مراکز شهری شیوع این بیماری هستند.

وی اضافه کرد: روستاهای شیروانه، کوله ساره، خامسان و آهنگران نیز به عنوان مهمترین نقاط روستایی مراکز شیوع ویروس کرونا شناسایی و اقدامات ویژه‌ای برای کاهش ابتلا در این مناطق در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا کامیاران یادآور شد: لازم است شهروندان از تردد غیر ضرور به این مناطق خودداری و ساکنین نیز ضمن همکاری کامل با تیم های بهداشتی اجرای دستورالعملهای بهداشتی را مد نظر قرار دهند.

وی با تقدیر از همکاری مردم و بازاریان و تلاش شبانه روزی پرسنل بهداشت و درمان افزود: وضعیت فعلی شکننده است و عدم بازگشت به شرایط قرمز منوط به تداوم همکاری مردم، رعایت پروتکل های بهداشتی،   فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و عدم برگزاری تجمعات است.

الماسی گفت: فعالیت گروه‌های بازرسی و نظارت در این وضعیت با توجه به فعال شدن گروه‌های شغلی ۲ و سه بیشتر خواهد شد تا ضمن رصد تخلفات احتمالی و برخورد قانونی با متخلفین شاهد بهبود شرایط باشیم.

وی تاکید کرد: در ۱۸ روز گذشته در این شهرستان ۱۳ واحد صنفی پلمب شده و ۱۶۹ واحد نیز اخطار کتبی دریافت که سه گروه بازرسی کماکان در سطح شهر برای نظارت فعال هستند.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

محدودیت‌های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در ۴۴۸ شهر شامل ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا می‌شود.

در شهرهای نارنجی گروه‌های شغلی ۳ و ۴ ممنوعیت فعالیت دارند و مراکز تجمعی و مشاغل شامل پاساژهای سرپوشیده، تالارهای پذیرایی و برخی اماکن فرهنگی و مذهبی تعطیل هستند و بقیه مشاغل باز خواهند بود همچنین حداکثر یک دوم کارکنان در محل کار حاضر خواهند شد.

مردم باید همچنان از ترددهای غیرضروری، تجمع در اماکن عمومی، دورهمی و مهمانی و حضور در مراسم عروسی و ختم به صورت جدی خودداری کنند در غیر این صورت وضعیت دوباره قرمز شده و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹ در استان افزایش پیدا می‌کند.

در حال حاضر۳۷۴ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند و از این تعداد ۲۳۴ نفر در سنندج، ۳۶ نفر در سقز، ۱۸ نفر در مریوان، ۲۵ نفر در قروه، ۱۵ نفر در کامیاران، ۱۵ نفر در بانه، ۲۰ نفر در بیجار، ۱۱ نفر در دیواندره، تحت درمان قرار دارند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر دوشنبه ۱۷ آذر در مجموع ۱۰ هزار و ۸۲۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۲۸۴ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

از اسفند پارسال تاکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به یک میلیون و ۵۱ هزار و ۳۷۴ نفر رسیده و۵۰ هزار ۵۹۴ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند و ۷۴۲ هزار و ۹۵۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا موچش کامیاران محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا موچش کامیاران محدودیت های کرونا ویروس کرونا موچش کامیاران محدودیت های کرونا اخبار کنکور ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۱۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!